۷۲۴۷۹۵
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

کمک‌های مردمی و سلبریتی‌های حاشیه ساز

این روز‌ها سلبریتی‌ها از اقبال عمومی برخوردارند، شاید برای همین است که در موضوعات اجتماعی و فرهنگی پیشگام می‌شوند. ٦ ماه از وقوع زلزله هفت ریشتری کرمانشاه گذشته است. همه به یاد داریم هنرمندان نخستین کسانی بودند که به این موضوع واکنش نشان دادند و برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کردند.

روزنامه شهروند: این روز‌ها سلبریتی‌ها از اقبال عمومی برخوردارند، شاید برای همین است که در موضوعات اجتماعی و فرهنگی پیشگام می‌شوند. ٦ ماه از وقوع زلزله هفت ریشتری کرمانشاه گذشته است. همه به یاد داریم هنرمندان نخستین کسانی بودند که به این موضوع واکنش نشان دادند و برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کردند.

برخی از هنرمندان شماره حساب‌های شخصی و برخی دیگر شماره حساب سازمان‌های مربوطه را در صفحه‌های خود معرفی کردند. پرستو گلستانی جزو نخستین هنرمندانی است که در صفحات مجازی خود با انتشار پستی از مردم درخواست کرد که اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان را به هلال‌احمر تحویل دهند. احسان علیخانی، باران کوثری و الهام پاوه‌نژاد همین درخواست را داشتند اما در این میان سلبریتی‌هایی هم شماره حساب‌های شخصی خود را معرفی کردند و مورد استقبال قرار گرفتند. شاید برای همین است که در آن برهه از زمان افرادی سودجو به سوءاستفاده از نام هنرمندان دست زدند.

این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که برخی از هنرمندان مجبور به انتشار ویدیو‌هایی از خود شدند که در آن اعلام کردند شماره حساب‌های منتشر‌شده در فضای مجازی متعلق به آنها نیست اما سوالی که اکنون مطرح است، این است که حجم کمک‌های نقدی مردم به حساب سلبریتی‌ها به کجا رسید؟ چه کمک‌هایی به زلزله‌زدگان شد؟ در این چند ماه هنوز به پاسخ جامعی نرسیدیم.

تا این‌که هفته گذشته حساب سه تن از هنرمندان مسدود شد. آیا این دسته از سلبریتی‌ها می‌توانند همچنان از بخت و اقبال عمومی برخوردار باشند؛ به گونه‌ای که با وقوع سانحه‌ای مردم به آنها اعتماد کرده و پول‌های خود را به حساب آنها واریز کنند؟ البته چنین اعتمادی در جامعه جای گرفته است؛ چرا که پس از زلزله بم و ویرانی عظیمی که آن‌جا اتفاق افتاد، در کنار فعالیت‌های سازمانی کمپین‌هایی از سوی هنرمندان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد شد اما موضوع به همین جا ختم نشد و پس از آن این ماجرا برای زلزله ورزقان تکرار شد. هنرمندان سینما در پردیس سینمایی آزادی جمع شدند و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کردند و این ماجرا نیز با ابهامات بسیاری روبه‌رو شد.

جورج کلونی؛ سفیر صلح سازمان ملل

البته ورود سلبریتی‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی یا ارایه کمک موضوع جدیدی نیست و در جای جای دنیا به ‌عنوان اقدامی بشردوستانه شناخته می‌شود. به‌عنوان مثال جورج کلونی ازجمله هنرمندانی است که در فعالیت‌های بشردوستانه شرکت داشته و توجه ویژه‌ای به جنگ‌های داخلی سودان داشته است. کلونی پس از ماجرای ١١سپتامبر و زلزله ‌هائیتی برنامه جمع‌آوری کمک‌های مردمی را برگزار کرده است. او توانسته سمت سفیر صلح سازمان ملل را در اختیار بگیرد. این بازیگر با استفاده از شهرتش در راستای انجام فعالیت‌های خیریه و بشردوستانه گام برداشته و هنوز که هنوز است از اعتماد عمومی برخوردار است.

خوش‌اقبالی چهره‌ها

بی‌شک نقش هنرمندان و سلبریتی‌ها در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بسیار پررنگ بوده است و در جامعه توانسته‌اند مثمرثمر واقع شوند؛ اما حرف‌وحدیث‌ها از آن‌جا آغاز شد که چند تن از چهره‌ها شماره حساب‌های شخصی خود را برای کمک به زلزله‌زدگان معرفی کردند و خوش‌اقبال بودند و بیش از آن‌چه فکرش را می‌کردند، شاهد کمک‌های مردمی بودند. نیکی کریمی، نوید محمدزاده و لیلا بلوکات ازجمله کسانی بودند که چنین اقدامی را انجام دادند؛ اما موضوعی که لیلا بلوکات را متمایز می‌کند، آن است ‌که بلوکات چند سالی است که موسسه خیریه «مهر لیلا» را راه‌اندازی کرده و به بیماران سندرمی کمک می‌کند. مثل خیلی از بازیگران شخصا به کرمانشاه رفت تا مرهمی بر زخم زلزله‌زدگان بگذارد. در صفحه اینستاگرامش شماره حساب موسسه «مهر لیلا» را اعلام کرده و نوشته است: «توسط گروهی از دوستان تعدادی از روستاهای اطراف کرمانشاه که هنوز بهشون رسیدگی نشده رو شناسایی کردیم.» اما مسعود و پولاد کیمیایی از معدود افرادی بودند که تنها اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان را تحویل می‌گرفتند ولی دیگر هنرمندان و سلبریتی‌ها شماره حساب خیریه‌ها، هلال‌احمر و سازمان‌های مربوطه را ارایه می‌دادند.

در این میان افرادی چون رامبد جوان و محمدرضا گلزار ستاره ٧٨٠٨ مربع را معرفی کردند و درنهایت بهنوش بختیاری مجموعه فرهنگی سرچشمه را به مخاطبان خود معرفی کرد؛ اما در میان مردم کسانی بودند که به سلبریتی‌ها اعتماد کردند و کمک‌های خود را به حساب این دسته از افراد واریز کردند ولی عده‌ای دیگر از هنرمندان تنها درخواست کمک‌های مردمی را داشتند؛ بهرام رادان، فریبا کوثری، افسانه بایگان، فاطمه گودرزی، فاطمه طائرپور، منوچهر شاهسواری، کتایون ریاحی، یکتا ناصر، محمدعلی باشه‌آهنگر، حسن برزیده، همایون اسعدیان، مریلا زارعی، گوهر خیراندیش و اشکان خطیبی در این دسته قرار می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه تنها باری از مردم کرمانشاه برنداشتین بلکه فقط دنبال عکس سلفی و لایک و ادا و اطوار بودن

    • بام

      خب حالا اینا پول رگفتن چراهمش هنرمندان باورزشکار مثال میزنید همش مردم بس این وسط یک زیباکلام بود پول جمع کرد چی شد فقط میخواد دهکده امید بسازه بس دولت چی ولی تا خانهاشون ساخته بشه طول میکشه

    • بدون نام

      خاک تو سر هرچی بازیگر مفسده

    • رضا

      اول حساب زلزله های بم و سونگون آذربایجان را که سلبریتی ها نقشی نداشتند برسیم بعد بیاییم سراغ بقیه ، آسیاب به نوبت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج