جاباما
۷۲۴۹۲۱
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

فیلسوفی که رکورددار ریاست مجلس شد

جلسه انتخاب اعضای هیئت رئیسه مجلس امروز در صحن خانه ملت برگزا شد و حواشی جالبی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: خانه ملت امروز حال و هوای دیگری داشت. رأس ساعت ۹ جلسه علنی آغاز شد. همه نگاه‌ها به جایگاه هیئت رئیسه و میزهای سبز رنگی بود که پشت صندلی‌های هیئت رئیسه برای شمارش آرای انتخابات هیئت رئیسه مجلس تعبیه شده بود.

ساعت ۹ و ۸ دقیقه بود که قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی، ‌محمدرضا عارف و حمیدرضا حاجی بابایی را به عنوان کاندیدای ریاست مجلس قرائت کرد.

پس از آن علی لاریجانی از نمایندگان درخواست کرد تا در صندلی‌های خود بنشینند تا کارت‌های رأی میان آنان توزیع شود. پس از دو دقیقه گلدان‌های جمع آوری آراء را به میان نمایندگان بردند. که در این میان محمدجواد ابطحی نسبت به نوع جمع آوری آرا تذکر داد. وی اظهار کرد: "نمایندگان خودشان باید رأیشان را در صندوق بیندازند نه اینکه فرد دیگری این کار را برای او کند".

لاریجانی هم در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: "اینکه بنده مداوم می‌گویم در جای خود بنشینید، بابت آن است که چنین شائبه‌هایی ایجاد نشود".

پس از آن امیرآبادی فراهانی عضو دیگر هیئت رئیسه مجلس اسامی علی نجفی خوشرودی، محمدمهدی مفتح و اردشیر نوریان را جهت کنترل و نظارت و همچنین محمدجواد کولیوند، قاسم میرزایی نکو و جواد کریمی قدوسی را جهت شمارش آرای انتخاب رئیس مجلس قرائت کرد تا خود را به جایگاه تعبیه شده برسانند.

حال و هوای مجلس لحظه به لحظه پر هیجان‌تر می‌شد و نمایندگان دسته به دسته و در قالب گعده‌هایی دور هم جمع شده بودند و با هم سخن می‌گفتند.

انصراف یک نامزد از کرسی ریاست مجلس

در این میان بود که علی لاریجانی آرای مأخوذه را قرائت کرد، سکوت سنگینی خانه ملت را در بر گرفت، لاریجانی تعداد آراء کسب شده نامزدهای انتخابات ریاست مجلس در سال سوم را اعلام کرد که بر اساس آن محمدرضا عارف ۱۱۴ رأی، حمیدرضا حاجی بابایی ۵۴ و علی لاریجانی ۱۰۱ رأی از مجموع ۲۷۳ نماینده حاضر در جلسه علنی برای ریاست مجلس کسب کردند؛ اما هیچ کدام حد نصاب لازم را برای تکیه بر مسند ریاست کسب نکرده‌اند و باید رأی گیری مجددا تکرار شود.

ساعت به ۹ و ۳۵ دقیقه رسیده بود که جمعی از نمایندگان ولایی در نزدیک جایگاه هیئت رئیسه قرار گرفتند و اعلام کردند که حاجی بابایی می‌خواهد انصراف دهد، اما علی لاریجانی از وی خواست که اعلام انصراف خود را پشت تریبون اعلام کند که حاجی بابایی هم پشت تریبون رفت و گفت که به نفع علی لاریجانی کنار می‌روم. این موضوع اعتراض جمعی از امیدی‌ها را به همراه داشت که لاریجانی در پاسخ گفت: "کار خلافی انجام نشده است و آقای حاجی بابایی دور اول شرکت کرد اما برای دور دوم انصراف داد".

این بار هیجانات در خانه ملت افزایش بیشتری یافته بود و همه منتظر بودند که ببینند بالاخره لاریجانی با حمایت ولایی‌ها می‌تواند در مسند ریاست بماند یا آنکه این بار کرسی مجلس به سمت امیدی‌ها می‌چرخد.

دوئل لاریجانی و عارف

سرانجام علی لاریجانی برای اعلام آرای نهایی انتخابات ریاست مجلس را اعلام کرد که بر اساس آن، ۱۲۳ رأی به عارف، ۱۴۷ رأی به لاریجانی داده شد و ۹ رأی هم باطله بود، بنا بر رای نمایندگان لاریجانی برای یازدهمین سال متوالی رئیس مجلس شد.

بعد از انتخاب مجدد علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس، نوبت به انتخاب نواب رئیس رسید. نمایندگان بار دیگر پزشکیان نماینده مردم تبریز و مطهری نماینده مردم تهران را به عنوان نواب اول و دوم خانه ملت برای سال سوم برگزیدند.

بازار داغ دیده‌بوسی در صحن علنی

با مشخص شدن نام نواب رئیس، عارف رئیس فراکسیون امید و رقیب لاریجانی در انتخابات هیئت رئیسه به همراه تابش نماینده مردم اردکان ابتدا به سوی پزشکیان رفته و ضمن تبریک با وی دیده‌بوسی کردند و سپس نزد مطهری رفت و با وی نیز روبوسی و خوش و بش کردند.

عارف بعد از تبریک به نواب رئیس که گزینه‌های فراکسیون امید در این انتخابات بودند، همراه با تابش و موسوی نماینده مردم یزد از پله‌های جایگاه هیئت رئیسه بالا رفت و به لاریجانی که در جایگاه سبز ریاست مجلس نشسته بود، نزدیک شد.

لاریجانی با قرار گرفتن عارف در کنارش نیم‌خیزی برای ایستادن کرد، اما ابتدا عارف خم شد و وی را بوسید و سپس این دو رقیب ایستاده و ضمن خوش و بش برای مدت زمان کوتاهی با یکدیگر به صحبت پرداختند.

عارف به همراه دو یار خود با امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روبوسی کرد و بعد از پله‌های جایگاه هیئت رئیسه به پایین آمد. در این میان احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی به عارف نزدیک و با وی دیده‌بوسی کرد و این دیده‌بوسی آغازی شد بر بازار گرم روبوسی نمایندگان با عارف از تمامی طیف‌ها، از فراکسیون‌های امید، نمایندگان ولایی و مستقلان، یعنی نمایندگانی همچون سلحشوری، حجت‌الاسلام سلیمی، قربانی، قره‌خانی، زارع، برومندی، محمدی‌انارکی، تاج‌گردون، مازنی، محمود صادقی و ...

در همین میان بود که مطهری و پزشکیان هم به جمع دیده‌بوسان پیوستند و بعد از روبوسی با یکدیگر شروع به روبوسی با دیگر نمایندگان کردند.

در این میان لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت: ما دو طرح دوفوریتی در دستور کار داریم که باید در دستور قرار دهیم که اگر اینطور نشود خلاف آئین‌نامه رفتار شده است.

وی تصریح کرد: شمارش دبیران هم یک ساعت به طول می‌انجامد و اگر این دو طرح در دستور قرار نگیرد، باید نمایندگان بعد از ظهر در صحن علنی برای بررسی این موضوع حضور یابند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلسوف!!!!!خخخخخخخ لاریجانی فیلسوف!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلیل این تیتر اینه که اقای لاریجانی فلسفه خونده

    • بدون نام

      پست وجدان نمیشناسه

    • بدون نام

      این همان فیلسوف است که طی دوران ریاستش یک گره از مشکلات مردم باز نکرده و فقط امیدوار است . فیلسوف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ .

    • بدون نام

      یعنی یه ملت داریم 80 میلیون با کلی استعداد...اما 1 تفر باید 3 دوره رییس مجلس شه...تا این حد قحط الرجالیم؟؟؟

    • بدون نام

      ازقبل هم معلوم بود این ميشه

    • بدون نام

      بعضیا اصرار دارن ب مردم خدمت کنن!! احسن

    • بدون نام

      خوب خدارو شکر همه خوشحالند الا مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج