جاباما
۷۲۵۰۴۳
۱۸ نظر
۱۲۴۵۸
۱۸ نظر
۱۲۴۵۸
پ

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

با مرگ نصرت و شاپور بهبودی در قسمت پانزدهم فصل سوم «شهرزاد»، پرونده تمام شخصیت های فرعی و مهم سریال بسته شد. به این بهانه مروری داریم بر سرنوشت تمام شخصیت های مهمی که از فصل اول تا الان با مرگ شان از این سریال خارج شدند

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: با کشته شدن شخصیت نصرت و شاپور بهبودی در قسمت پانزدهم «شهرزاد»، تقریبا تکلیف تمام شخصیت های فرعی مهم سریال مشخص شد و حالا از این به بعد درام فقط توسط شخصیت های اصلی پیش می رود. از فصل اول سریال به فراخور داستان شخصیت های زیادی شکل گرفتند، ساخته و پرداخته شدند و نهایتا با مرگ از سریال بیرون رفتند.

بعضی از این شخصیت ها آنقدر اهمیت داشتند که بخش مهمی از بار درام روی دوش آنها بود و با مرگ شان اتفاق های مهمی رقم زده شد. بعضی دیگر نقش پررنگی نداشتند و با مرگ شان هم اتفاق چندانی در ادامه شاهد نبودیم. در این گزارش به بهانه دو مرگ مهم و جدید در قسمت پانزدهم، مروری داریم بر تمام شخصیت هایی که با مرگ از «شهرزاد» خارج شدند.

بزرگ آقا

توسط چه کسی کشته شد: نصرت و قباد

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

اثر مرگ روی درام: مرگ بزرگ آقا، مهم ترین مرگ در کل سریال بود که در فصل اول رقم خورد. بزرگ آقا مهره اصلی سریال، با مرگش داستان را به سمت و سوی دیگری برد. اهمیت شخصیت بزرگ آقا در سریال «شهرزاد» تا حدی بالا بود که داستان بلافاصله بعد از مرگ او افت کرد و تا پایان فصل دوم هم نتوانست سرپا شود. در واقع با مرگ بزرگ آقا، اقتدار دستگاه دیوان سالار نابود شد . قباد نتوانست جایگزین خوبی برای او باشد و نهایتا با تصمیم های اشتباه و اقدامات عجولانه، همه چیز را به هم ریخت. شخصیت بزرگ آقا آنقدر پیچیدگی داشت که آثارش تا پایان در سریال باقی ماند و تازه با فاش شدن راز بزرگ او در قسمت پیش، بخشی از گره های داستان باز شد.

بلقیس

توسط چه کسی کشته شد: اکرم

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

اثر مرگ روی درام: عمه بلقیس مهره اثرگذاری در کل سریال نبود. در فصل دوم بلافاصله بعد از مرگ بزرگ آقا سروکله اش در سریال پیدا شد و به عنوان یک بزرگتر کاری کرد تا مدعیان جانشینی بزرگ آقا را سر جای شان بنشاند و نهایتا قباد را به عنوان میراث دار دیوان سالار به تخت نشاند. موفق هم شد اما حضورش از آن به بعد اثری در پیشبرد وقایع سریال نداشت. حتی فاش شدن راز عشق او به هاشم دماوندی هم مسیر داستان را تغییر نداد جز این که به طور کاملا غیرمستقیم مرگ هاشم را رقم زد. شخصیت بلقیس در انتهای فصل دوم آنقدر علی السویه بود که به راحتی می شد او را کنار گذاشت و حسن فتحی هم دقیقا همین کار را کرد.

نصرت

توسط چه کسی کشته شد: نوچه های شاپور بهبودی

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

اثر مرگ روی درام: زمانی که حشمت در فصل اول «شهرزاد» کشته شد، قباد حامی اصلی اش را از دست داد. نصرت در ادامه نقش حشمت به میدان آمد و راز مهمی را فاش کرد. نصرت ادعا کرد که پدر قباد است و تا پایان پای حمایت از او باقی ماند. مرگ نصرت از دو جهت در پیشبرد سریال اهمیت داشت؛ اول این که قباد تنها حامی اش را از دست داد و تازه طعم تنهایی واقعی را چشید و از طرف دیگر به دلیل دست داشتن در مرگ معشوقه نصرت، عذاب وجدان شدید گرفت. در واقع مرگ نصرت، قباد را به مرز نابودی رساند و باعث شد تمام خدم و حشم اش را مرخص کند و در کنج عزلت بنشیند.

هاشم دماوندی

توسط چه کسی کشته شد: شاپور بهبودی

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

اثر مرگ روی درام: هاشم دماوندی هم از جمله گزینه های مهم سریال بود که هم در زمان حیات و هم مرگش، اتفاق های زیادی رقم خورد. هاشم علاوه بر این که پدر فرهاد بود و نقش های پررنگی در سریال داشت از مخالفان اصلی جانشینی قباد بود. با این که از بزرگ آقا کینه ای قدیمی به دل داشت تا پایان جزو ملازمانش باقی ماند اما حاضر نشد مقابل خواسته قباد سر خم کند. هاشم در هر دوره ای به خواهر و دختر بزرگ آقا کمک کرد و حامی این خانواده شد. نهایتا هم به دست شاپور بهبودی از میان برداشته شد. مرگ هاشم دماوندی و دستگیری همزمان فرهاد، در درخواست مادر فرهاد برای طلاق شهرزاد و بازگشت او به عمارت دیوان سالار اهمیت زیادی داشت.

شاپور بهبودی

توسط چه کسی کشته شد: نصرت

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

اثر مرگ روی درام: در فصل دوم بعد از مرگ بزرگ آقا به میدان آمد و یکمرتبه بیش از اندازه حضورش پر رنگ شد. رابطه میان او و همسرش با وجود این که به داستان اصلی سریال ربط چندانی پیدا نمی کرد یکی از بخش های مهم فصل دوم بود. او در انتهای فصل دوم با قباد دیوان سالار شراکت کرده و پای او را به تجارت افیون باز کرد و در فصل سوم هاشم دماوندی را کشت. هیچ وقت دلیل اهمیت زیاد بهبودی در سریال و این که حسن فتحی چرا تا این حد او را بزرگ جلوه داد مشخص نشد. او نهایتا پس از این که از دست شیرین و فرهاد جان سالم بدر برد، توسط نصرت کشته شد. این اتفاق در قسمت پانزدهم افتاد و هنوز مشخص نیست مرگ او چه اثری در داستان دارد.

آذر گلدره ای

توسط چه کسی کشته شد: خودش را کشت

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

اثر مرگ روی درام: بعد از ازدواج شهرزاد، تنها اتفاقی که باعث شد فرهاد به زندگی امیدوار شود و مجددا توان عشق ورزیدن پیدا کند پیدا شدن سروکله شخصیت جدیدی به اسم آذر گلدره ای بود. آذر با هویت جعلی و اسم رویا به زندگی فرهاد وارد شد تا انتقام مرگ شوهرش را از او بگیرد اما داستان از یک جایی به بعد به سمت و سوی دیگری رفت و توسط گروهی که برای آنها کار می کرد به مکانی دور فرستاده شد و نهایتا در زندان مجبور به خودکشی شد. مرگ آذر گلدره ای و عشق نابهنگام فرهاد به او، برای ادامه چالش های دراماتیک داستان ضروری بود و فرهاد را به موقعیت سختی در نقطه ای زیر صفر رساند.

سایر شخصیت ها

جدای از مرگ های سرنوشت سازی که تا اینجا صحبت از آنها به میان آوردیم، شخصیت های مهم دیگری هم بودند که با مرگ از داستان بیرون رفتند. جمشید یا همان پدر شهرزاد، از جمله اولین شخصیت هایی بود که با مرگ از داستان خارج شد. مرگ مریم و بابک، از دوستان فرهاد اتفاق مهم دیگر این سریال بود. مدت ها بعد مشخص شد که سرهنگ تیموری واقعا به مریم علاقه مند بوده و از مرگش کاملا به هم ریخته است. مرگ تیموری توسط سروان آپرویز هم که همین اواخر اتفاق افتاد، از جمله مرگ های مهم بود. شخصیت های شربت، اصغری و سرهنگ (با بازی جمشید هاشم پور) هم در دوره های مختلف روی داستان اثر گذاشتند و بخشی از درام را پیش بردند. نهایتا هوشنگ بود که دو قسمت پیش، خودش را از بالکن به زمین پرتاب کرد و به کما رفت.

مرگ، فرجام شخصیت های شهرزاد

هوشنگ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این آشغال هنوز تموم نشده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اَخ واقعا

      • بدون نام

        این قسمت شهرزاد و فرهاد رو هم به کشتن بده دیگه تموم میشه به سلامتی

    • بدون نام

      حسن فتحي توي فيلم هاش همه شخصيت ها را ميكشه، مثل مدار صفر درجه

    • حسن فتحی

      قسمت آخر شهرزاد و فرهاد و قباد و آپرویز و اکرم میمیرن

    • abed

      خوب اولش یه هشدار برای لو رفتن داستان بذارین!! شاید یه بدبختی هنوز ندیده قسمت 15 و....!!

    • بدون نام

      همه مردن فصل یکش خوب بود دو و سه افتضاح

    • بدون نام

      خدا کنه قباد بمونه و شهرزاد

    • صدف

      چقدر مسخره واقعا همه شخصیت هارو کشتن،تو قسمت آخرم مطمئن باشید یکی از شخصیت های فرهاد،قباد یا شهرزاد کشته میشه،یعنی واقعا نویسنده هیچ سرنوشت دیگه ای بجز مرگ نمیتونست برای اینا رقم بزنه؟ حالا میفهمم چرا ابوالفضل پورعرب تو یه مصاحبه گفت داستان سریال اصلا قرار نبود اینجوری پیش بره وقتی فیلمنامه تغییر کرد منم از کار استعفا دادم و گفتم دیگه با این فیلمنامه ادامه نمیدم،این سریال فقط همون فصل اولش خوب بود کاش با همون یه فصل تمومش میکردن یا اگرم ادامه میدادن درست ادامه شو می‌ساختند

    • بدون نام

      من ده قسمته که ندیدم ممنون که ماجراشو تعریف میکنید.

    • بدون نام

      تو همه فیلمای حسن فتحی، آخرش فقط خود فتحی زنده میمونه :)

    • بدون نام

      خدا از سر تقصیرات همشون بگذره

    • سجاد

      گند زدی به فیلم
      من هنوز تازه دارم فصل دو رو میبینم

    • سما

      بابا من فکر میکنم همه مرد ها می میرند و شیرین به خودش می رسه و سهم امید رو میده یا اینکه شهرزاد و قباد به هم میرسند .

    • بدون نام

      مدار صفر درجه ، زینت الملوک و سرگرد فتاحی ، چقدر به یاد ماندنی شد

    • ...

      دیگه اگرم نمیرن کاره دیگه نمیشه کرد...اخه شهرزاد هم فرهادو میخواد ...هم غباد....تازه اینجاایران است...

    • هانا

      فکر کنم قسمت آخر شاهد یه فیلم هندی باشیم فرهاد به قباد شلیک می کنه بعد شهرزاد خودشو میندازه جلو قباد خخخخخخ

    • بدون نام

      خیلی هم زیبا بود اثلا اگه دوست ندارین تو این بخش نیاین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج