۷۲۵۰۷۱
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

دلایل گرانی گوشت از زبان حجتی

وزیر جهاد کشاورزی دلایل گرانی گوشت قرمز را تشریح کرد و گفت: اعتراض کامیون داران در مبادی بندری تاثیراتی داشته، اما این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر جهاد کشاورزی دلایل گرانی گوشت قرمز را تشریح کرد و گفت: اعتراض کامیون داران در مبادی بندری تاثیراتی داشته، اما این اقدام در بازار میوه و سبزی چندان موثر نبوده است.

محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: اکنون سهمیه سطح تولید به مناطق داده شده است، اما به دلیل مسائل اقلیمی و زودتر گرم و سرد شدن برخی مناطق کشور، ممکن است همزمان محصول گوجه فرنگی از دو استان جیرفت - کهنوج و بندرعباس وارد بازار شود که موجب افت قیمت می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: دولت برای حمایت از تولید کنندگان، خرید تضمینی گوجه فرنگی و سیب زمینی را در دستور کار دارد و تاکنون ۸۰۰۰ تن سیب زمینی طرح استمرار در خارج از فصل تولید خریداری شده است.

افزایش تقاضا و سوءاستفاده عامل گرانی گوشت

حجتی در ادامه درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار نیز اظهار کرد: کنترل قیمت ها در حیطه وظایف سازمان بازرسی و تعزیزات کشوری قرار دارد اما در بحث تامین بازار، تقاضا برای گوشت قرمز دام سبک به عرضه پیشی گرفته است.

وی اظهار کرد: عمده تولید گوشت دامی در کشور از طریق تولیدکنندگانی همچون چوپانان عشایر و روستاییان رمه گردان صورت می گیرد که به دلیل کمبود ظرفیت مراتع و مشکلاتی که در تامین علوفه مواجه هستند؛ این امر مشکلاتی را برای تولید و تامین دام سبک ایجاد کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای واردات گوشت منجمد هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: آنچه که امکان پذیر بوده، تجار در حد کشش بازارهای آسیای میانه آن را تامین و وارد می‌کنند. برای واردات از مناطق دوردست به دلیل طولانی بودن مسیر، محصول باید صرفا با هواپیما حمل شود که با توجه به تمهیداتی که در این زمینه انجام شده الان این اتفاق می‌افتد. امروز شاهدیم گوشت گرم گوسفندی استرالیایی تامین و وارد می شود اما قیمت تمام شده آن بالاست.

حجتی ادامه داد: به دلیل اینکه ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت گرم گوسفندی است که این موضوع باعث شده در بحث عرضه و تقاضا مقداری کسری در بازار پیش بیاید.

وی اضافه کرد: علاوه بر مشکل کمبود تولید بخشی از گرانی گوشت قرمز به سوء استفاده برخی در بازار برمی گردد که باید توسط دستگاه های نظارتی کنترل شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش داریم از کشورهای مختلف گوشت گرم مورد نیاز کشور را تامین و در فروشگاه های زنجیره ای و بازار عرضه کنیم تا بتواند در قیمت ها تاثیر بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیدی

      شماهم این وسط قاق تشریف داری ،راست گفتن آزموده را آزمودن خطاست، آخه چرا ول کن میز وزارت نیستید

    • عنقا

      سالهای سال دارم میشنوم که گوشت رفته از40هزارتومانبالاتر بعدا کشورهای دیگه چرا تا موضوع کامیون دارن بهانه هست مگه مرغ نبود قیمتش 4هزار خورده ای یهو دوبرابر بشه چرااخه بعدا کشاورزمیاد اعتراض میکنه که گندم پایین بیار مرغ بالاببرچرااخه باعقل جور در نیماد دیگه وارد نکنید

    • بدون نام

      بیخوددلیل‌نیارداداش‌پول‌ارزش‌افتاده‌مردم‌رابه‌بیراهه‌نبر

    • بدون نام

      با دادن سهمیه سطح تولید بیشتربه مناطق مستعد،می توان بسیاری از جوان بیکار را شاغل کرد و کشور را به مرز خودکفایی رساند و حتی می توان به یک کشور صادر کننده تبدیل شد.

    • بدون نام

      اصلا بفکر مردم ایران نیستن خدا ذلیل تون کنه

    • بدون نام

      چرا دروغ مگید گوشت الان چندساله گران شده خوابت خبر تازه ازخواب بیدارشدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه ما حالا گوشت گوسفند نمی خوریم فقط می خاستم بگم بری قربانی. چی رو قربانی کنیم ? ضمنا زهر مارتون بشه اگه خودتون می خورید

    • بدون نام

      بی عرضگی مسئولین ذیربط فقط و فقط دلیل این موضوعه

    • بدون نام

      استان جیرفت کهنوج و بندرعباس؟؟؟؟!!!!!!!!

    • مهران

      ما هیچ کمبودی نداریم دلالهای بی وجدان وبی کفایتی مسئولان وصادرات بدون ارزیابی شده باعث این نابسامانی درکشور شده

    • امیر

      سلام
      اقای حجتی با عرض معذرت درست ماه رمضان هست باید گوشت بیاد پاین چرا شده ۶۰هزارتومان چرا اقای حجتی چهارتا بچه دارم دو ماه گوشت نتونستم بگیرم ماه رمضان اومده گران کردین خیرین هم دیگه کمک نمیکنن کارگرم کارم پیدا نمیشه پارتی بازی شده این کار دامداری داشتم مفت بود علوفه خشکسای همشون تلف شدن چرا این همه با گران فروشها دارین اسب سواری میکنین مردم هم به رد شما نمیرسهاز کجا گوشت وارد میکنی بابا وارد کن داخل ارزان باشه قیمت زنده باشه ده هزار نکه سی هزارتومان کیلوی گوسفنده زنده بخری نه بیست پنج کیلو ی ملیون چ خبر اقا ی وزیز خوش باش روزقیامت جواب که میده الان هیچ

    • بدون نام

      وزیر بی کفایت

    • بدون نام

      دلیل گرانی گوشت...
      چی ارزونه یا ارزون میشه از اون حرف بزنید
      همه چی روز به روز گرون میشه ارزش پول پایین میاد و قشر متوسط و ضعیف لاغر و بدبخت تر میشن و مسئولان چاق تر و پولدار
      سواره از پیاده خبر نداره سیر هم از گرسنه
      بیشتر مسئولان فقط به فکر میز و جایگاه هستن نه مردم و همنوع

    • خ

      ول کنید مشکل مردم حل کنید شما که مشکل ندارید

    • بدون نام

      دلیل عمده بی عرضه گی دست اندرکاران مربوطه و نداشتن برنامه مدون سالانه پرورش و کشتار و احتمالا تامین بخشی از نیازها از طریق واردات به موقع است
      واز طرفی دلالان از خدا بی خبر و زالوصفت در این ماجرا دخیل هستند که انشالله این پولها به بدترین وضع از شکم نحس خودشان و خانواده نامبارکشان بدر اید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام مسائل اقتصادی این مملکت کمبودها وهمه گرانیها مربو ط به تیم اقتصادی دولت میباشد از جمله وزرای اقتصاد.تجارت.وکشاورزی میباشند.چون اصلا برنامه ریزی سالهای قبل ازدستشان دررفته.وبیشتر نگاهشان به بیرون وخارج میباشد.بیشتر درگیر زدوبندهای سیاسی وخصوصاً رانت خواری شده اند.چون تمام برنامه تنظیم بازرا که مشگل اصلی مردم است دست این آقایان میباشد.وهمه چیز رابه تحریم ربط میدهند.کشور ایران اگر ۱۰۰سال دیگر تحرم شود میتواند به خوبی مشگلات مردم راحل کند ویا تحریمها رادور بزند.برای اینکه سرزمین ایران جزُمعدود سرزمینهای بی بدیل وبی همتااست زیرا همه چیز دار جزمدیر بی غیرت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج