جاباما
۷۲۵۱۰۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

دکوراسیون اتاق مطالعه

در این مطلب تصمیم داریم تا در رابطه با دکوراسیون اتاق مطالعه صحبت کنیم. می خواهیم راهکارهایی را با هم مرور کنیم که با کمک آنها بتوانیم استرس های ناشی از امتحانات را کاهش و تمرکز و دقت در مطالعه را افزایش دهیم، پس با ما همراهی کنید.

وب سایت چیدانه : هرسال به فصل امتحانات که می رسیم هیجان یا بهتر است بگوییم استرس ناشی از امتحانات تمام وجود دانش آموزان و دانشجویان و حتی خانواده آنها را فرا می گیرد. شاید بهتر باشد به مقوله امتحان از دیدگاه های متفاوتی نیز نگاه کرد تا کمی از استرس های آن کاست و به پیشرفت و موفقیت در امتحانات کمک کرد.

دکوراسیون اتاق مطالعه

در این مطلب تصمیم داریم تا در رابطه با دکوراسیون اتاق مطالعه صحبت کنیم. می خواهیم راهکارهایی را با هم مرور کنیم که با کمک آنها بتوانیم استرس های ناشی از امتحانات را کاهش و تمرکز و دقت در مطالعه را افزایش دهیم، پس با ما همراهی کنید.

نورپردازی در اتاق مطالعه

یکی از مسائلی که در رابطه با دکوراسیون اتاق مطالعه در شب های امتحانی، اهمیت بسیاری پیدا می کند نورپردازی است. در وهله اول باید به این نکته اشاره کرد که کمبود نور در دکوراسیون اتاق می تواند باعث افزایش خستگی و البته خواب آلودگی در فرد شود؛ بنابراین در روشنایی اتاق مطالعه اصلا کوتاهی نکنید. حتی شاید لازم باشد بگوییم که در صورت نور کم لوسترها در اتاق، می توانید از یک چراغ مطالعه نیز در کنارش استفاده کنید تا نور اتاق مطالعه کاملا تامین شود.

دکوراسیون اتاق مطالعه

نکته : اگر مجبور هستید که از کامپیوتر استفاده کنید باید بگوییم که بهتر است بر روی دیوار پشت مانیتور نیز نور کافی وجود داشته باشد تا بر اثر استفاده از کامپیوتر، چشمتان اذیت نشود.

دکوراسیون اتاق مطالعه

استفاده از قفسه بندی در دکوراسیون اتاق مطالعه

از مسائل رایجی که اکثر افراد در شب های امتحان با آن روبرو می شوند پراکندگی جزوات و کتاب هاست. آیا بهتر نیست نظم و ترتیبی به آنها بدهید؟ شما می توانید با کمک شلف و یا قفسه بندی هایی که انواع و اقسام آنها را می توانید به راحتی در بازار پیدا کنید، از به هم ریختگی جزوات که به دنبال خود به هم ریختگی اتاق و هم چنین آشفتگی ذهنی برای شما ایجاد می کنند رهایی یابید.

دکوراسیون اتاق مطالعه

رنگ در دکوراسیون اتاق مطالعه

سعی کنید در اتاق مطالعه خود از رنگ های آرامش بخش استفاده کنید. این مسئله به شما کمک می کند که بتوانید آرامش خود را حفظ کرده و با احساس سبکی به درس خواندن ادامه دهید. علاوه بر این می توانیم به مزایای رنگ آبی و سبز در دکوراسیون اتاق مطالعه بگوییم که در افزایش میزان تمرکز و شادابی شما نقش بسزایی خواهند داشت، البته باید این را هم بگوییم که شما می توانید از رنگ های مورد علاقه تان نیز در دکوراسیون اتاق مطالعه بهره بگیرید، چراکه این کار هم باعث ایجاد حس خوب و مثبتی در شما و افکارتان می گردد.

دکوراسیون اتاق مطالعه

تاثیر پنجره در اتاق مطالعه

سعی کنید در صورت امکان در زمانی که مطالعه می کنید پنجره ها را باز بگذارید. این کار باعث می شود که هوای اتاق به جریان افتاده و تازگی داشته باشد. علاوه بر این در ایجاد تمرکز نیز می تواند به شما کمک کند. در ضمن در زمانی که احساس خستگی می کنید می توانید لب پنجره بروید و هوایی تازه کنید.

دکوراسیون اتاق مطالعه

استفاده از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون اتاق مطالعه

تا به حال از تاثیرات گل و گیاه آپارتمانی بارها و بارها سخن گفته ایم. حالا باید اضافه کنیم که وجود گیاهان خانگی و گل و گیاه آپارتمانی در دکوراسیون اتاق مطالعه نیز تاثیرات به مراتب کارسازتری در روند مطالعه شما خواهند داشت. این گیاهان علاوه بر تصفیه هوای اتاق باعث افزایش تمرکز و هم چنین حس خوب در شما می شوند که همین مسائل انگیزه مطالعاتی شما را افزایش می دهند.

دکوراسیون اتاق مطالعه

استفاده از تخته سیاه بر روی دیوار اتاق مطالعه

شما می توانید برای نوشتن نکات مهم درسی خود و یا حتی برنامه ریزی های امتحانی تان به سراغ تخته سیاه بروید. پیشنهاد ما این است که یک تخته سیاه و یا سفید تهیه کرده، آن را بر روی دیوار نصب نموده و از آن برای افزایش بازدهی مطالعاتی خود استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق مطالعه

حواس پرتی ممنوع!

قبل از شروع مطالعه در فصل امتحانات بهتر است به سراغ اتاق مطالعه تان بروید و هر وسیله ای که می تواند حواس شما را پرت کند را بردارید. این وسایل می توانند شامل پوسترهای سینمایی، کنسول های بازی و... باشند. باید این را مدنظر داشته باشید که این محدودیت ها فقط در فصل امتحانات وجود دارند پس بهتر است این مدت کوتاه را دندان روی جگر بگذارید!

دکوراسیون اتاق مطالعه

مبلمان مناسب برای اتاق مطالعه

از مسائل مهم و اساسی دیگری که در زمان مطالعه باید در دکوراسیون اتاق مطالعه خود مدنظر داشته باشید، صندلی و مبلمان راحت و مناسب است. البته باید این را بدانید که راحتی خیلی زیاد می تواند باعث خواب آلودگی شما شود! با این حال باید به سراغ صندلی هایی بروید که هم در طولانی مدت باعث خستگی تان نشوند و هم آنقدری راحت نباشند که خوابتان ببرد!

نکته: یکی از دلایلی که معمولا توصیه می شود که افراد در هنگام مطالعه از اتاق خواب فاصله بگیرند و یا اتاق مطالعه ای برای خودشان در نظر داشته باشند وجود تخت خواب و صندلی های خیلی راحت در دکوراسیون اتاق خواب است، چراکه این وسایل باعث افزایش خواب آلودگی برای فرد می شوند.

دکوراسیون اتاق مطالعه

میز در دکوراسیون اتاق مطالعه

از نظر بسیاری از افراد، وجود میز تحریر مناسب و استاندارد در دکوراسیون اتاق مطالعه لازم و ضروری است. باید بگوییم که قاعدتا وجود چنین شرایطی می تواند تاثیر مثبتی در روند مطالعاتی شما داشته باشد، با این حال بسته به نوع شخصیت و عادات خودتان می توانید حتی از یک میز کوچک کنار یک کاناپه نیز برای مطالعه ای راحت و صمیمی استفاده نمایید.

دکوراسیون اتاق مطالعه

راحتی، ملاک دکوراسیون اتاق مطالعه

در انتها باید به این مسئله اشاره کنیم که با وجود تمامی این مسائل، هر فردی بر اساس عادات خود می تواند آنها را کم و زیاد کند. مهم آن است که بتوانید دکوراسیون اتاق مطالعه خود را برای شب های امتحانی آماده و مهیا سازید.

دکوراسیون اتاق مطالعه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج