۷۲۵۲۶۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران - مراکش، تحت‌تأثیر حمله تروریست‌ها!

در فاصله چند روز تا آغاز جام‌جهانی ٢٠١٨ برخی اخبار درباره عملیات تروریستی در روسیه نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

شهروند: در فاصله چند روز تا آغاز جام‌جهانی ٢٠١٨ برخی اخبار درباره عملیات تروریستی در روسیه نگران‌کننده به نظر می‌رسد. دیروز خبر رسید یکی از عملیات‌های تروریستی در محل برگزاری دیدار ایران و مراکش خنثی شده که این موضوع موجب نگرانی هواداران ٢ تیم آسیایی و آفریقایی از گروه B مسابقات جام‌جهانی شده است.

خنثی‌سازی عملیات تروریستی در سن‌پترزبورگ

روز گذشته یکی از رسانه‌های مراکشی از خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در محل برگزاری دیدار تیم‌ملی این کشور مقابل ایران خبر داد. این خبر نگران‌کننده که توسط روزنامه الصباح مراکش منتشر شد، حکایت از این داشت که نیروهای امنیتی روسیه یک عملیات تروریستی که ورزشگاه سن پترزبورگ را مورد هدف قرار داده بود، خنثی کردند. این ورزشگاه که همنام با شهر سن‌پترزبورگ روسیه است، قرار است تا ١٥روز دیگر از دیدار تیم‌های ایران و مراکش از گروه B جام‌جهانی باشد. کار تکمیل و بازسازی این ورزشگاه در‌ سال ٢٠١٧ به اتمام رسید و اکنون با ظرفیت ٦٨١٣٥ نفر پذیرای این رقابت‌هاست. در مجموع ٧ دیدار از جام‌جهانی ٢٠١٨ در ورزشگاه سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود که ٣ بازی در مرحله گروهی و ٤ مسابقه هم از مرحله حذفی خواهد بود.

دستگیری ١٤٠٠ فرد مشکوک

در ماه‌های اخیر پلیس روسیه برای برقراری امنیت در این کشور در آستانه جام‌جهانی تلاش زیادی کرده و آن‌طور که این روزنامه مراکشی مدعی شده، ١٤٠٠نفر در ماه‌های اخیر توسط نیروهای امنیتی روسیه بازداشت شده‌اند. این تعداد افراد متهم به همکاری در عملیات تروریستی بودند و برخی از آنها برای پلیس روسیه به سرنخ‌هایی تبدیل شدند. رسانه‌ها ملیت‌های افراد دستگیرشده را از کشورهایی چون الجزایر، سوریه، تونس و هلند عنوان کردند.

نگرانی در میان هواداران ایرانی و مراکشی

با توجه به این‌که ورزشگاه سن‌پترزبورگ نخستین‌بار در جام‌جهانی ٢٠١٨ میزبان دیدار تیم‌های ایران و مراکش است، انتشار خبر خنثی‌سازی عملیات تروریستی در این ورزشگاه نگرانی را در میان هواداران این ٢ تیم افزایش داد. بنابر ادعای رسانه‌های مراکشی حدود ١١‌هزار هوادار از این کشور راهی روسیه می‌شوند تا بازی‌های تیمشان را از نزدیک تماشا کنند. از ایران هم قطعا هواداران زیادی از داخل و خارج از کشور برای تشویق شاگردان کی‌روش به روسیه می‌روند. حالا باید دید پلیس روسیه در روز برگزاری این مسابقه چگونه امنیت را برقرار خواهد کرد.

جام‌جهانی تحت‌تأثیر تهدیدهای داعش

گروهک تروریستی داعش از‌ سال گذشته به تهدید امنیت جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه پرداخت و حتی برخی از تصاویر از ستارگان فوتبال جهان نظیر مسی و نیمار منتشر شد که بازتاب بسیار زیادی داشت. در واقع این گروهک تروریستی با انتشار این تصاویر از ستارگان فوتبال دنیا عملا اعلام کرده بود که امنیت جام‌جهانی را زیرسوال می‌برد. علاوه بر داعش، گروهک‌های دیگری هم هستند که امنیت جام‌جهانی را تهدید می‌کنند. حتی هولیگان‌ها که امنیت یورو ٢٠١٦ در فرانسه را زیر سوال برده بودند و درگیری‌های زیادی را رقم زدند، در روزهای اخیر بیکار نبودند و بیانیه‌هایی منتشر کردند. این دسته که به هواداران لیورپول در شهر کی‌یف قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا حمله کرده بودند و درگیری‌های خونینی را رقم زدند، در فضای مجازی پیامی تهدیدآمیز برای هواداران انگلیسی منتشر کردند. همان‌طور که قبل از این اشاره شد، سابقه این اتفاق به درگیری خونین هواداران روسی و انگلیسی در حاشیه یورو ٢٠١٦ مربوط می‌شود که این‌بار جام‌جهانی ٢٠١٨ را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

کار سخت روس‌ها برای برقراری امنیت

با توجه به این‌که کشور روسیه سرزمین پهناوری محسوب می‌شود و بازی‌های جام‌جهانی هم در شهرهای مختلف با فاصله‌های زیادی برگزار خواهد شد، به نظر می‌رسد کار روس‌ها برای برقراری امنیت جام بیست‌ویکم سخت خواهد بود. شاید خنثی‌سازی عملیات تروریستی در ورزشگاه سن‌پترزبورگ به خاطر این‌که محل برگزاری دیدار ایران و مراکش است،‌ مورد توجه رسانه‌های ایرانی و مراکشی قرار گرفت اما در ماه‌های اخیر آن‌طور که گزارش شده، بارها چنین اتفاقاتی رخ داده و فعلا پلیس روسیه در کنترل آن موفق بوده است. البته به نظر می‌رسد کار اصلی پلیس روسیه از زمانی آغاز می‌شود که ٣٢ تیم حاضر در جام‌جهانی وارد این کشور خواهند شد. جالب است بدانید که ایران هم به‌عنوان یکی از نخستین تیم‌ها وارد روسیه می‌شود و در کمپ مدنظر خود در مسکو اقامت خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • @cocain.m1368

      کثیف ترین تیم تاریخ فوتبال ایران فقط و فقط تراکتورسازی تبریزه....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج