۷۲۵۵۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برای کاهش سفید بالک، ارغوان یا بلوط بکارید

یک گیاه شناس در واکنش به پیشنهاد شهرداری برای کاشت درخت پالونیا به منظور کاهش سفیدبالک ها در تهران گفت: به جای وارد کردن یک گونه غیربومی بهتر است بلوط و ارغوان کاشته شود.

خبرگزاری فارس: امیر رشیدی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک تهران گفته بود با بررسی‌های صورت گرفته درخت پالونیا به عنوان گونه جاذب و قاتل سفید بالک تشخیص داده شده است و بر همین اساس قرار است از این گونه درختی به صورت وسیع در سطح منطقه استفاده شود.

پالونیا درختی زینتی زیبا با برگ‌های بزرگ و گل‌های خوشه ای است هرچند این درخت زیبا به دلیل رشد سریعی که دارد مورد توجه باغداران است و در شرق آسیا به عنوان نماد خوش یمنی شناخته می‌شود اما بومی کشور ما نیست و ممکن است مخاطراتی برای محیط زیست داشته باشد.

نرگس روحانی پژوهشگر حوزه گیاهان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس دراین باره گفت: به جای آوردن یک گونه گیاهی غیربومی در تهران، ارغوان و بلوط بکارند.

این کارشناس با اشاره به بالا رفتن سطح دمای تهران نسبت به گذشته کاشت چنار را مناسب ندانست و اظهار داشت: سفید بالک‌ها به دلیل وجود درخت توت در تهران ظاهر شدند و جذب درخت ارغوان نمی‌شوند.

روحانی افزود: کاشت درخت توت در تهران اشتباه بود ولی دیگر نمی‌توان این درختان را قطع کرد بهتر است برای کاهش سفید بالک‌ها از درختان بومی مثل ارغوان یا بلوط استفاده کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج