۷۲۵۵۶۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

گفتگوی موگرینی و وزیر خارجه ژاپن درباره ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با وزیر خارجه ژاپن، وی را در جریان اقدامات این اتحادیه برای حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران قرار داد.

خبرگزاری فارس: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه با «تورو کانو» وزیر خارجه ژاپن تلفنی صحبت کرد.

بنا بر اعلام دفتر اقدام خارجی اتحادیه اروپا، این تماس بر «اولویت‌های عمده سیاست خارجی طرفین» از جمله توافق هسته‌ای با ایران و وضعیت شبه‌جزیره کره متمرکز بوده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که هر دو طرف «بر لزوم حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که برای امنیت منطقه و فراتر از آن ضروری است، تأکید کردند. نماینده عالی [موگرینی] تأکید کرد که تا زمانی که ایران، همانطور که در یازده گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده، به اجرای تعهداتش ذیل این توافق ادامه دهد، اتحادیه اروپا به ادامه اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای متعد خواهد بود.»

این بیانیه می‌افزاید: «نماینده عالی، وزیر خارجه را در جریان اقداماتی قرار داد، که اتحادیه اروپا برای اطمینان از تداوم روابط اقتصادی با ایران، پس از تصمیم ایالات متحده برای احیای تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای پس از خروج از برجام، در حال اجرا دارد.»

طرفین همچنین درباره وضعیت شبه جزیره کره هم صحبت و تأکید کرده‌اند که این شبه جزیره باید به سمت عاری شدن از تسلیحات اتمی حرکت کند.

اتحادیه اروپا و ژاپن از شرکای عمده تجاری ایران به خصوص در زمینه انرژی هستند و بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا فعالیت‌های تجاری آن‌ها در ایران را تحت تأثیر مستقیم قرار می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهلول

      والا هر چی مرده تو سیاست بین الملل خاک پای این زن بیشتر از این از دستش نمیاد با مرامه

    • علی باقری

      کشک چی پشم چی..تحریمها از اول هم بیشتر شوده اروپا فقط وقت ایران رو میگیره..هیچ فایده برای ایران نداره..فقط وفقط از توافق خارج شه ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج