جاباما
۷۲۵۷۴۵
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

انتقاد به عملکرد سلبریتی‌ها در زلزله کرمانشاه

در روزهای اخیر ادعاهایی از سوی برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر سرپل‌ذهاب در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر این‌که کمک‌های جمع‌آوری شده توسط سلبریتی‌ها در جریان زلزله‌ی کرمانشاه صرف بازسازی کرمانشاه نشده و حتی عنوان شد که این پول‌ها در حساب سلبریتی‌ها مانده است.

خبرگزاری ایسنا: در روزهای اخیر ادعاهایی از سوی برخی نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر سرپل‌ذهاب در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر این‌که کمک‌های جمع‌آوری شده توسط سلبریتی‌ها در جریان زلزله‌ی کرمانشاه صرف بازسازی کرمانشاه نشده و حتی عنوان شد که این پول‌ها در حساب سلبریتی‌ها مانده است.

بیش از شش ماه از زلزله‌ی ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ در کرمانشاه می‌گذرد و این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها، روند بازسازی به کندی پیش می‌رود. بعضی مسوولان هم از مهاجرت ۳۰ درصدی اهالی سرپل‌ذهاب به کرمانشاه سخن گفته و علت این مساله را نبود استطاعت مالی برای تکمیل واحدهای نیمه کاره عنوان می‌کنند.

در روزهای اولیه زمین‌لرزه مهیب غرب کشور، تب وتاب برای کمک به هموطنان عزیزمان در استان کرمانشاه بالا بود. آحاد مختلف مردم، چهره‌ها و مسوولان برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آستین‌ها را بالا زدند. اما به تدریج این جنب‌وجوش‌ها پایین آمد. البته بر اساس گزارش‌های بنیاد مسکن، روند بازسازی ادامه دارد. اما آن‌چه که در این بین جای سوال دارد، وارد کردن اتهام‌هایی به سلبریتی‌ها و بیان ادعاهایی مبنی بر مهاجرت هموطنان کرمانشاهی به شهرهای دیگر دارد.

طرح شائبه‌هایی همچون "برخی سلبریتی‌ها به دنبال مجتمع‌سازی در مناطق زلزله‌زده"، "بازی با افکار عمومی"، "ظلم سلبریتی‌ها در حق زلزله‌زدگان"، "سخت وسازی با پول‌های مردمی نداشتیم" و غیره این روزها در رسانه‌ها دیده می‌شود.

روز چهارشنبه بنیاد مسکن اعلام کرد که خبر مهاجرت از کرمانشاه صحت ندارد. سالاری ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ـ حتی بیان کرد: "هم‌اکنون مستاجرانی که اهل سرپل ذهاب بودند و در دیگر مناطق کشور سکونت داشتند، به زادگاه خود در سرپل ذهاب برگشته اند تا بتوانند از فرصت زلزله استفاده کنند و صاحب منزل شوند. در مناطق آسیب دیده، زلزله تبدیل به فرصت شده است بگونه ای که با کمک از خدمات و تسهیلات دولتی، جمعیت بیشتری از مردم سرپل ذهاب در مقایسه با حادثه قبل از زلزله، در حال بازسازی واحدهای خود هستند".

فارغ از این‌که این ادعا تا چه حد با واقعیت منطق است، به هر حال بنیاد مسکن نسبت به شائبه مهاجرت از کرمانشاه پاسخ داده است. اما در این بین، انتظار وجود دارد هنرمندان، ورزشکاران و سایر چهره‌هایی که قطعا با نیت خیر در جریان زلزله کرمانشاه حضور یافته و اقدام به جمع‌آوری کمک کردند، نسبت به اتهام‌های وارده واکنش مقتضی نشان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونها که دست بکارشدن ونماینده گذاشتن دراونجاکه مشخصه مثل ورزشکاران ، سلبریتی هارو بگید ازرسانه ها که بیان پولارو برگردونن ،امثال محسن افشانی هرچی پول دست باشه خرج شکم میکنن ویه اب سردم روش !!!

    • بدون نام

      مردم به حساب کسانی پول واریز گردن که به انها و خط مشی انها اعتماد داشتند , شما ودوستانتان دست و پای. بیخودی می زنید ,

    • سرباز ۴۰۲سومار

      چرا باید ۳۰میلیارد تومان پول کمک به زلزله زدگان کرمانشاه در حساب این اشخاص باشد چرا قوه قضائیه سکوت می کند پس از زلزله بم و کمک های مردمی به زلزله زدگان بم هنوز تکلیف خیلی از پولها ی زلزله زدگان بم نامشخص است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج