۷۲۶۱۲۲
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

فروش قبر ۱۵ میلیون تومانی در بهشت زهرا (س)

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران با اشاره به فروش ۱۵ میلیونی قبر در قطعات قدیمی بهشت زهرا گفت: سازمان خودکفا است و از سال ۷۳ تاکنون از شهرداری بودجه ای دریافت نکرده ایم.

خبرگزاری فارس: سعید خال؛ مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران در خصوص قیمت قبور دربهشت زهرا گفت: در طول تاریخ ۴۷ سال بهشت زهرا تا کنون گران ترین قیمت قبر در بهشت زهرا ۱۵ میلیون تومان آن هم در قطعات ۱ تا۱۱۰ بوده که قدمت آنها بیش از ۳۰ سال است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران ادامه داد: در فاز دوم بهشت زهرا حداکثر قیمت قبور ۹ میلیون تومان و در فاز سوم و قبور روز قیمت هر طبقه ۷۵۰ هزار تومان است.

خال با بیان اینکه قیمت قبور در بهشت زهرا بر اساس نظام قیمت گذاری قبور شورای شهر تهران است، گفت: سازمان بهشت زهرا در قطعات جدید قبر رایگان می دهند و ۲ طبقه بالای قبر را به صورت یارانه ای به قیمت هر طبقه ۷۵۰ هزار تومان به بستگان درجه یک متوفی می فروشد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران افزود: البته قیمت دو طبقه بالای قبر رایگان برای بهشت زهرا حدود ۲.۵ میلیون تومان هزینه دارد ولی شهرداری آن را به صورت یارانه ای و بعضاً اقساطی به قیمت هر طبقه ۷۵۰ هزار تومان می فروشد.

به گفته خال، در سال ۹۶، ۲۲ هزار قبر رایگان به شهروندان تهرانی داده ایم.

وی با تاکید بر این موضوع که هرگونه خرید و فروش قبر در بهشت زهرا ممنوع است، گفت: برخی اعلام کردند که ما قبر ۵۰۰ میلیونی داریم که اصلاً اینطور نیست و از اساس این موضوع کذب است.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران ادامه داد: هر کس یک قبر نجومی در بهشت زهرا معرفی می کند ۴ برابر قیمت آن جایزه می گیرد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر افزایش نرخ و افزایش بهای خدمات در بهشت زهرا نداشته ایم، گفت: قرار است لایحه ای را در سال جاری برای تعدیل قیمت ها به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنیم.

خال در پاسخ به این پرسش که میزان درآمد بهشت زهرا از محل فروش قبر چقدر است، گفت: میزان در آمد متغیر است و بستگی به میزان مرگ و میر دارد.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران ادامه داد: ولی بهشت زهرا یک سازمان خودگردان است و از سال ۷۳ تا به امروز بودجه ای از شهرداری تهران دریافت نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایران

      خدا تمام رفتگان و رحمت کند
      خیلی از ما آدم ها حتی در مورد فوت میت هم دنبال چشم و هم چشمی یا تجملاتیم
      به جای اینکه دنبال این باشیم که حق الناس به گردنمون نباشه حالا چه با پول باشه یا با عمل و حرف یا اینکه به فکر کمک کردن به بقیه باشیم به فکر ولخرجی و تجملاتیم
      توی هفته قبل یکی از اقوام ما (خدا رحمتش کنه) برای قبرش توی حرم امام رضا (ع) چهارصد میلیون تومان خرج کردن
      ایشون انسان خوبی بود و خودشو خانواده اش به خیلی ها کمک کردن ولی میشد همین پول بازهم کمک کرد متاسفانه کشور ما مشکلات و محتاج خیلی داره اینجوری واسه متوفی هم بهتر بود

    • ایران

      باید یه انتقادم از مسئولین حرم امام رضا (ع) بکنم که نباید با فروش قبرهایی چند صد میلیون یا چند میلیارد تومانی به افراد متمول دنبال در آمدزایی باشن ماشاءالله مجموعه رضوی اینقدر درآمد و دارایی دارند که این پول ها اصلا به چشم نمی یاد
      ایجوری فقط با باعث تجمل گرایی اموات توی مشهد میشن

    • بدون نام

      اقای سعید خال خوددت هم بکنی در قبر حال اینکه می فرمایی بیست ودوهزار قبر رایکان داد ه ایم مگر مال شخص بابات است بس انهایی که ندارند مرده هایشان را کجا دفن کنند که شما لینقدر منت می گذاری

    • sasan

      ارزون ترین کلمه انسان.......

    • رضا

      فکر کنم زمانی که من موردم باید در قبر قسط بدم موردنم سخت شده.

    • حسین

      من مطمعن هستم زمانی میشه که مردم اموات خودشون رو در منزل دفن کنن

    • بدون نام

      دست دلال بازی و تبانی دولتی ها به مردم ایران ضربات کاری می زنند جالب که بعد از مدتی مسولین قیمت را بر اساس دلال بازی در تصمیماتشان به مردم ارایه می کنند .

    • بدون نام

      ناراحت است از شهر داری بودجه نگرفته .
      دو طبقه قبر دو و نیم میلیون تمام میشود اپارتمان با بهترین مصالح کمتر از این هزینه ساخت دارد .
      چطور بگوییم. سرزمین من. خاک من. وطن من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج