۷۲۶۲۵۹
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

بهترین پاسپورت‌های دنیا کدام‌اند؟

یک پاسپورت پر قدرت به شما این اجازه را می‌دهد که بدون نیاز به ویزا برای مدت مشخصی فرصت اقامت در کشور مقصد را داشته باشید و یا این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با صرف کمترین زمان ممکن در فرودگاه اقدام به گرفتن ویزا نمائید.

برترین ها - ترجمه از آرمان رمضان زاده: یک پاسپورت قوی به این معناست که دیگر نیازی به وقت گذاشتن و گرفتن ویزا پیش از سفر نیست. برخورداری از بهترین پاسپورت دنیا تنها در باره صرفه جویی در زمان نیست بلکه می تواند در زمینه های مختلفی مثل زمینه حرفه ای، تجارت و آموزش عالی در های تازه ای را به روی شما بگشاید.

دولت های مختلف در سراسر جهان به صورت مستمر در حال مذاکره هستند تا نیاز به ویزا را برای شهروندان مشغول در حوزه های تجارت جهانی، بانک داری و صد البته گردشگری از بین ببرند.

یک پاسپورت پر قدرت به شما این اجازه را می دهد که بدون نیاز به ویزا برای مدت مشخصی فرصت اقامت در کشور مقصد را داشته باشید و یا این امکان را برای شما فراهم می کند که با صرف کمترین زمان ممکن در فرودگاه اقدام به گرفتن ویزا نمائید. چنین پاسپورتی شرایط سفر بدون نیاز به ویزا را برای بیش از ۱۰۰ کشور برای شما به وجود می آورد. البته داشتن اقامت دوگانه هم برای کسانی که سفرهای خارجی زیادی دارند می تواند مفید باشد.

در گذشته به خاطر امکان سفر رایگان در کشورهای منطقه شینگن، کشورهای اروپایی پر قدرت ترین پاسپورت را دارا بودند. اما در سال جاری کشور های آسیایی پیشرفت زیادی در رابطه با سفر بدون ویزا داشتند و به خاطر مذاکرات زیاد دولت های آسیایی در حوزه سیاست بین الملل، امکان سفر بدون ویزا به تعداد ۴۰ کشور افزایش یافت. بسیاری گمان می برند که کارآمد ترین پاسپورت باید پاسپورت ایالت متحده آمریکا باشد اما جالب است بدانید پاسپورت آمریکا به زحمت در بین ۱۰ پاسپورت برتر دنیا قرار می گیرد.

به تازگی هنلی اند پارتنرز، یک شرکت حقوقی نخبه در زمینه گرفتن اقامت، لیستی از بهترین پاسپورت های دنیا را برای گردشگران ارائه کرد.

بهترین پاسپورت‌های دنیا کدام‌اند؟

کنجکاوید بدانید کدام کشورها دارای قوی ترین پاسپورت هستند؟ لیست تقریبا در سلطه کشورهای اروپایی و آسیاییست.

لیست بهترین پاسپورت ها در دنیا

۱. ژاپن با قابلیت سفر به ۱۸۹ کشور

سال گذشته، سنگاپور با قابلیت سفر به 180 کشور با ژاپن هم رتبه بود. اما امسال روند پیشرفت بانک داری بین المللی و سرمایه داری، ژاپن را به اولین کشور لیست ما تبدیل کرد. در نتیجه کشور ژاپن 8 کشور و قلمرو را به کشورهای بدون نیاز به ویزا برای سفر شهروندان خود اضافه کرد: گرینلند، جزایر فارو، موناکو، آندورا، لیختن اشتاین، فلسطین، شهر واتیکان و سن مارینو. در مارچ گذشته در غرب آفریقا، کشور بنین هم قوانین خود را تغییر داد تا ژاپن صاحب قوی ترین پاسپورت شود. ژاپنی ها حالا توانایی سفر به 189 کشور از 218 کشور ممکن را بدون نیاز به ویزا دارا هستند.

۲- سنگاپور با قابلیت سفر به ۱۸۸ کشور ( مشترک)

۲- آلمان با قابلیت سفر به ۱۸۸ کشور ( مشترک )

۳- فنلاند با قابلیت سفر به ۱۸۷ کشور ( مشترک )

۳- فرانسه با قابلیت سفر به ۱۸۷ کشور ( مشترک )

۳- ایتالیا با قابلیت سفر به ۱۸۷ کشور ( مشترک )

۳- کره جنوبی با قابلیت سفر به ۱۸۷ کشور ( مشترک )

۳- اسپانیا با قابلیت سفر به ۱۸۷ کشور ( مشترک )

۴- آمریکا با قابلیت سفر به ۱۸۶ کشور ( کشور )

۴- بریتانیا با قابلیت سفر به ۱۸۶ کشور ( مشترک )

پاسپورت اساسا چه اهمیتی دارد؟

با جهانی شدن بازارهای اقتصادی، توانایی سفر آسان میان کشورها هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. توانایی سفر به کشورهای مختلف، در های تازه ای را به روی فعالین اقتصادی باز می کند و حفظ رابطه با موکلین بین المللی را برای آن ها آسان می کند.

بیشتر ما این طرز تفکر همه گیر را راجع به امن بودن سیستم بانکی آمریکا شنیده ایم، اما بررسی های فایننشیال کرایسیس در سال 2008 خلاف این ادعا را ثابت کرد. مجله اقتصاد بین الملل هر ساله لیستی شامل 50 بانک امن دنیا را منتشر می کند. در سال 2017 تنها یک بانک از امریکا و آن هم به زحمت توانست به این لیست 50 بانک وارد شود. بسیاری از افراد برای اطمینان از امنیت پول خود و در عین حال برخورداری از سود بالا بانک های مستقر در برخی کشورهای ساحلی را انتخاب می کنند. همچنین بسیاری اعتقاد دارند برای برخورداری از سیستم بانکی سنگاپور، آلمان و سوئیس، نیاز به سفر های مستمر به این کشور هاست. پس حضور در سیستم بانکی بین المللی بدون برخورداری از یک پاسپورت قوی ممکن نیست.

هنوز یک غول اقتصادی نشده اید؟ در دست داشتن یک پاسپورت قوی نه تنها سفر تابستانی شما به اروپا را به سفری دلچسب تبدیل خواهد کرد بلکه بسیاری فرصت های آموزشی برای شما ایجاد خواهد کرد. آیا می دانستید می توانید گواهی نامه تحصیلی معتبر آمریکا را با صرف هزینه کمتر و در یک دوم زمان در اروپا تهییه نمائید؟

به دلیل راحتی سفر در کشور های منطقه شینگن، دانش آموزان اروپایی در کشور های مختلف تحصیل می کنند. تصور کنید که رزومه شما تمام نیازمندی های یک فرصت شغلی را پوشش می دهد اما شرکت مورد نظر تنها به این دلیل که پاسپورت شما، پاسپورت ضعیفی به حساب می اید و به دلیل هزینه زیاد ویزا اقدام به استخدام فرد دیگری می کند. در دست داشتن یک پاسپورت پر قدرت در های تازه ای را به روی شما در زمینه حرفه و تجارت باز می کند.

ضعیف ترین پاسپورت ها

برخورداری از یک پاسپورت ضعیف به طور معمول نشانه ای از وضعیت بد اقتصادی و سیاست ضعیف بین المللی کشور شماست. توجه داشته باشید که دولت ها تنها زمانی مرز های خود را بدون ویزا به روی شما باز می کنند که احتمال برخورداری از سود اقتصادی وجود داشته باشد.

ضعیف ترین پاسپورت های دنیا معمولا متعلق به خاور میانه، جنوب آسیا و آفریقاست. تلاش در راه گرفتن ویزا برای اهداف گردشگری و یا حرفه ای برای یکی از این پاسپورت ها یک کابوس تمام عیار است.

این هم کشور های دارای ضعیف ترین پاسپورت ها:

افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، سومالی، ایران و سودان.

مهمان نواز ترین کشورها

این موضوع که کشوری دارای قوی ترین پاسپورت می باشد به خودی خود به این معنا نیست که آن کشور با روی خوش از گردشگران استقبال می کند. مهمان نوازی یک کشور با این معیار سنجیده می شود که به چه تعداد کشور امتیاز سفر بدون ویزا را اعطا کرده است.

بسیاری از کشور های حاضر در لیست مهمان نواز ترین کشورها، تنها به دلیل نیاز به ارز خارجی در این لیست حضور دارند. کشور هایی مانند مالدیو و سیشل که اقتصادی کاملا وابسته به صنعت توریسم دارند.

این هم مهمان نواز ترین کشورها:

کامبوج، ساحل عاج، ماداگاسکار، ساموآ، هائیتی .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Omid

      واقعا باید افتخار کنیم......... تو همه چی ممتاز هستیم پاسپورت دیگه ارزشی نداره وقتی احترام نداشته باشیم سیاست غلط ما این روز به سرمون در اورده

    • یاس

      جوری نوشتی پاسپورت امریکا به زور جز ده کشوره انگار ایران اوله

    • Neymar

      دقیقا کشورهای که از طرف امریکا تحریمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج