۷۲۶۴۵۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

توزیع نامناسب کمک‌ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: در زلزله استان برجسته کردن برخی از رویدادهای منفی و مخدوش کردن نگاه‌ها به استان و نیز توزیع نامناسب کمک‌ها در برخی مناطق را شاهد بودیم که باید مدیریت می شد.

خبرگزاری ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: در زلزله استان برجسته کردن برخی از رویدادهای منفی و مخدوش کردن نگاه‌ها به استان و نیز توزیع نامناسب کمک‌ها در برخی مناطق را شاهد بودیم که باید مدیریت می شد.

محمدحسین صادقی با حضور در دفتر ایسنا منطقه کرمانشاه، به زلزله بزرگ سال گذشته در کرمانشاه اشاره کرد و یادآورشد: متاسفانه در این زلزله مقداری مدیریت کمک ها ضعیف بود، لذا باید تلاش کنیم تا دربحث مدیریت بحران یک هماهنگی بین بخشی بین دستگاها ایجاد شود تا موازی کاری انجام نگیرد.

مراجعه 3000 تا 4000 نفر در روز به دادسرای کرمانشاه

وی با اشاره به مراجعه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر در روز به دادسرای کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه آستانه تحمل و میزان تاب آوری مردم ما پائین است و قدرت برقراری تعامل، گفت و گو و گفتمان را باهم نداریم، لذا زود خشمگین می شویم. علاوه بر تاثیرات ناشی از جنگ که در این رابطه نقش دارد، آموزش و انتقال این بایسته ها نیز در خانواده ها انجام نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۹۲ در کنار تعقیب مجرمین و رسیدگی به جرایم، حفظ و صیانت از حقوق عمومی به رسالت های دادسراها اضافه شد، افزود: این موضوع بدین معناست که اگر جایی جرمی اتفاق افتد و جنبه عمومی داشته باشد، حتی اگر شکایتی نشده باشد دادستان وظیفه دارد ورود پیدا کند.

وی ورود دادستانی به موضوع تخریب ساختمان های دولتی و مراکز درمانی تخریبی در زلزله سال گذشته که باید ضریب امنیت بیشتری داشته باشند و غرق شدن کودک سه ساله در رودخانه چم بشیر را از جمله مصادیق حفظ حقوق عمومی و صیانت از حقوق عمومی عنوان کرد.

به موضوع نقاط حادثه خیز شهر کرمانشاه ورود پیدا کرده‌ایم

صادقی با اشاره به آمار بالای تصادفات فوتی در شهر کرمانشاه، عنوان کرد: سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ شاهد رشد ۲۵ درصدی تصادفات منجربه فوت در شهر کرمانشاه بودیم که ۷۰ درصد این تصادفات ناشی از برخورد وسیله نقلیه با عابرین پیاده بوده است.

وی یکی از عوامل اصلی وقوع این حوادث را وضعیت هندسی و یا مهندسی مسیرها بیان کرد و افزود: بیشتر این حوادث در سه نقطه شهر کرمانشاه رخ داده، لذا از وظایف شهرداری است که در مسیرهایی که تردد در آن زیاد است پل عابر پیاده نصب کرده و فرهنگ استفاده از آن نیز آموزش داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بحث کمبود اعتبار در این موضوع توجیه پذیر نیست، اضافه کرد: دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به منظور حفظ و صیانت از حقوق عمومی اخیرا به این موضوع ورود پیدا کرده است.

موضوع جمع آوری معتادین متجاهر به شکل یک سیکل معیوب است

وی همچینن درخصوص فراوانی متکدیان، کودکان خیابانی و معتادین متجاهردر سطح شهرکرمانشاه که از جمله موضوعات مورد توجه دادستانی است نیز اظهارکرد: متاسفانه موضوع جمع آوری معتادین متجاهر به شکل یک سیکل معیوب است، چراکه این افراد پس از آنکه جمع آوری می شود مدتی کوتاه نگهداری شده و دوباره به جامعه برمی گردند، بدون آنکه نسخه درمانی برای آن ها در نظر گرفته شود.

مدعی العموم کرمانشاه با بیان اینکه سرقت جرم اول درکرمانشاه است و بخش زیادی از سرقت ها نیز توسط معتادین متجاهر انجام می گیرد، افزود: ظرفیت اردوگاه ماده ۱۶ کرمانشاه برای جمع آوری این افراد کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و در صورت جمع آوری معتادین متجاهر آمار سرقت های خرد استان کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی افزود: همچنین ضروری است معتادینی که به کمپ ها منتقل می شوند، پس از ترک اعتیاد زمینه جذب آنان به بازار کار فراهم شود.

وی درادامه خواستار ورود سمن ها و خیرین به بحث کودکان خیابانی شد و عنوان کرد: اینکه بخواهیم موضوع ساماندهی کودکان خیابانی که اغلب بی سرپرست، بد سرپرست و یا اسیر باندها شده اند را تنها مربوط به دستگاه های دولتی باوجود بودجه محدود آنها بدانیم امکان پذیر نیست، از این رو لازم است که سمن ها و خیرین نیز با احساس مسئولیت پای کار بیایند و از ظرفیت آنان استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر موضوع کودکان خیابانی را امروز مدیریت نکنیم در آینده با آسیب های بیشتری مواجه خواهیم شد. در بحث متکدیان نیز باید روی فرهنگ مردم کار کنیم تا به این افراد کمک نکنند.

صادقی در ادامه به موضوع مشکل کم آبی در ایران پرداخت و افزود: استفاده از منابع آب زیرزمینی باید مدیریت شود. بیشترین مصرف آب استان در بخش کشاورزی است که در این راستا باید کشت های پرمصرف کنار گذاشته شوند. عملکرد آب منطقه ای در انسداد چاه های غیرمجاز نیز رضایت بخش نیست و عملکرد ضعیفی در این زمینه داشته است.

پسماندهای کرمانشاه باید بی خطر سازی شوند

مدعی العموم کرمانشاه به موضوع مشکل پسماندها درکرمانشاه نیز اشاره‌ای داشت و افزود: پسماندهای بیمارستانی در کرمانشاه باید بی خطر سازی شوند و دستگاه های مرتبط در این زمینه با دغدغه زیست محیطی اقدام کنند.

دستفروشان کرمانشاه ساماندهی نشده‌اند

دادستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دستفروشان کرمانشاه متاسفانه ساماندهی نشده‌اند، اظهار کرد: وجود دستفروشان متعدد در برخی از خیابان های شلوغ شهر خصوصا در نقاط مرکزی شهر تردد را دشوار کرده، اما از آنجایی که معیشت بسیاری از این افراد به همین شغلشان وابسته است، شهرداری باید با در نظر گرفتن مکان مناسبی زمینه فعالیت آنها را بدون آنکه ارتزاقشان دچار مشکل شود، فراهم کند.

وی همچنین بااشاره به فعالیت برخی از موسسات مالی غیرمجاز در سطح کشور و نیز در استان کرمانشاه، گفت: در این خصوص اطلاع رسانی کافی به مردم انجام شده اما مردم همچنان باید آگاه باشند که وعده پرداخت سودهای غیرمتعارف فریب است.

صادفی اضافه کرد: این موسسات با شگرد خود در ابتدا برای جلب اعتماد مردم به تعهداتشان عمل می کنند و سود مورد نظر را پرداخت می کنند، اما پس از مدتی کلاهبرداری می کنند.

مدعی العموم کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مانع ایجادکردن برای ادامه تحصیل افراد جرم است حتی اگر والدین فرد باشند، عنوان کرد: درصدی از افرادی که از تحصیل باز می مانند به علت ورود زود هنگام آنان به بازار کار است.

وی افزود: طبق بررسی ها میزان گرایش سایر افراد بازمانده از تحصیل به اعمال مجرمانه بیش از دیگر افراد جامعه است، لذا ضروری است که نسبت به مدیریت آنان اقدام شود.

صادقی در ادامه به معوقات کارگران اشاره کرد وگفت: یکی از دغدغه های ما موضوع پرداخت حقوق کارگران است و دستگاه های مرتبط باید به گونه ای عمل کنند که زمینه بروز ناراحتی این قشر زحمتکش را فراهم نکنند و به دستورات دینی نیز در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارگران عمل کنند.

مدعی العموم کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بافت های فرسوده شهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: نباید منتظر شویم حادثه ای اتفاق افتد سپس تدبیر کنیم که چرا اینگونه شد.

وی با تاکید براینکه بافت فرسوده شهر کرمانشاه باید بی خطر سازی شود، عنوان کرد: حتی بسیاری از بازارهای سنتی شهر کرمانشاه نیز ایمنی لازم و ابزار کنترل حادثه را در مواقع خطر ندارند که باید در این رابطه چاره اندیشی شود.

بهداشت اماکن عرضه تغذیه در کرمانشاه وضعیت مطلوبی ندارد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه همچینن برلزوم افزایش نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه تغذیه درکرمانشاه تاکید کرد و یادآورشد: بهداشت اماکن عرضه تغذیه درکرمانشاه وضعیت مطلوبی ندارد و نظارت های بهداشتی بر آنان باید بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: به هرمیزان که به موضوع بهداشت در این اماکن توجه شود، سلامت بیشتر جامعه تضمین می شود. حتی می توانیم غذاهای سنتی استان را در سطح کشور برند کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کجاش درست؟؟

    • حامد

      فقط با یه علامت تعجب حرفمو میزنم !!!پس کجا رفت کامیون کامیون کمک های مردمی ؟ .................

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج