۷۲۶۶۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اینتل دنیای ذخیره سازی را دگرگون می‌کند

بالا بردن ظرفیت، طول عمر و سرعت در نیمه هادی های NAND این روزها بسیار رقابتی شده است؛ چندی پیش به اطلاعاتی از تراشه های جدید اشاره کردیم که تعداد بیت های بیشتری را در هر لایه ذخیره می کرد. مبحث دوست داشتنی تراشه های نیمه هادی NAND QLC به تازگی از سوی "اینتل" و "مایکرون" پیگیری می شود و اینک باخبر شده ایم که اینتل به زودی با SSD های مبتنی بر تراشه های QLC، راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

وبسایت سخت افزار: بالا بردن ظرفیت، طول عمر و سرعت در نیمه هادی های NAND این روزها بسیار رقابتی شده است؛ چندی پیش به اطلاعاتی از تراشه های جدید اشاره کردیم که تعداد بیت های بیشتری را در هر لایه ذخیره می کرد. مبحث دوست داشتنی تراشه های نیمه هادی NAND QLC به تازگی از سوی "اینتل" و "مایکرون" پیگیری می شود و اینک باخبر شده ایم که اینتل به زودی با SSD های مبتنی بر تراشه های QLC، راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

این شرکت اعلام کرده است که SSDهای مخصوص سیستم های خانگی و کلاس سرور یا صنعتی را تا پایان سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد کرد. مهمترین ویژگی تراشه های QLC کاهش قیمت به نسبت ظرفیت است. ویژگی های SSDهای خانگی یا مصرف کننده هنوز منتشر نشده است؛ با این وجود پیشبینی می گردد که حافظه های Intel SSD ۶۶۰p در فرم M.۲ تولید شده و با قرار گرفتن در زیر گروه Low-End، از مسیر PCIe ۳.۰ x۲ استفاده نمایند. سرعت گروه اولیه به ۱۸۰۰ مگابایت در ثانیه خواهد رسید. اینتل مدل های صنعتی را در فرم ۲.۵ اینچ تولید کرده و آنها از رابط NVME U.۲ استفاده خواهند کرد.

اینتل دنیای ذخیره سازی را دگرگون می‌کند

در گروه های صنعتی و غیر خانگی، اینتل SSDهایی با ظرفیت حداکثر 20 ترابایت را تولید خواهد کرد. این در حالی است که مدل های خانگی و مصرف کننده، با ظرفیت های حداکثر 2 ترابایت تولید خواهند شد. اینک سری به چند ویژگی مهم تراشه های QLC خواهیم زد؛ تراشه های QLC در هر سلول 4 بیت را خواهند نوشت؛ در نتیجه طول عمر درایو نیز افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال یک SSD TLC با ظرفیت 500 گیگابایت، می تواند چرخه عمر 300 ترابایتی را پشت سر گذاشته و پس از ان سلول ها رو به زوال خواهند رفت؛ هر تراشه TLC دارای چرخه تقریبی 1000 PE است و جالب است بدانید چرخه یک تراشه QLC با ظرفیت بالاتر نیز همین مقدار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج