جاباما
۷۲۶۹۱۲
۵۰۴۶
۵۰۴۶
پ

کارآفرینی سالمندان؛ موفقیت در میانسالی

رسانه‌ها استارتاپ‌ها را به‌گونه‌ای تحت‌پوشش قرار می‌‌دهند که به نظر می‌رسد همه بنیان‌گذاران‌شان افرادی جوان یا نوجوان هستند. اما واقعا این‌طور نیست. کارآفرینان زیادی با گذشت سال‌ها -حتی در دوران سالمندی- توانسته‌اند ایده‌های بزرگ خود را کشف و کسب و کارشان را‌ راه‌‌اندازی کنند. در ادامه، کارآفرینان سالمند و موفقی را معرفی می‌کنیم که در سنین بالا کارشان را شروع کردند و نشان دادند موفقیت در هر سنی امکان‌پذیر است.

وب‌سایت مدیراینفو : رسانه‌ها استارتاپ‌ها را به‌گونه‌ای تحت‌پوشش قرار می‌‌دهند که به نظر می‌رسد همه بنیان‌گذاران‌شان افرادی جوان یا نوجوان هستند. اما واقعا این‌طور نیست. کارآفرینان زیادی با گذشت سال‌ها -حتی در دوران سالمندی- توانسته‌اند ایده‌های بزرگ خود را کشف و کسب و کارشان را‌ راه‌‌اندازی کنند. در ادامه، کارآفرینان سالمند و موفقی را معرفی می‌کنیم که در سنین بالا کارشان را شروع کردند و نشان دادند موفقیت در هر سنی امکان‌پذیر است:

1. هارلند دیوید ساندرز، مرغ سوخاری کنتاکی (KFC):

«ساندرز» در کودکی پدرش را از دست داد و از چندین شغل اخراج شد. حتی سمت وکالتش را نیز از دست داد. با این حال او مصمم بود و هرگز تسلیم نشد. در نهایت سماجت و پشتکارش او را به موفقیت رساند. زمانی که ساندرز در ایستگاهی خدماتی کار می‌کرد به خاطر دستور غذای مرغ لذیذش به محبوبیت محلی دست یافت. چندی بعد ایستگاه خدماتی در حادثه آتش‌سوزی سوخت. اما ساندرز دوباره آنجا را بازسازی و به رستورانی با ۱۴۰ صندلی تبدیل کرد. در سال ۱۹۵۲، وقتی برای اولین بار حق استفاده از امتیاز مرغ سوخاری کنتاکی را دریافت کرد، ۶۲ سال سن داشت. امروزه KFC دارای بیش از ۱۸۸۰۰ فروشگاه در ۱۱۸ کشور جهان است.

کارآفرینی سالمندان؛ موفقیت در میانسالی

۲. لئوگودوین، شرکت بیمه‌ی GEICO:

شرکت بیمه‌ی کارکنان دولتی(GEICO)، شرکتی مشهور است که در زمینه بیمه‌ی خودرو فعالیت می‌کند. تاسیس GEICO ایده‌ی لئو گودوین بود. زمانی که او در سمت یک حسابدار کار می‌کرد متوجه شد، حوزه بیمه به بازسازی اساسی نیاز دارد. با خودش گفت چرا شرکت‌ها مستقیما با مشتریان‌شان سر و کار ندارند و تمام پولی که به جیب دلال‌ها می‌رود را پس‌انداز نمی‌کنند؟ در سال 1936 و در سن 50 سالگی شرکت GEICO را در واشنگتن تاسیس کرد. او و همسرش مدیریت شرکت را به‌دست گرفتند. این شرکت در انتهای همان سال 12 کارمند و 3700 بیمه‌نامه داشت. ولی امروز بیش از 27000 نفر را استخدام کرده و بیش از 14 میلیون بیمه‌گذار دارد.

کارآفرینی سالمندان؛ موفقیت در میانسالی

3. رابرت نویس، اینتل:

«رابرت نویس» بعد از اخذ مدرک دکترا در رشته فیزیک از دانشگاه MIT، به‌عنوان مهندس تحقیقات کار مشغول به کار شد. در سال ۱۹۵۷، او و هفت نفر دیگر شرکت Fairchild را تاسیس کردند. با اینکه او از کارش لذت می‌برد ولی در نهایت با «گوردون مور» شرکت را رها کردند. او در سن ۴۱ سالگی با کمک گوردون مور «اینتل» را تاسیس کرد. «نویس» کارکنانش را مثل خانواده‌اش می‌دانست و از پذیرش مزایای زیادی که اکثر مدیران دریافت می‌کردند سر باز می زد. او به جای اینکه شرکت را درگیر فرایندهای رسمی و بروکراتیک کند، ترجیح ‌داد کارکنانش در فضایی راحت و دوستانه فعالیت کنند. نویس در اینتل، سرپرست بخش اختراع ریزپردازنده بود. این نوآوری دنیای کامپیوتر را متحول کرد.

کارآفرینی سالمندان؛ موفقیت در میانسالی

۴. رید هافمن، LinkedIn:

حتما فکر می‌کنید شرکتی مثل لینکداین که شبکه‌ی اجتماعی بزرگی است توسط یک نوجوان تاسیس شده است. اصلا این طور نیست! «رید هافمن» بعد از فارغ‌التحصیلی تصمیم به راه اندازی کسب و کار گرفت. او پیش از تاسیس شرکتش با تفکری استراتژیک، برنامه‌ای از آنچه که باید یاد می‌گرفت را تهیه کرد. در آغاز کار، سایت شبکه‌ای به نام «Socialnet‌» تاسیس کرد. هافمن معتقد بود که این سایت، با داشتن الگوریتم‌های خوبش حتما موفق می‌شود، ولی این اتفاق نیفتاد. برای ایده او جاذبه و کششی از سوی جامعه وجود نداشت. در نهایت او ایده‌اش را رها کرد و در سن 35 سالگی لینکداین را تاسیس کرد. وقتی که این شرکت رونق یافت، هافمن 43 ساله بود.

کارآفرینی سالمندان؛ موفقیت در میانسالی

5. والی بلوم، Denali Flavors:

والی بلوم در سال ۱۹۹۵ و در سن پنجاه و پنج سالگی شرکت بستنی خود با نام Denali Flavors را تاسیس کرد. شرکت دنالی بیش از ۴۰ طعم بستنی تولید می‌کند و بلوم کارآفرین سالمندی است در سن ۷۰ سالگی همچنان با قدرت پیش می‌رود. واقعا معلوم نیست در چه سنی و از کجا ایده‌ای بزرگ برای راه اندازی کسب و کار به ذهن‌تان خواهد رسید. راه‌اندازی کسب و کار، کار ساده‌ای نیست. برای رسیدن به موفقیت به سختکوشی، نظم و انضباط نیاز دارید. شاید برای کارآفرینی به جرات و جسارت‌های دوران جوانی نیاز داشته باشیم، ‌اما به نظر می‌رسد کارآفرینان سالمند به دلیل تجربه و پختگی‌شان بهتر بتوانند این مسیر پر پیچ و خم را طی کنند. خودتان را دست کم نگیرید، اصلا مهم نیست چند سال دارید، موفقیت در هر زمانی برای هر کسی ممکن است.

کارآفرینی سالمندان؛ موفقیت در میانسالی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج