جاباما
۷۲۷۱۰۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

جواد نوروزبیگی:

پولتان را پس بگیرد اما «خرس» را اکران کنید

تهیه‌کننده فیلم «خرس» با بیان اینکه هیچ گاه رضایتی برای واگذاری فیلم‌اش به موسسه رسانه‌های تصویری نداشته است، گفت: این اتفاق برای ما ضرر به همراه داشت و هنوز هم حاضریم مبلغ دریافت کرده را برگردانیم و به جای آن مجوز اکران فیلم را بگیریم.

ایسنا: جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم «خرس» در پی انتشار گزارش مالی موسسه رسانه‌های تصویری درباره مبالغی که برای دریافت خرید حقوق یا مالکیت به فیلم‌های مختلف در طول حدود هشت سال گذشته پرداخت کرده است، در گفت‌وگویی بیان کرد: اصولا اینکه این گونه شفاف‌سازی صورت گیرد اتفاق خوبی است اما باید گزارش دقیق‌تر باشد چرا که برخی فیلم‌ها نه تنها مبالغی از موسسه رسانه‌های تصویری در قبال واگذاری گرفته‌اند بلکه وام‌هایی هم از سوی بنیاد سینمایی فارابی برای تولید دریافت کرده بودند و از آن طرف فیلمی مانند «خرس» شرایط کاملا متفاوتی دارد.

او در این‌باره توضیح داد: در فیلم «خرس» (که هفت سال از ساخت آن می‌گذرد)، پرویز پرستویی نقش یک روحانی را داشت، اما گفتند که این نقش به رزمنده تغییر پیدا کند و از آن جا که آقای شورجه مشاور پروژه بود لحظه به لحظه راهنمایی‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای ساخت فیلم ارائه می‌شد. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که پس از پایان ساخت آقای شمقدری (رئیس وقت سازمان سینمایی) فیلم را به دستگاه‌ها و مراکز مختلفی نشان می‌داد و حتی دو بار از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمدند و گفتند مشکلی با پروژه ندارند.

وی ادامه داد: اما مشکل اصلی زمانی پیش آمد که دعواها بر سر خانه سینما بالا گرفت و ایرادهایی به فیلم وارد شد. آن هم به این دلیل که من و پرویز پرستویی به عنوان سرمایه‌گذاران فیلم همکاری با مدیران وقت انجام نمی‌دادیم. در نهایت آقای شمقدری دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری و با این تصور که کاندیدای مورد نظرشان رأی می‌آورد به پرویز پرستویی گفتند که سهم او را از فیلم می‌دهند و اعلام کردند که طبق اسناد ۷۰۰ میلیون تومان بیشتر قابل پذیرش نیست. این در حالی است که این رقم با توجه به حضور دو ماهه گروه در شهرستان و در فصل زمستان به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان می‌رسید اما ۲۰۰ میلیون تومان ارزش فیلم را کم کردند.

نوروزبیگی اظهار کرد: بعدها با تغییر دولت و آمدن حجت‌الله ایوبی در سازمان سینمایی پس از گذشت دو، سه سال مراجعه کردم و سهم مرا هم در چند قسط پرداخت کردند. اما در همان زمان هم ما خواستار این بوده و هستیم که این پول برگردانده شود اما اجازه اکران فیلم را به ما بدهند چرا که ما به عنوان بخش خصوصی از ابتدا هم مخالف بودیم که این گونه ضرر کنیم و تمام مالکیت فیلم به موسسه هنرهای تصویری واگذار شود.

این تهیه‌کننده سینما خاطر نشان کرد: هنوز ضرر ساخت فیلم «خرس» جبران نشده و امیدوارم دست کم در ارائه گزارش‌های این چنینی شرایط استثنا لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته ۱۲ خردادماه روابط عمومی سازمان سینمایی، در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات حمایت موسسه رسانه های تصویری از پروژه‌های سینمایی را به تفکیک از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ منتشر کرد.

فهرست اعلام شده شامل خرید حقوق(خرید حقوق نمایش خانگی آثار مورد اشاره )، خرید سایر حقوق(خرید حقوق تلویزیونی، وی او دی علاوه بر حقوق نمایش خانگی )، مالکیت (کلیه حقوق فیلم در اختیار موسسه است)، توزیع (موسسه طی قراردادی با مالک فیلم صرفا توزیع فیلم را عهده‌دار بوده است )، مشارکت در توزیع (موسسه برای توزیع فیلم با یک موسسه پخش مشارکت داشته باشد)، تحویل نشده (به رغم خرید فیلم، مالک فیلم مستر و نسخه اصلی آن را به موسسه تحویل نداده است) و مشارکت در تولید (موسسه در تولید فیلم به عنوان شریک، سرمایه گذاری کرده است) از ابتدای سال ۱۳۸۸ تا۱۳۹۵ است.

لیست حمایت های هشت ساله موسسه رسانه‌های تصویری در این لینک قابل مشاهده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج