۷۲۷۴۲۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا، حمله به علمای افغانستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله انتحاری به اجتماع رهبران مذهبی و علمای کابل که به نام صلح گرد هم آمده بودند را محکوم کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله انتحاری به اجتماع رهبران مذهبی و علمای کابل که به نام صلح گرد هم آمده بودند را محکوم کرد.

در بیانیه مطبوعاتی هدر نوئرت آمده است: پیش از این بمب گذاری، علمای افغانستان در فتوایی، هر گونه توجیهی برای جهاد علیه دولت افغانستان را رد کردند، مشروعیت حملات انتحاری را بر اساس قانون اسلامی مردود دانستند و از تمام طرف ها خواستند تا جنگ را متوقف کنند.

در این بیانیه افزوده شده است: حمله امروز، غیرنظامیان و رهبران مذهبی را مورد هدف قرار داد که برای صلح در افغانستان تلاش می کردند که خود، مغایرت این اقدامات با اصول اسلامی و مشروعیت مورد ادعای آنها را به نمایش گذاشت.

وزارت خارجه آمریکا ادامه داده است: ایالات متحده در کنار دولت، نیروهای امنیتی افغانستان ایستاده است و از تلاش های علما برای صلح و ثبات در افغانستان حمایت می کند.

در این بیانیه آمده است: ما همچنان به حمایت از تلاش های مردم افغانستان برای دستیابی به صلح، امنیت و دموکراسی برای کشور خود متعهد هستیم.

در حمله انتحاری روز دوشنبه که در نزدیکی محل «خیمه لویه جرگه» در دانشگاه پلی تکنیک شهرکابل و علیه گردهمایی علمای علوم دینی رخ داد ، ۷ تن کشته و ۹ تن دیگر زخمی شده اند.

انفجار امروز در حالی رخ داد که نزدیک به دو هزارو ۵۰۰ تن از علمای دینی افغانستان در این محل گردهم آمده بودند تا با صدور بیانیه ای جامع، نگاه فقهی جامعه علما را در مورد غیر شرعی بودن حملات انتحاری و حضور در جنگ های داخلی افغانستان را صادر کنند.

محل نشست از شب گذشته به شدت تحت تدابیر امنیتی قرار داشت و جاده های منتهی به آن از شب گذشته تا صبح امروز مسدود بود ، این که چگونه مهاجم انتحاری خود را به نزدیکی محل ورودی نشست رسانده هنوز روشن نشده است.

طالبان پیش از این اعلام کرده بود که برای مشروعیت اقدامات خود فتوای موافق بیش از یک هزار و ۵۰۰ عالم دینی را دارد ، هر چند همه آگاهان و طرف های درگیر در افغانستان می دانند که از اساس جنگ افغانستان از جنس درگیری های دینی نیست ، بلکه تعارض منافع آمریکا و همپیمانانش با تغییرات منطقه و اعمال سیاست های دوگانه آنها در مواجهه با تروریسم ، مردم این کشور را به دردسر انداخته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جمعیت وگردهمایی ۲۵۰۰ تن علمای افغانستان جمع شده بودند که برای پیان به تحرکات اخیر وناامنی دربرخی نقاط افغان پیام صلح و وحدت بدن وفبلا طی فتوایی اعلام کردن که هرنوع حمله انتحاری وغیره حرام و توجیه برای کودتا ی دولت نباید اجازه داد که وحدت ازبین بره! درواقع گردهمایی برای کمک به دولت بوده ، ما ضمن محکوم کردن اگر مهاجرین افغان نگران اینده مملکت و زادگاه اباواجدادی خود هستند وثبات در افغانستان مهم است اگر به کمک دولت برن تحرکات اخیر وفعالیت مسلحانه تعدادی که قصد ناآرامی دارن خنثی خواهد شد! واگر لازم بود ایرانی ها هم کمک میکنند.اما خالی کردن پشت دولت خودتون درست نیست امار رو کار ندارم اما پانصدهزارجنگجو برن نسل مخالفان دولت خودتون رو ازریشه میسوزانید.بهرحال حکومت افغان نشان داده نگران حال شماو حامی مهاجران خودش است پس بشتابید به یاری دولت که تجیزیه نشه.

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا یا سیاست اختلاف بنداز و حکومت کن حالا باز قیافه حق به جانب میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج