۷۲۸۳۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مخالفت با درخواست عضویت قطر در ناتو

به دنبال اظهارات وزیر دفاع قطر مبنی بر تمایل این کشور برای عضویت در ناتو، یک مسئول بلندپایه پیمان ناتو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ناتو با درخواست عضویت قطر در پیمان آتلانتیک شمالی مخالف است.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال اظهارات وزیر دفاع قطر مبنی بر تمایل این کشور برای عضویت در ناتو، یک مسئول بلندپایه پیمان ناتو در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ناتو با درخواست عضویت قطر در پیمان آتلانتیک شمالی مخالف است.

به نقل از اسپوتنیک عربی، پیشتر خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در مصاحبه خود با مجله "طلائع" وزارت دفاع این کشور گفته بود: قطر همکاری موثری با ناتو دارد. این همکاری روز به روز در حال توسعه است و می‌تواند در نهایت به اعزام یگان‌ها یا میزبانی یک مقر ویژه ناتو در خاک قطر بینجامد. اگر این ائتلاف شراکت خود را گسترش دهد، ما برای عضویت کامل در ناتو انگیزه زیادی داریم.

وزیر دفاع قطر گفته بود، قطر یکی از مهمترین کشورها منطقه در زمینه نوع تسلیحات است. قطر هم‌پیمان اصلی خارج از ائتلاف ناتو است و این ائتلاف در مقابله با تروریسم می‌تواند به قطر کمک کند و ضامن ثبات در منطقه باشد.

به دنبال اظهارات وزیر دفاع قطر یک مسؤول در ناتو که نامش فاش نشده امروز خاطرنشان کرد: براساس ماده ۱۰ اساسنامه اتحادیه اروپا، تنها واشنگتن اجازه عضویت در این اتحادیه را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج