جاباما
۷۲۸۷۳۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ترامپ: نیازی به نصیحت‌های شومر نیست

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در توییتی انتقادآمیز اعلام کرد که به نصیحت های «چارلز شومر» رهبر اقلیت سنا در مورد پیونگ یانگ، پس از هشدار وی به ترامپ درخصوص دیدار با رهبر کره شمالی، نیازی ندارد.

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه در توییتی انتقادآمیز اعلام کرد که به نصیحت های «چارلز شومر» رهبر اقلیت سنا در مورد پیونگ یانگ، پس از هشدار وی به ترامپ درخصوص دیدار با رهبر کره شمالی، نیازی ندارد.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: اوباما، شومر و پلوسی هیچ کاری در مورد کره شمالی انجام ندادند و حالا شومر به من در مورد اجلاسی که دمکرات ها هرگز موفق به برگزاری آن نشدند، می گوید که چکار کنم. شومر در ارتباط با کره شمالی و ایران شکست خورد، ما به نصیحت وی نیازی نداریم.

چاک شومر در سال ۲۰۱۵ زمانی که توافق هسته ای منعقد شد، با توافق مخالفت کرد و در آن زمان علیه لغو تحریم های ضد ایرانی، دلیل و برهان آورد؛ اما پس از اقدام ترامپ در تائید نکردن پایبندی ایران به برجام، با این تصمیم مخالفت کرد. رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته به رغم مخالفت های جهانی از برجام خارج شد.

توییت ترامپ در واکنش به سخنان روز پنجشنبه شومر در پاسخ به اظهارات ترامپ در مورد تدارک برای دیدار با رهبر کره شمالی، منتشر شد. رئیس جمهوری آمریکا، خود را برای این دیدار بسیار آماده توصیف کرد.

شومر نیز در مخالفت با این سخنان گفت: در حالی که موشک های قاره پیما و کلاهک های هسته ای در اختیار کره شمالی است، شرایط برای مذاکره با ابتکار شخصی و نه طبق برنامه، بسیار خطرناک است.

دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی قرار است ۲۲ خرداد ماه در سنگاپور برگزار شود. محور این نشست بر عاری سازی کره از سلاح شیمیایی و عادی سازی روابط عنوان شده است. چین قصد دارد با اعزام یک جت جنگنده، رهبر کره شمالی را برای برگزاری این دیدار در سنگاپور اسکورت کند.

آن سوتر در کاخ سفید، نخست وزیر ژاپن با اعلام اینکه مواضع کشورش در قبال کره شمالی با آمریکا یکسان است، گفت: مصمم هستم که در نهایت با کیم جونگ اون درباره ربوده شدگان ژاپنی و موشک ها مذاکره مستقیم داشته باشم. شینزو آبه بعدازظهر پنجشنبه در نشست مشترک مطبوعاتی با دونالد ترامپ در کاخ سفید شرکت کرد.

ترامپ نیز عاری سازی کره شمالی از تسلیحات اتمی را در اولویت دیدار خود با رهبر این کشور برشمرد و گفت: اگر این کار انجام نشود، تحریم ها برداشته نخواهد شد.

در همین حال، «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی که برای انجام مذاکرات هسته ای بین آمریکا و کره شمالی به طور جد لابی کرده، با رهبر کره شمالی دیدار داشته است تا امکان نشست بین ترامپ و اون را زنده نگه دارد. رئیس جمهوری کره جنوبی پس از دیدار با رهبر کره شمالی، از تمایل کیم جونگ اون برای همکاری در جهت صلح و پایان رویارویی با آمریکا، خبر داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترامپ به نصیحت هیچ کس گوش نمی کند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج