۷۲۸۷۴۱
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

حمایت ایران از اعلام آتش بس در افغانستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از ابتکار دولت افغانستان در آتش بس موقت اعلام شده از سوی « محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان با گروه طالبان حمایت کرده است.

خبرگزاری ایرنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از ابتکار دولت افغانستان در آتش بس موقت اعلام شده از سوی « محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان با گروه طالبان حمایت کرده است.

در بیانیه ای که روز جمعه سفارت ایران منتشر کرد ، آمده است : جمهوری اسلامی ایران، به صورت اصولی از اعلام آتش ‌‌بس توسط رئیس‌ جمهوری اسلامی افغانستان، به عنوان اقدامی سازنده و گامی مهم در مسیر دستیابی به صلح حمایت می کند.

سفارت ایران در کابل ابراز امیدواری کرده است که این ابتکار مورد پذیرش متقابل قرار گرفته و نقطه آغازی برای استقرار ثبات و کاهش آلام مردم افغانستان باشد.

در پی فتوای جمعی بیش از دو هزار تن از عالمان دینی افغانستان که در گردهمایی دوشنبه ۱۴ خرداد ماه جاری در کابل صادر شد و در آن تداوم جنگ و خونریزی در افغانستان و حملات انتخاری و انفجارهای میان مردم حرام خوانده و به طرف های درگیر پیشنهاد داده شد تا به حرمت ماه مبارک رمضان به آتش بس تن دهند ، دولت افغانستان در لبیک به این پیشنهاد آتش بس یک جانبه ای را با طالبان اعلام کرد.

« محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان دیروز پنجشنبه در پیام کوتاه تصویری که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد، زمان اجرای این آتش ‌بس موقت را از روز ۲۷ ماه مبارک رمضان تا پنج روز بعد از عید فطر اعلام کرد.

وی در این پیام گفت که به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دستور داده می‌شود که هرگونه حملات تهاجمی خود را علیه طالبان مسلح افغان متوقف کنند.

وی در عین حال به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داد که علیه تروریست های داعشی، القاعده و دیگر شبکه‌های تروریستی خارجی حملات ‌شان را ادامه دهند.

اتحادیه اروپا و نماینده روسیه در امور افغانستان از دیگر مراجع بین المللی هستند که حمایت خود را از آتش بس موقت دولت افغانستان در برابر طالبان اعلاک کرده و از آن به عنوان نقطه آغازی برای شروع مذاکرات صلح نام برده اند.

البته همان روز گردهمایی علما در کابل ، محل آن جلسه در دانشگاه پلی تکنیک مورد حمله انتحاری قرار گرفت و ۱۴ تن از جمله هفت عالم مدعو کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند و هر چند مسئولیت این جنایت را داعش بر عهده گرفت اما طالبان هم با فرمایشی خواندن این جلسه به نوعی موافقت خود را با این حمله اعلام کرد.

دولت وحدت ملی افغانستان بر اساس آن فتوا و درخواست علمای کشور، اقدام به آتش ‌بس یک‌ جانبه کرده است و البته غنی با اعلام حمایت کامل از نیروهای امنیتی و نظامی به آنها دستور داد که آمادگی کامل خود را برای دفاع و دفع هر نوع حمله و تعرض را حفظ کنند.

دولت افغانستان در ۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ نیز بسته پیشنهادی جامعی رابرای ترغیب گروههای طالبان به روند مذاکرات صلح ارائه کرد که تاکنون پاسخی مثبتی دریافت نکرده است و به جای آن طالبان اواخر فروردین ماه سال جاری از شروع عملیات های بهاری خود در سراسر این کشور خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعلام آتش بس در کل دنیا به نفع کشورهاست،جنگ و دشمنی با کشورهای دیگر ،مردم را بدبخت و فقیر و گرسنه و گرفتار می کند!

    • ذبیح اله بغلان

      یه افغانی همسایه داریم در اتا زندگی میکنه و واقعا طرفدار صلح هست وحامی ایران و تحلیل هاش ادم رو مجذوب میکنه که پای حرفاش بشنیم وگوش کنیم! میگه دولت و مردم افغانستان ( بجز عده یی کم) هرجا ایران نظر بده برعکس عمل میکنند بدون اینکه حتی روی نظر ایران فکر کنند ، وحرف اول را روسیه میزنه وگاهی امریکا! داعش از شرق افغانستان درحال پیشروی وتحرک هست و مدافعین حرم که ایران ادعا دارند اگر برند در ولایات.....( اسم نمیبرم) اگر برای مبارزه باداعش هم برن ، دولت افغانستان بجای حمایت واستفاده از مدافعین حرم بدون حرفی تارومارشون میکنه واصلا اعتقاد به این نیرو و عقیده شون نداره! مردم افغان برعکس مردم ایران هستند واکثرا حامی ومطیع طالبانی و .....هستند! برام سوال بود که چرا وزیر و رئیس و رهبرانشون از شهدای حرم افغانی حتی لفظی حمایت و بیانیه ویا ابراز همدردی با این هموطنانشون صورت نگرفته نتاحالا؟!!فقط اینجا غریبانه در دفاع از عقیده شون داوطلب رفتند وشهید شدندوچند نمونه از این شهدا رو تعریف کرد که اینجا نمیگنجه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با با اینا تمامشون با سیاست های ایران مخالفن بارها هم گفتن فقط ماییم ک داریم هزینه جانی و مالی میکنیم و سنگ رو یخمون میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج