۷۲۸۷۶۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مشاورران غیررسمی همراه ترامپ در دیدار با اون

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد مشاوران سابق و غیررسمی کاخ سفید را در دیدار با رهبر کره شمالی به سنگاپور ببرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از نیوزویک، شون هَنیتی مشاور غیررسمی ترامپ و سباستین گورکا مشاور سابق کاخ سفید،‌ رئیس جمهور آمریکا را در جریان مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همراهی خواهند کرد.

دیدار کیم-ترامپ قرار است سه شنبه ۲۲ خرداد در سنگاپور برگزار شود و دو مشاور فوق قصد دارند نشست فوق را برای شبکه خبری فاکس نیوز پوشش دهند.

گورکا که اکنون برای فاکس نیوز تحلیل ارائه می‌دهد روز چهارشنبه اعلام کرد برای پوشش نشست سران کره و آمریکا به سنگاپور خواهد رفت. وی گفت: خوشحالم به شون هنیتی و تیمش می‌پیوندم. ما در سنگاپور برای فاکس نیوز گزارش تهیه می‌کنیم.

گورکا هشت ماه در سمت معاون دستیار ترامپ در کاخ سفید بود و آگوست ۲۰۱۷ استعفا کرد.

بر اساس گزارش "مجله نیویورک" هنیتی تقریبا هر روز با ترامپ صحبت می‌کند و ترامپ گاهی اوقات قبل از خواب به هنیتی تلفن می‌کند تا از استرسش کاسته شود.

برخی دستیاران کاخ سفید حتی هنیتی را "رئیس غیررسمی ستاد کارکنان کاخ سفید" توصیف می‌کنند. هنیتی بیش از ۱۹ بار با ترامپ مصاحبه کرده است.

اما دیدار جمعه گذشته دونالد ترامپ با کیم یونگ چول معاون حزب کارگران کره شمالی در حالی در کاخ سفید برگزار شد که تنها مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده، وی را همراهی می‌کرد و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که افراطی‌ترین دیدگاه‌ها و مواضع علیه کره شمالی را دارد، در این ملاقات غائب بود.

در شرایطی که اظهارات قبلی بولتون درباره استفاده از مدل لیبی برای خلع سلاح کره شمالی با مخالفت و واکنش شدید مقام‌های رسمی پیونگ‌یانگ روبه‌رو شد، تأکید ترامپ برای برگزاری دیدار با کیم جونگ اون نشان می‌دهد که وی با اظهارات و مواضع بولتون مخالف است.

دو مقام آگاه آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که پامپئو به ترامپ گفته حضور بولتون در دیدار با کیم یونگ چول در کاخ سفید، غیرسازنده خواهد بود.

ترامپ پیش از این به خبرنگاران گفته بود دیدار با رهبر کره شمالی به منظور حصول توافق ممکن است به یک جلسه ختم نشود. در همین راستا کلیان کانوی مشاور کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: ممکن است بیش از یک دیدار بیش از یک گفت‌وگو اتفاق بیافتد. رسیدن به توافق ممکن است به دو، سه چهار یا پنج نشست نیاز داشته باشد.

بلومبرگ به نقل از افراد مطلع در کاخ سفید نوشت اگر نشست سنگاپور به خوبی به پیش برود ترامپ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به ویلای خود در "مار آ لاگو" در فلوریدا دعوت خواهد کرد. این نخستین سفر رهبر کره شمالی به آمریکا خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج