۷۲۸۸۰۵
۵ نظر
۵۰۵۶
۵ نظر
۵۰۵۶
پ

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

جام جهانی سوای جذابیت های مختلفی که دارد، می تواند از حیث رقابت گلرهای برجسته دنیا نیز جالب توجه باشد.

ورزش سه: تنها چند روز به جام جهانی مانده است و در این مقاله به دروازه بانان برتر جام جهانی می پردازیم.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

هر سنگربانی باید قدرت ذهنی و جسمی مناسبی داشته باشد تا بتواند از دروازه تیمش محافظت کند. هر اشتباهی در دروازه می تواند یک اتفاق بزرگ به همراه داشته باشد. پس درست است که می گویند پشت هر تیم بزرگ یک دروازه بان بزرگ است.

گاهی اوقات همه چیز بستگی به سنگربان دارد و همه تاکتیک تیم به او بستگی دارد مانند کاستاریکا در دوره قبلی جام جهانی که کیلور ناواس نقش مهم ترین بازیکن در زمین را داشت. اما چه سنگربانانی می توانند نقش اول را در تیم خود بازی کنند؟ در این مقاله 10 سنگربان را مورد بررسی قرار می دهیم.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

10.عصام الحداری


الحداری یک افسانه است. او چندین سال پیاپی حرفه ای به کار خود ادامه داد و در جام ملت های آفریقا که برگزار شد هم درخشید و ثابت کرد با وجود 45 سال سن می تواند بسیار مفید نیز باشد.


نکته مهم درباره او سن زیاد او است که پیرترین دروازه بان جام جهانی است اما با وجود سن زیاد او می توان عملکرد خوبی را انتظار داشت.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

۹.روی پاتریسیو


روی پاتریسیو قهرمانی اروپایی است. در یورو ۲۰۱۶ که قهرمان اروپا پرتغال بود،حملات زیادی به دروازه این سنگربان انجام شد اما او با قدرت تمام به دفع آنان پرداخت و یکی از مهم ترین بازیکنان پرتغال بود.در مرحله گروهی یورو،آن ها سه مساوی کسب کردند و در نهایت قهرمان شدند. نکته مهم درباره این سنگربان کلین شیت در نصف بازی های پیشین لیگ پرتغال است. او با ۱۷ کلین شیت بیشترین کلین شیت را داشته است.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

۸.هوگو لوریس


کاپیتان فرانسه و تاتنهام در حال حاضر یکی از مهم ترین مهره های دشان برای جام جهانی است. او با تجربه و توانایی که دارد،می تواند به خوبی دفاع را نیز مدیریت کند و یک کاپیتان خوب و موثر باشد. او بیشتر از هر دروازه بان دیگری،با ۹۷ بار دعوت شدن به تیم ملی رکورد دار است.لس بلوس امیدوار است تا بتواند با سیو های او و درخشش جام جهانی را به کلکسیون جام های خود اضافه کند.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

۷.امانوئل نویر


دروازه بان شماره ۱ ژرمن ها مطمئنا بهترین بود که در ۲۰۱۴،آن ها توانستند جام جهانی را برنده شوند.او در نصف بازی های جام جهانی کلین شیت داشت.اما از ناحیه پا دچار مصدومیت شد و پس از عمل جراحی یک فصل را کامل از دست داد. از بازی دوستانه با اتریش معلوم بود که او با افت رو به رو شده است.او ممکن است که به دوران اوج برگردد اما با شک و تردید همراه است.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

۶.ادرسون


او تا به حال تنها یک بار برای تیم ملی اش بازی کرده و بعید است که در حضور الیسون در جام جهانی تعداد آن را دوبرابر کند.درست است که او بدشانس است اما او یک دروازه بان تمام عیار و فوق العاده است. او در سیتی هم مهم ترین نقش را داشت و مهارت های او بسیار کمک آن ها کرد. او در ۱۶ بازی این فصل لیگ جزیره کلین شیت داشت و این عالی است. نقطه قوت برزیل این است که اگر الیسون مصدوم شود یا قادر به ادامه بازی ها نباشد آن ها تغییری احساس نمی کنند چون یک دروازه بان عالی دیگر دارند.


او در فصل نیز توانست 645 پاس درست را به مقصد برساند که از این حیث در این فصل رکورد دار بود.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

5.کیلور ناواس


چهار سال پیش کاستاریکا در یک چهارم جام جهانی بود!این،حیرت آور بود و تنها دلیل آن دروازه بان بزرگی به نام کیلور ناواس بود.


این مسابقات و درخشش در آن موجب انتقال او به رئال مادرید شد.جایی که او به سه قهرمانی پیاپی لیگ قهرمانان دست یافت.


حال او در جام جهانی به دنبال شگفتی دیگر برای تیمش است و البته این تخصص آن ها است. او در جام جهانی در 510 دقیقه دو گل دریافت کرد. این عملکرد او باعث شد همه انگشت به دهان بمانند. باید دید که او در این رقابت چه خواهد کرد.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

4.تیبو کورتوا


این سنگربان بلژیکی در چلسی عملکردی خوب داشت. او می تواند با عملکرد خوب تر در جام جهانی عملکرد خود را بهترکند. او در چلسی خستگی ناپذیر به نظر می رسد و جام جهانی برای او به موقع است. بازی کردن در پشت یکی از بهترین خطوط دفاعی می تواند به او و تیمش کمک کند که موفق باشند و با عملکرد موفق او می تواند به تیمی بزرگتر هم منتقل شود. جیانلوییجی بوفون تنها دروازه بانی است که در اروپا بیشتر از او کلین شیت داشته. پس عملکرد او به اندازه عالی بوده است که او را دروازه بان بزرگی بنامیم.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

3.الیسون


در تابستان امسال تقریبا تمام باشگاه ها به او پیشنهاد داده اند زیرا او از بهترین ها است.اگر بازی های او در اس رم و برزیل را دیده باشید متوجه خواهید شد که او آماده است تا از بهترین دروازه بانان باشد.رکورد او بسیار عالی است او تحت نظر تیته در 20 بازی،15 کلین شیت داشته است و این فوق العاده است.برزیل برای قهرمانی دقیقا به چنین دروازه بانی پشت دفاع های محکم و استوار نیاز دارد.نکته قابل توجه این است که او در بازی های لیگ قهرمانان 2017/18 توانسته 47 سیو داشته باشد که بیشتر از بقیه سنگربانان بوده است.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

2.مارک آندره تراشتگن


این دروازه بان آلمانی که سنگربان کاتالان ها است بهترین فصل خود را سپری کرد.در لالیگا تنها یک دروازه بان را رقیب خود می بیند،یان اوبلاک.شاید او در جام جهانی بازی ها را از روی نیمکت تماشا کند اما دروازه بان دوم آلمانی ها از بهترین ها است.او در فصل قبل توانست حدود 80 درصد توپ ها را سیو کند که از این حیث دومین دروازه بان برتر در 5 لیگ معتبر اروپایی است.

دستکش طلایی به چه کسی می‌رسد؟

1.داوید دخه آ


برخلاف مدل موی خنده دار،داوید دخه آ یک نیروی خاص در دروازه دارد.او بین دو تیرک دروازه برای شیاطین سرخ و اسپانیایی ها جادو میکند! واکنش های او و توانایی در جلوگیری شوت های خطرناک فوق العاده است تقریبا می توان گفت که ماورا طبیعی است.او 14 سیو در یک بازی داشته و 18 کلین شیت در لیگ جزیره که هردو رکورد خاص هستند.اگر او جام جهانی را نیز با همین کیفیت بازی کند شکست اسپانیایی ها بسیار سخت خواهد بود و آن ها می توانند دوباره قهرمان جام جهانی پس از 8 سال شوند.

منبع:اسکواکا
مترجم:امیررضا ایمانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      هیچ کدوم فقط بیرانوند باید دستکش طلاروبگیره. به امید تحقیرشدن ایران درجام جهانی

      پاسخ ها

      • عمران

        اسپینا

    • عمران

      به امید خداوند اسپینا چون خواهرش با عشق من خامس رودریگزه

    • narges.rpj

      دِ اخه ناواس کجاش خوبه که تو گزینه ها قرار گرفته ...

    • narges.rpj

      اگه از بین اینا باشه همون دخئا ببره بهتره
      بوفون هم که نیس ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج