جاباما
۷۲۸۹۸۸
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

دناپلاس در برابر چینی‌های هم قیمت

دناپلاس با بهره گیری از امکانات و آپشن های به روز مانند سانروف، پنل لمسی مجهز به سیستم ناوبری، طراحی اسپرت چراغ ها و بدنه و همچنین آینه های برقی تاشونده، یکی از پر آپشن ترین گزینه های موجود در بازار است. نمونه توربو این خودرو هم از نظر آپشن و مشخصات فنی تماما با نمونه تنفس طبیعی برابری می کند و تفاوت این دو مدل صرفا به بهره گیری یا عدم بهره گیری از توربوشارژر است.

هفته نامه خودرو امروز - روزبه نوروزیان: در کلاس خودروهای سدان، دناپلاس با بهره گیری از یک پیشرانه ۱.۷ لیتری که می تواند ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند، به جرات قوی ترین خودرو در این میان از نظر بازده است. (این در حالی است که نمونه توربوشارژر آن با بازده ۱۵۰ اسب بخار و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور را در نظر نگیریم.)

دناپلاس با بهره گیری از امکانات و آپشن های به روز مانند سانروف، پنل لمسی مجهز به سیستم ناوبری، طراحی اسپرت چراغ ها و بدنه و همچنین آینه های برقی تاشونده، یکی از پر آپشن ترین گزینه های موجود در بازار است. نمونه توربو این خودرو هم از نظر آپشن و مشخصات فنی تماما با نمونه تنفس طبیعی برابری می کند (به جز روکش ها و تریم های اسپرت داخل کابین) و تفاوت این دو مدل صرفا به بهره گیری یا عدم بهره گیری از توربوشارژر است. دناپلاس از نظر ایمنی تفاوت های زیادی با سمند و دنا معمولی داردکه از مهم ترین آنها می توان به قوی تر شدن ترمزها و اضافه شدن ۲ ایربگ (مجموعا ۹ عدد) در این خودرو نسبت به نمونه قبلی اش اشاره کرد.

دناپلاس در برابر چینی‌های هم قیمت

از طرفی سدان محبوب برلیانس یعنی H330 که در دو نوع اتوماتیک و دستی به بازار عرضه می شود، از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این خروجی را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند. H330 در فول ترین نمونه به آپشن هایی مانند سیستم مولتی مدیا همراه با نویگیشن، دکمه های کنترلگر روی فرمان، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید مجهز است. این خودرو که طراحی جلوپنجره آن به دلیل تشابه به محصولات ب ام و بسیار مورد استقبال بازار قرار گرفته است، از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم در وضعیت خوبی قرار می گیرد.

وجود ABS و EBD و همچنین وجود 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو از جمله مشخصات ایمنی فعال این خودرو به حساب می آید. در کنار اینها، خودرو H320 که در کلاس هاچ بک ها طبقه بندی می شود، از پیشرانه و تنوع گیربکس مشابه با H330 برخوردار است و همچنین از نظر آپشنی هم تفاوت چندانی با نمونه سدان هم نسل خود ندارد. به واسطه کم شدن صندوق عقب در نمونه هاچ بک، وزن مدل دنده ای H320 حدود 15 کیلوگرم از مدل دستی H330 سنگین تر است (H330: 1240 کیلوگرم / H320: 1225 کیلوگرم) و همچنین در نمونه اتوماتیک هم با اختلاف 10 کیلوگرم، H330 1250 کیلوگرمی از H320 1240 کیلوگرمی سنگین تر است. با توجه به این کاهش وزن، انتظار می رود که عملکرد نسخه هاچ بک تا حدودی از نسخه سدان سریع تر باشد.

دناپلاس در برابر چینی‌های هم قیمت

در کنار اینها، دانگ فنگ H۳۰Cross که یک خودرو کراس به حساب می آید، با بهره گیری از پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی می تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند و این خروجی را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به چرخ های جلو منتقل کند. از نظر ایمنی این خودرو با دارا بودن ۴ ایربگ با دناپلاس در یک رده قرار می گیرد. از جمله امکانات رفاهی قابل اشاره در این خودرو می توان به صفحه نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچ مجهز به سیستم ناوبری اشاره کرد که همچنین با اتصال به ۴ بلندگو و ۲ تیونر، کیفیت صدای نسبتا خوبی را هم در اختیار سرنشینان خودرو قرار می دهد.

و اما در مقام مقایسه از نظر فنی می توان گفت که دانگ فنگ H۳۰Cross و دناپلاس از جهت دوام و ماندگاری ادوات فنی صرفا تا حدودی در وضعیت بهتری نسبت به برلیانس ها قرار می گیرند. از نظر تامین قطعات، هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در وضعیت بسیار خوب و راضی کننده ای قرار دارند و نمی توان به صراحت در مورد برتری هر کدام نسبت به دیگری رأی صادر کرد.

دناپلاس در برابر چینی‌های هم قیمت

از دید ظاهری، چهره خودرو باید مورد علاقه مالک آن باشد و بنابراین نظر خود شما در این باره شرط اصلی است ولی بر اساس میانگین دیدگاه بازار، دناپلاس و برلیانس در دید مخاطب عام، نسبتا زیباتر از H30Cross هستند. از نظر قدرت و شتاب، بر اساس دیتاهای فنی ارائه شده، دناپلاس تنفس طبیعی با اختلاف اندکی از دانگ فنگ برتر است و برلیانس ها هم در رتبه سوم جای می گیرند.

البته این در حالی است که دناپلاس تنفس طبیعی را مد نظر قرار دهید زیرا نسخه توربو از نظر قدرت و گشتاور خروجی، حدود 35 اسب بخار قدرتمندتر از نمونه تنفس طبیعی است و بنابراین در این رقابت، برترین گزینه خواهد بود.

از نظر میزان کشش و قدرت در سربالایی ها نیز به همان دلیل قدرت و گشتاور بالاتر و همچنین بهره گیری از گیربکس دستی، احتمالا دناپلاس واکنش بهتری نسبت به دیگر رقبا از خود نشان خواهد داد.

دناپلاس در برابر چینی‌های هم قیمت

از نظر استهلاک، دناپلاس به واسطه پیشرانه EF۷ تا حدودی مستعد بروز ایرادات برقی است و همچنین دانگ فنگ نیز به واسطه پیشرانه TU۵ احتمالا مشکلات و معضلات مربوط به ۲۰۶ تیپ ۵ را خواهد داشت. پیشرانه های برلیانس نیز از نظر استهلاک در وضعیت مشابهی با این دو خودرو قرار دارند.

البته میزان استهلاک خودرو به شدت وابسته به سبک رانندگی و نحوه برخورد با خودروست و اگر اصول ایمنی استفاده از خودرو را به خوبی رعایت کنید، احتمالا با هیچ یک از این خودروها به مشکل اساسی برنخواهید خورد. از نظر فرمان پذیری و کنترل سر پیچ ها، از آن جهت که هیچ یک از این ۴ خودرو به سیستم ESP (سیستم کنترل پایداری) مجهز نیستند، بنابراین نمی توان از هیچ کدام انتظار پایداری بیشتری به نسبت دیگری داشت.

دناپلاس در برابر چینی‌های هم قیمت

در بازار دست دوم، خودروهای ایران خودرو (دناپلاس و دانگ فنگ H30Cross) تقریبا از وضعیت بسامان تری برخوردارند. البته برلیانس ها هم نسبت به دیگر خودروهای چینی وضعیت مناسب تری دارند ولی عموما افت قیمت خودروهای چینی در بازار دست دوم بیشتر از خودروهای ایران خودرویی است. در حال حاضر در بازار، دناپلاس (تنفس طبیعی) با قیمت 56 میلیون تومان معامله می شود در حالی که قیمت ثبت نامی آن حدود 49 میلیون تومان است. نمونه توربو هم با قیمت پایه 53 میلیون تومان به صورت ثبت نامی قابل دسترس است ولی در بازار آزاد قیمتی در حدود 63 میلیون تومان دارد. دانگ فنگ H30Cross به صورت ثبت نامی در ایران خودرو قیمتی معادل 45.5 میلیون تومان دارد در حالی که در بازار آزاد قیمت آن تا حدود 49 میلیون تومان نیز بالا می رود.

تا هفته پیش، برلیانس H320 در نمونه دستی به صورت ثبت نامی 47.5 میلیون تومان و در بازار آزاد با قیمت 49 میلیون تومان به فروش می رسید و نسخه اتوماتیک آن قیمت پایه 53.2 میلیون تومان به صورت ثبت نامی و 56.2 میلیون تومانی در بازار آزاد داشت. فول ترین نمونه این خودرو هم که مجهز به سیستم مولتی مدیا و همچنین پیشرانه جدید است، در نسخه اتوماتیک در بازار قیمتی در حدود 60 میلیون تومانی داشت. برلیانس H330 نیز به همین ترتیب در نسخه دنده ای با قیمت 46 میلیون تومان و در نسخه اتوماتیک با قیمت 55 میلیون تومان به صورت ثبت نامی به فروش می رسید

دناپلاس در برابر چینی‌های هم قیمت

و این در حالی است که قیمت این دو مدل در بازار به ترتیب ۴۸ و ۵۸ میلیون تومان بود و فول ترین نمونه این خودرو هم که مجهز به مالتی مدیا و پیشرانه جدید است، در نسخه اتوماتیک با قیمت ۶۲ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسید. اما با افزایش قیمت ۴ تا ۹ میلیون تومانی که این هفته متوجه محصولات بالای ۴۵ میلیون تومان گروه سایپا شد، قیمت این دو مدل برلیانس نیز افزایش یافته به شکلی که خانواده H۳۰۰ (H۳۳۰ و H۳۲۰) حال بسته به پیشرانه و سطح امکانات، قیمت شرکتی ۵۸,۱۹۰,۰۰۰ تا ۶۷,۷۹۶,۰۰۰ تومانی دارند و به همین ترتیب، قیمت این خودروها در بازار نیز دستخوش تغییر قرار خواهد گرفت. البته این افزایش قیمت، به زودی متوجه محصولات گروه ایران خودرو نیز خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت ها بیات شده است.

    • بدون نام

      جنس فقط چینی اشغال ایرانی نمیخرم

    • بدون نام

      من اچ ۳۲۰ شصتو پنج میلیون خریدم

    • بدون نام

      سگ زرد برادر شغال

    • بدون نام

      وقتی بازار انحصاری باشه و تعرفه ورود خودرو بالا به این ماشینهای آشغال و بی کیفیت میگن چقدر خوبن

    • بدون نام

      خجالت داره

    • مهندس افشار

      دنا اگر اتومات بزنه خوله

    • نوسرد

      دنا پلاس اتومات اگه بیاد با قیمت مناسب بهش فکر خواهم کرد،الان ال نود اتومات دارم که موتور و نرم بودن و شتاب عالی ولی هیچ آپشن جدیدی نداره برا همین به فکر ارتقا هستم

    • بدون نام

      خاک عالم بر سر ایرانخودرو که از سال هشتادو ثو تا آلان فقط یه سمند ساخته که تغییر و گریم کردنش سعی در خوراندنش به ملت داره ،در حالی که شرکتهای بی نام خارجی و حتی هندی تو همین مدت خودروهای خودران و پیشرفته و ایمن ساختن که قدمت تاسیسشون به دو دهه نمیرسه

    • علی خیامی

      نظر من که دنا از همه بهتره . به روزتره‌ دی لایت و سانروف گزینه ی که نسبت به این برلیانس کمی بالا نشون میده . کابین داخل . ولی این اچ سی کراس اگر بهم بگن صفر رو بگیر این سورن 87 عوض کن باهاش . اصلا راضی نمی‌شدم . بنظرم خیلی آدم بد سلیقه ای اگر این اچ سی بگیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج