۷۲۹۳۵۰
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

مردم براى خريد مسكن عجله نكنند

مصطفی قلی خسروی با بیان این مطلب که «اگر قیمت خانه افزایش یابد قدرت خرید ملک کاهش میابد»، گفت: در همه جای دنیا وقتی کالا و محصولی گران میشود مردم از خریدن آن صرف نظر میکنند تا تعادل قیمتی دوباره برقرار شود اما متاسفانه در ایران برعکس است و وقتی کالایی گران میشود مردم با شدت بیشتری به سمت خرید آن هجوم میاورند!

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس صنف مشاورین املاک تهران در مصاحبه ای از رفتار مردم و سرمایه گذاران در قبال وضعیت خرید مسکن گله کرد و توصیه کرد با تفکر و تامل بیشتری در این حوزه سرمایه گذاری کنند تا در آینده پشیمانی حاصل نشود.

مصطفی قلی خسروی با بیان این مطلب که «اگر قیمت خانه افزایش یابد قدرت خرید ملک کاهش میابد»، گفت: در همه جای دنیا وقتی کالا و محصولی گران میشود مردم از خریدن آن صرف نظر میکنند تا تعادل قیمتی دوباره برقرار شود اما متاسفانه در ایران برعکس است و وقتی کالایی گران میشود مردم با شدت بیشتری به سمت خرید آن هجوم میاورند! البته صحبت‌های من به این معنی نیست که هیچ کس در وضعیت فعلی به سمت خرید و فروش خانه نرود بلکه منظور من بخش سرمایه گذاری مسکن است. یعنی اگر افراد واقعا به دنبال رفع نیاز خود هستند، خرید خانه هیچ اشکالی ندارد اما اگر با هدف سرمایه گذاری وارد این حوزه میشوند بهتر است هوشیار باشند. چندین سال پیش نیز مشابه چنین وضعی پیش آمد و برخی مردم با تمام دار و ندار خود برای خرید خانه هجوم آورند اما بعد از مدتی قضیه برعکس شد و دیدیم چندین نفر از هموطنانمان از شوک وارد شده سکته کردند!

خسروی در ادامه به تعادل سازی قیمت مسکن پرداخت و ضمن اشاره به بازگشت قیمت ها به قیمت های سابق اظهار داشت: بازار مسکن میتواند متاثر از بازار ارز و سکه و بورس باشد و تنش های موجود در این بازارها بازار مسکن را دچار اختلالاتی میکند. اما مشاورین املاک ما تلاش میکنند قیمت مسکن افزایش پیدا نکند و مردم هم باید برای تحقق این مسئله همکاری کنند. البته افزایش قیمت مسکن به نسبت نرخ تورم اجتناب ناپذیر است و بحث ما بر روی افزایش بیش از مقدار تورم است.

رئیس صنف مشاورین املاک در ادامه به بحث اجاره و رهن خانه و کمک های دولتی پرداخت و گفت: در خصوص اجاره خانه نیز باید عرضه و تقاضا را در تعادل نگه داریم زیرا در سالهای گذشته به دلیل نرخ ازدواج و افزایش مهاجرت دچار مشکل شده است. کمک های دولتی نیز در این زمینه حائز اهمیت اند. در تمام کشورهای دنیا برای متعادل سازی قیمت ملک اقدام به ساخت و اجاره مسکن برای خانه اولی‌ها میکنند و ما هم مسلما باید در این زمینه برنامه ای داشته باشیم.

خسروی در انتها توصیه ای در خصوص توجه به امنیت معاملات مسکن در وب سایت‌های اینترنتی نیز داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش معاملات مسکن، لازم است مردم دقت لازم را به وب سایت‌های اینترنتی داشته باشند و علاوه برحصول اطمینان از معتبر بودن وبسایت، حتما به مشاورین املاک نیز مراجعه نمایند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردم

      اگه همه ی مردم متهد بشن ریشه ی گرانی را خودمون از بین میبریم.

    • بدون نام

      مردمو مچل خودشون کردن میان تو تلویزیون شو اجرا میکنن خودتونو مسخره کنین

    • سعید

      اره مردم عجله نکنند تا مسکن گران تر بشه عمرا ارزون بشه اینا همه وعده سر خرمنه

    • بدون نام

      تعداد مستاجران از تعداد خانه های مورد فروش بیشتر است، ولی چون توان خرید نیست بر عکس شده و تعداد خانه های مورد فروش از تعداد مستاجرانی که توان خرید دارند خیلی بیشتر و حدودا صد برابر است، و قیمتها باید خیلی پابین بیاید، ولی متاسفانه چون خریدارن واقعی و غیر واقعی یکدفعه و همزمان برای خرید و قیمت گرفتن مسکن هجوم میاورند باعث توهم فروشندگان به این که این خربداران واقعی و همیشگی هستند و رونق گرفته و با ناز کردن و کلاس گذاشتن و خود را منصرف از فروش نشان دادن جهت وادار کردن خریداران به تن دادن به قیمتهای کاذب پبشنهادیشان میگردد، غافل از اینکه حدودا از هر هزار نفر که قیمت میپرسند، فقط یکی از انها توان خرید دارد و به خاطر این است که بعد از هر افزایش قیمتی، رکود حاکم شده و تا ۵ سال خانه ها به فروش نمیروند، نتیجه اینکه با الکی دنبال خانه رفتن و قیمت گرفتن، خانه را گران نکنیم.

    • بوف

      ایشان معلوم نیست از کی پول گرفته داره زیر آب صنف خودشو میزنه واقعا که...ایشان رئیس صنف هم هستند

    • بدون نام

      بازار مسکن در رکود کامل هست حتی پروژ ها نیمه کاره تعطیل کردن. به زودی کاهش شدید قیمت بوجود میاد.

    • محسن رضایی فومنی

      آقای محترم وزیر و مشاوران مسکن .چرا در خواب حرف می زنید مگر ارزهای کشور ها پایین آمدند تا مسکن پائین بیاورید من بی سواد متوجه نمشم مگر وقتی خانواده ای خانه ای بخرد وبه قیمت بالا بعد بیایید ان را پایین تر بفروشد شما بودید این کار را انجام می دهید .البته شما خانه ندارید همتان مستاجر خدا هستید ؟!!؟دروغ کمتر بگید خانه پایین میاد هر موقع وام ازدواج با بهره ووام مسکن بهره اش زیر ۵درصد مثل اروپایی ها شد متوان حرف شما را باور کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو میتوانی قیمت خانه هایت را پایین نیاوری و حداقل ۵ سال در انتظار فروش بنشینی، بعدا خواهی فهمی که ان کس که قیمت مسکن را پایین اورد و زود فروخت بیشتر سود کرد تا انکه قیمت را بالا برد و دیر فروخت یا اصلا به فروش نرفت.

    • بدون نام

      مطمئن باشید به زودی زود روزی فرا خواهد رسید که قیمت مسکن چنان ارزان خواهد شد که در باور کسی نمیگنجد مثل قیمت خطهای تلفن همراه که روزی حدود دومیلیون تومن خرید و فروش میشد اونم.دومیلیون حدود ده سال پیش ولی اکنون.چنان افت پیدا کرده که شما با پنج هزار تومن میتونی دوتا خط بخری اون زمان به هر کس میگفتی چنان خواهد شد کسی در باورش نمیگنجید ما در شیراز در یه.منطقه نسبتا خوب زندگی میکنیم که از دوازده واحد ان هفت تاش خالیه و الان ده ساله صاحب خونه ها به هر دری میزنند واحدها با این قیمتهای گزاف بفروش نمیرند البته این نمونه ها درسطح کشور فراوانند وانشاالله به زودی زود مردم مطمئن باشند مسکن هم.مثل خط تلفن همراه با افت شدید قیمت همرا خواهد شد اصلا شک نکنید

    • بدون نام

      مردم ایران پول ندارن تا عجله کنن فعلا افغانهای دارن صاحب خانه در ایران میشن

    • بدون نام

      مسولین محترم فقط قیمت مسکن باید حداقل پنجاه درصد بیاد پایین درغیر اینصورت مستاجرین بیچاره میشن.

    • بدون نام

      جوک خوبی بود.

    • بدون نام

      چرا شما فقط به نفع ثروتمندان ارجایف میاید به فکر مردم وکارمند بدبختی که بعد از ۲۰ سال میخواد یه سرپناه برای خودش درست کنه اما آهن و میلگرد شده از طلا گرون تر حرفی نمی زنید چرا چون سهامدارهای فولاد خودتونید

    • بدون نام

      اصلا كارهاي ما برعكسه . نميدونم چرا مردم خودشون به خودشون ضربه ميزنن با اين جوگيري هاي عجيب و غريب

    • بدون نام

      عجله نکنند یعنی بکنند .
      برو عمو مردم پولشان را گذاشتند کنار که شما دستور بدید .

    • افسانه

      متاسفانه بانکها به پشتیبانی دولت نقش بسزایی را در گران کردن و ایجاد تورم ساختگی مسکن در این دوران داشته اند.
      در ماههای اخیر بانکها خصوصا بانک مسکن تلاش میکند با تسهیلات سریع و حتی کاهش سود وام مسکن، خریداران را ترغیب به خرید ملک نمایند. اگر موشکافانه به موضوع نگاه کنید میبینید درصد بالایی از خریداران به دنیال خانه های قیمت مناسب هستند تا لاکچری. و میتوان گفت خانه های قیمت مناسب از کیفیت متوسط و امکانات متوسط و سن بالای 5 سال در بهترین حالت برخوردارند. ملکی که با این شرایط خریداری میشود در گذر زمان 12 ساله به خانه ای سن بالا و بیکیفیت تبدیل میشود که فروشنده در مقاطع مختلف زمانی برای فروشش دچار مشکل خواهد شد. در شرایط کنونی، بانکها یکی از عوامل گرانی مسکن هستند و تلاش در چپاول اموال و پول مردم در گذر زمان را دارند. کاهش بعد خانوار ، بیکاری ، کاهش ارزش پول ملی ، تورم از عواملی هستند که در اینده و سالهای نزدیک حل نخواهد شد و ملک قطعا رشد دورانهای گذشته را نخواهد داشت.لذا خریداران به این نکته توجه داشته باشند که چگونه و کجا منابع مالیشان رو برای خرید مسکن بکار ببرند. تبلیغات مختلف بانکها و تسهیلات اسان و سریع در نهایت به نفع بانکداران تمام خواهد شد و مردم صرفا در خانه هایی بی ارزش با کیفیت پایین ساکن میشوند و سالها باید از درامدشان به بانکها سود و اصل سود پرداخت نمایند. این یک ترفند است که دولت به طور ظریف سرمایه های شما رو به سمت دارایی بی ارزش سوق میدهد. اگر دولت به فکر مسکن مردم بی بضاعت بود میتوانست از گزینه های مختلف که در بسیاری از کشورهای پیشرفته همچون امریکا و المان و .... استفاده میشوده ، استفاده کند . بسیاری از کشورها دولت کمک میکند که بهترین و بی ضرر ترین راه حل را به مردم پیشنهاد بدهد نه با ترفند ها و روش های مختلف شرایط را به نفع خود تمام کند.

    • کارشناس

      در پس حرفهای این چوپان دروغگو و وزارت مسکن خباثت معناداری نهفته است! و بقول خودشان می خواهند تبا غول زدن افراد ساده دل تمام هستی آنان را از چنگشان درآورده و با چندین برابر قیمت یک آلونک به آنان قالب نمایند! اینان تلاش دارند کما در مسکن را رونق! و گرانی جهشی کاذب آنرا گردن هر چیز دیگری مانند ارز، سکه، طلا، کاهش سود بانکی، بورس و هجوم سرمایه داران و خریداران جهت خرید مسکن بیاندازند الا واقعیت گرانی!!! که تنها خود آنان به همراه مشاوران املاک کلاش مسببین اصلی آن جهت سودجوئی بیشتر بوده اند! اینان تلاش دارند مشاوران املاک کلاش از خدا بی خبر را امین مردم جلوه داده که خود از فروشنده گان گران فروش پا را فراتر گذاشته و می گویند ما ملکتان را باقیمت بالاتری فروخته و یا اجاره خواهیم داد! قیمت پیشنهادی آنانرا پائین دانسته و ملک آنانرا را با قیمت و اجاره بهای خیلی بالاتری به خریدار و یا مستأجر پیشنهاد می دهند! و جالب است که بخاطر این گران فروشی و عدم رعایت حق خریدار و مستأجر از آنان توقع حق کمیسیون خوب هم دارند!

    • بدون نام

      تنها هدف این چوپانان دروغگو اینست که خریداران ساده دل و سرمایه داران را بسمت خرید آپارتمانهای گران با قیمت کاذب ترغیب کنند تا بتوانند بیشتر سودجویی نمایند! تکلیف سرمایه داران که مشخص است و اگر این افراد تفکر اقتصادی نداشتند که سرمایه دار نمی شدند! اینها می دانند از آپارتمان که دارای هزینه های نگهداری بالا و افت قیمتی در اثر قدمت دارند ملک سرمایه ای در نمی آید و هیچ وقت ریسک خرید آنها را نمی پذیرند! بنابراین تنها خریداران ساده دل می مانند که فقط بخشی از آنها را هر چند ماه در میان مشاوران املاک کلاش می توانند غول زده و مسکن گران قیمت را به آنان قالب نمایند و با آماری کاذب ادعا نمایند مسکن در رونق افتاده است! و بخشی دیکر از این افراد که اصلاً کل هستی شان کفاف خرید مسکن کران قیمت را نمی دهد که بخواهند غول خورده و وارد خرید مسکن بشوند!! دلالان و مشاوران املاک کلاش هم به خیال خود تلاش نمودند با خرید آپارتمان به جو کاذب رونق مسکن رونق ببخشند که موفق به این کار نشدند و در آینده بسیار نزدیک از این عمل خود پشیمان شده و بشدت ضرر خواهند کرد! و سازنده گان و فروشنده گان طماع نیز که دل گرو این مشاوران املاک کلاش داشته و در رؤیای فروش ملک خود با قیمتهای نجومی و سرسام آور هستند بزودی خواهند فهمید که این مشاوران املاک کلاش چه ضرر هنگفتی را به آنان تحمیل کرده اند!

    • بدون نام

      مردم فریب این چوپانان دروغگو و مشاوران املاک کلاش را نخورند و تلاش نمایند فقط از آنان استفاده نموده و هیچ حق کمیسیونی به آنان ندهند که آنان مستحق آنا نیستند! بارقه های تعطیلی این مشاوران املاک کلاش درحال پدیدار شدن است. با عدم وجود معامله و خرید و فروش در مسکن اینها تنها منبع درآمدشان اجاره دادن املاک است. ولی بدلیل قیمت اجاره سرسام اور مخصوصاً املاک نوساز و قدمت پائین اکثراً قادر به اجاره این ملکها نبوده و این باعث کسادی کار مشاوران املاک شده و بزودی اکثر آنان در حجره هایشان را تخته خواهند نمود! و فروشنده گان و سازنده گان که امید بسته بودند از طریق اجاره با قیمت های گزاف املاکشان قسمتی از ضرر خود را جبران نمایند موفق به اینکار نیز نمی شوند و ضرر زیادی را از گران فروشی شان خواهند خورد! و قیمت مسکن بشدت سقوط خواهد کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج