۷۲۹۴۰۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کشته شدن ۶۵ نیروی امنیتی در افغانستان

در آستانه آتش‌بس سه روزه عید فطر، مقام‌های محلی افغانستان می‌گویند که در حملات طالبان به پاسگاه‌های نیروهای دولتی در نقاط مختلف این کشور دست‌کم ۶۵ نیرو کشته شدند.

ایسنا: در آستانه آتش‌بس سه روزه عید فطر، مقام‌های محلی افغانستان می‌گویند که در حملات طالبان به پاسگاه‌های نیروهای دولتی در نقاط مختلف این کشور دست‌کم ۶۵ نیرو کشته شدند.

منابع محلی گفته‌اند، در نتیجه این حملات ۲۳ سرباز ارتش در منطقه "شاه ولی کوت" ولایت جنوبی قندهار، ۱۹ سرباز در منطقه "قلعه زال" ولایت شمال شرقی قندوز و ۱۷ نیروی نظامی دیگر در منطقه زاول هرات کشته شدند.

مقام‌های محلی گفته‌اند که در این حملات ده‌ها شبه‌نظامی طالبان نیز کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

این حملات در حالی انجام شد که گروه طالبان به تازگی اعلام کرد که به مناسبت عید فطر سه روز آتش‌بس می‌کند. این گروه گفته است نیروهای خارجی مشمول این آتش‌بس نمی‌شوند.

دولت افغانستان ‌پیش‌تر اعلام کرد که به حمایت از فتوای عالمان دین این کشور و با قبول پیشنهاد آنها برای آتش‌بس، از ۲۷ رمضان تا روز پنجم عید فطر علیه طالبان آتش‌بس می‌کند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در توییتر خود از اعلام آتش‌بس موقتی طالبان استقبال کرد و نوشت: ما از اعلام آتش‌بس سه‌روزه طالبان در آغاز عید استقبال می‌کنیم. این امر پس از تصمیم‌گیری جسورانه دولت افغانستان برای متوقف کردن جنگ برای یک دوره زمانی معین صورت گرفته است.

غنی در پیام ویدئویی به نیروهای امنیتی افغانستان فرمان داد در مدت اعلام شده، حملات تهاجمی‌ علیه طالبان را متوقف کنند.

آتش‌بس دولت افغانستان شامل سایر گروه‌ها در این کشور از جمله داعش و القاعده نمی‌شود.

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که نیروهای بین المللی دراین کشور از آتش بس اعلام شده دولت افغانستان پیروی خواهند کرد و در این مدت عملیات خود را علیه داعش در افغانستان تشدید می‌‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه اتش بس قابل احترامی ! طالبان حرفش بیشتر خریدار داره تو افغانستان اشرف خودش میدونه و باداعش برهم اتحاد کنند داعش پا نگیرد در حتی یک ولایت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج