۷۲۹۶۸۱
۵ نظر
۵۰۸۰
۵ نظر
۵۰۸۰
پ

حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید

مطالعه دقیق عادی‌ترین چیز‌ها هم می‌تواند منجر به کشف‌های غیرمنتظره شود. چیز‌هایی که میلیون‌ها بار آن‌ها را دیده ایم، اما کاربرد واقعیشان را هرگز حدس نزده ایم.

برترین‌ها : مطالعه دقیق عادی‌ترین چیزها هم می‌تواند منجر به کشف‌های غیرمنتظره شود. چیزهایی که میلیون‌ها بار آن‌ها را دیده ایم، اما کاربرد واقعیشان را هرگز حدس نزده ایم. حتی بسیاری از ما از آن‌ها استفاده کرده ایم، اما نه به روشی که باید می‌کردیم. در این مطلب واقعیت‌های جدیدی درباره چیز‌های معمولی مشاهده می‌کنید که در زندگی روزمره تان به کارتان می‌آید.

حلقه سشوار

اگر شما هم ازجمله افرادی هستید که با سیم سشوار مشکل دارید، این حلقه به کمکتان می‌آید. اگر قلاب مخصوصی روی دیوار ندارید، نگران نباشید. می‌توانید با این حلقه که روی بیشتر سشوار‌ها وجود دارد آن را روی هر قلابی آویزان کنید.
حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید

پام پام

تاریخ پام پام‌ها به آغاز قرن نوزدهم باز می‌گردد، زمانی که سربازان نیروی دریایی فرانسه از کلاه‌های پام پام استفاده می‌کردند. در آن دوران سقف کشتی‌ها بسیار کوتاه بود و پام پام‌ها به سربازان کمک می‌کرد سرشان با سقف برخورد نکند یا لااقل به آرامی برخورد کند.

حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید

حلقه‌های کوله پشتی

حلقه‌های لوزی شکل کوله پشتی برای نگه داشتن چیز‌هایی هستند که داخل کوله پشتی جا نمی‌شوند. علاوه بر این دسترسی آسانی به چیز‌هایی فراهم می‌کنند که ممکن است نیاز فوری به آن‌ها داشته باشید؛ مثل بطری آب یا یک بارانی سبک. فقط باید چیز‌هایی که ممکن است لازمتان شود را با یک طناب نازک به حلقه‌ها گره بزنید.
حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید

سوراخ‌های هدفون اپل

هدفون‌های اپل علاوه بر شکل عجیبشان چهار سوراخ با شکل‌های متفاوت دارند. هریک از این سوراخ‌ها کاربرد منحصر به فرد خودشان را دارند. اسپیکر صدا را به گوش هدایت می‌کند و سوراخ‌های دیگر جریان هوا بهینه و در نتیجه آکوستیک را تقویت می‌کند.
حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید

سوراخ دسته ماهیتابه

سوراخی که در دسته بیشتر ماهیتابه‌ها می‌بینید از زمانی به وجود آمده که لوازم آشپزخانه روی دیوار آویزان می‌شدند. اما اگر از آن درست استفاده کنید هنوز هم می‌توانند مفید باشند. بعد از هم زدن غذا می‌توانید کفگیرتان را با زاویه ۴۵ درجه در این سوراخ قرار دهید. با این کار هم سس باقی مانده روی آن داخل ماهیتابه می‌ریزد و هم به این فکر نمی‌کنید که کفگیر را کجا بگذارید.
حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید

آیکون ساعت آیفون

آیکون اپلیکیشن ساعت آیفون زمان واقعی را نشان می‌دهد و یک عقربه متحرک واقعی دارد. این نوآوری برای جلب توجه صاحبان آیفون بوده، اما بیشتر آن‌ها اصلا متوجه نمی‌شوند. مردم به این حقیقت عادت کرده اند که آیکون‌ برنامه‌ها ثابت است و حرکت نمی‌کند.
حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید

اعداد روی باند فرودگاه

روی باند‌های فرودگاه سراسر جهان یک جفت عدد از ۱ تا ۳۶ وجود دارد. این اعداد مطابق با جهت‌گیری مغناطیسی باند فرودگاه از قطب مغناطیسی هستند و به خلبان در پرواز و فرود کمک می‌کنند. به این منظور عدد به دست آمده به نزدیکترین مضرب ده رند شده و سپس تقسیم بر ده می‌شود. مثلا اگر زاویه مغناطیسی باندی ۷۷ درجه باشد، با عدد ۰۸ نشان داده می‌شود و چون هر باندی دو جهت دارد و تفاوت بین آن‌ها ۱۸۰ درجه است، طرف دیگر باند با عدد ۲۶ نشان داده می‌شود. (۰۸+۱۸= ۲۶)
حقایقی که درباره اشیای معمولی نمی‌دانستید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون خيلي جالب بود

    • بدون نام

      بیشترش چرت بود.
      کفگیر و بکنی تو سراخ دسته ماهیتابه که همه چربی ها سرازیرمیشه تا پایین دسته کفگیر.

    • مصطفی

      به درد نخور

    • بدون نام

      آخریشو اصلا متوجه نشدم

    • بدون نام

      اولی چی شد؟؟؟ اگه رو دیوار قلاب ندارید، حلقه سشوار رو به هر قلابی آویزون کنید؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج