جاباما
۷۲۹۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مُسکن های بوئیدنی!

حس بویایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج‌گانه انسان است. براساس یافته محققان انواع بوها و رایحه‌ها می‌توانند با تحریک سیستم عصبی و به دنبال آن مغز تاثیرات موثری را در حفظ سلامت و تسکین بیماری‌ها داشته باشند.

مُسکن های بوئیدنی!
مجله سیب سبز: حس بویایی یکی از مهم‌ترین حواس پنج‌گانه انسان است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصان علاوه بر ویژگی‌هایی که همه ما از آن سراغ داریم، وجود این حس در بدن، انسان را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات روحی و جسمی محافظت می‌کند. بر اساس تحقیقاتی که پژوهشگران در این زمینه انجام داده‌اند افرادی که حس بویایی خود را از دست داده اند نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض ابتلا به برخی بیماری‌های روحی مانند افسردگی، استرس و اضطراب قرار دارند. براساس یافته محققان انواع بوها و رایحه‌ها می‌توانند با تحریک سیستم عصبی و به دنبال آن مغز تاثیرات موثری را در حفظ سلامت و تسکین بیماری‌ها داشته باشند.

دردتان را فراموش ‌كنيد

امروزه در بسیاری از کلینیک‌ها از شیوه درمانی رایحه درمانی برای تسکین دردها و آرامش بخشی به بیماران پیش و بعد از عمل‌های جراحی استفاده می‌‌شود. استشمام روغن يا عصاره اسطوخودوس و مصرف موضعی آن در ناحيه درد به جز جراحت‌ها و زخم‌هاي باز به كاهش درد بيمار كمك مي‌كند. برخي درمانگران طب سنتي بر اين باورند كه از رايحه لاوندر يا اسطوخودوس مي‌توان به جاي استامينوفن و انواع مسكن‌ها براي تسكين دردهاي موضعي در ناحيه شكم مانندتسكين دل پيچه و نفخ كمك گرفت.

مُسکن های بوئیدنی!

مي‌خواهيد كودكي باهوش داشته باشيد؟

بر اساس تحقیقات دانشمندان بويیدن برخی عطر‌ها یا روغن‌ها موجب افزایش هوشیاری و دقت در انسان می‌شود. از این رو درمانگران شیوه درمانی رایحه درمانی بويیدن عصاره و اسانس‌های طبیعی از لیمو و گیاه اوکالیپتوس را یکی از بهترین شیوه‌ها برای افزایش کاربری، هوشیاری و دقت انسان می‌دانند.

عطر گل سنبل

رایحه گل سنبل از جمله بهترین داروهای طبیعی برای درمان بی خوابی و اختلالات ناشی از آن است. درمانگران و متخصصان رایحه درمانی استشمام عطر گل سنبل یا عصاره آن را بهترین روش برای برطرف شدن مشکلات ناشی از بی‌خوابی می‌دانند. به اعتقاد این درمانگران افراد مبتلا به بی‌خوابی با بويیدن رایحه گل سنبل پیش از خواب، می‌توانند بر این مشکل غلبه کرده و بی‌خوابی خود را درمان کنند.

اگر هميشه اضطراب داريد

درمانگران رایحه درمانی بويیدن وانیل را برای کنترل و درمان استرس به بسیاری از مراجعه‌کنندگان خود توصیه می‌کنند. به اعتقاد این گروه بويیدن وانیل که به عنوان یکی از گیاهان دارویی بسیار خوشبو در جهان شناخته می‌شود، تاثیر زیادی در کاهش استرس، کنترل ضربان قلب و همین طور تسکین اضطراب ناشي از تنش‌هاي روزمره، استرس ناشي از كار يا امتحان دارد.

خانم‌ها توجه كنند

بويیدن گل رز یا عصاره آن یکی از بهترین گزینه‌ها برای تسکین و برطرف کردن دردهای ناشی از قاعدگی در زنان است. با بويیدن این رایحه علاوه بر آنکه هورمون‌های بدن تنظیم و هماهنگ می‌شوند، از میزان گرفتگی و اسپاسم‌های عضلانی کاسته شده و در مواردی که خون ریزی افراد زیاد است و نیاز به کاهش و کنترل خونریزی وجود دارد، استشمام این رایحه بسیار موثر و کاربردی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج