۷۲۹۸۳۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمادگی نیروهای دموکراتیک سوریه برای مذاکره

شاخه سیاسی نیروهای عرب و کردی که به رهبری آمریکا با بشار اسد می‌جنگند، اعلام کرد که آماده مذاکره بی‌قید و شرط با دولت سوریه است.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای دموکراتیک سوریه که با نیروهای دموکراتیک سوریه پیوند دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که به حل بحران خونین سوریه از راه گفت‌وگو متعهد است و برای مذاکره بی‌قید و شرط درنگ نخواهد کرد.

شورای دموکراتیک سوریه کنترل بخش‌هایی از شمال و شرق این کشور را در اختیار دارد. این مناطق که خارج از کنترل دولت سوریه هستند، اکثرا خودمختارند و اداره امور را کردها در دست دارند.

حکمت حبیب، یکی از مقامات ارشد این شورا به خبرگزاری فرانسه گفت، شورای دموکراتیک و نیروهای دموکراتیک برای باز کردن باب گفت‌وگو با دولت جدی هستند.

وی اظهار کرد: نیروهای دموکراتیک سوریه ۳۰ درصد این کشور را در اختیار دارند و دولت هم مناطق بزرگی را. تنها این دو نیرو هستند که می‌توانند سر میز مذاکره بنشینند و راهی برای حل بحران سوریه پیدا کنند.

کارشناسان این اظهارات را در ادامه تلاش‌هایی می‌بینند که دولت سوریه و مقامات کرد برای جلوگیری از درگیری در پیش گرفته‌اند.

ماه پیش بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به نیروهای کرد هشدار داد که اگر نتواند از راه مذاکره مناطق تحت کنترل کردها را پس بگیرد، از زور استفاده خواهد کرد.

چند روز بعد هیأتی از نمایندگان دولت سوریه هنگام بازدید از شهر قامشلی با اعتراضاتی که به آنها شد، با مدارا برخورد کردند. قامشلی شهری است که بیشتر آن در کنترل کردها و نیروهای دموکراتیک سوریه است.

یک مقام کرد سوری در آن زمان به خبرگزاری فرانسه گفت، این هیأت نمایندگی سعی داشته به نوعی بین مقامات خودمختار محلی و دولت میانجیگری کند.

پس از آن بود که ولید معلم، وزیر خارجه سوریه گفت، دولت با نیروهای کرد گفت‌وگوهای غیررسمی داشته اما مذاکرات هنوز آغاز نشده است.

هنوز مشخص نیست منظور دو طرف از گفت‌وگو چیست و تا به حال نه شورای دموکراتیک سوریه و نه کردها مستقلا به گفت‌وگوهای صلح سازمان ملل دعوت نشده‌اند.

با این که برخی ساکنان این مناطق از خروج نیروهای آمریکا از این مناطق نگران هستند، حکمت حبیب گفت، تمام نیروهای غیرسوری از جمله نیروهای آمریکایی باید از این کشور خارج شوند.

وی اظهار کرد: ما امیدواریم که وارد مرحله بعدی شویم؛ خروج تمام نیروهای نظامی از سوریه و بازگشت به گفت‌وگوی سوری‌ها با سوری‌ها.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج