۷۲۹۹۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

جهرمی: نصف موهایم در رجیستری سفید شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای موفق طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه گفت: نیمی از موهای من در اجرای این طرح سفید شد اما این طرح ۴۰۰ میلیون دلار پرداختیهای به خزانه کشور را از محل واردات گوشی به کشور در سال افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران پویا: محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دیروز از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید و در نشستی با مسئولان این پارک و رئیس دانشگاه تهران شرکت کرد.

وی با بیان اینکه پارکهای علم‌وفناوری ظرفیتهای اقتصادی بسیاری ایجاد می‌کنند، گفت: علاقه‌مند به همکاری نزدیک با بخش دانشگاهی کشور برای توسعه اقتصاد دیجیتال هستیم.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران ظرفیت مناسبی دارد که می‌توان از آن در جهت توسعه کشور بهره برد؛ باید در نظر داشت که از مؤلفه‌های تحول دیجیتال، تأثیر آن بر ارتباط صنعت با دانشگاه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه هزینه‌کرد در عرصه دانشگاهی جزو سرمایه‌گذاریها به حساب می‌آید زیرا بازگشت سرمایه آن چندین برابر هزینه‌کرد در آینده خواهد بود، ابراز کرد: در حال حاضر با دو چالش بزرگ محدودیت منابع و اشتغالزایی برای صد هزار نفر مواجه هستیم که باید به سمت برنامه‌ریزی با نگاه به این دو مقوله برویم.

وی همچنین اشاره‌ای به توسعه شاخصهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشت و گفت: میزان شتاب در توسعه این شاخصها به اندازه‌ای بوده که اکنون موبایل پهن‌باند مبتنی بر نسلهای سوم و چهارم را در تمامی شهرهای کشور داریم و میزان مشترکان پهن‌باند ثابت به ۱۰.۵ میلیون رسیده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه پهنای‌باند بین‌الملل کشور نیز از ابتدای فعالیت دولت یازدهم با رشد ۱۱ برابری مواجه شده و اکنون به ۱.۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است، بیان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات راهی برای افزایش میزان بهره‌وری است و لذا زمانیکه با محدودیت منابع مواجه هستیم و با شرایط بین‌المللی حاکم فکر می‌کنیم این محدودیتها بیشتر هم شود، راهی نداریم جز اینکه به سمت بهره‌ور کردن اقتصاد برویم.

وی اشاره‌ای به بازار ۳۵ هزار میلیارد تومانی ICT از اقتصاد کشور و همچنین سهم حدود پنج هزار میلیارد تومانی دولت از این رقم داشت و اظهار کرد: شاید این میزان سهم دولت از ۱۰۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی، ناچیز باشد اما یکی از منابع قابل اتکا بودجه کشور است.

وزیر ارتباطات گفت: قانون برنامه تکلیف کرده که این میزان سهم بازار به دو برابر تا پایان برنامه برسد.

آذری جهرمی اشاره‌ای به اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه که به زعم خودش باعث سفید شدن نیمی از موهایش شده است، نیز داشت و گفت: اجرای موفق این طرح اثر اتصال سه دستگاه گمرک، وزارت صمت و وزارت ارتباطات بود که مجموعا ۴۰۰ میلیون دلار پرداختیهای به خزانه کشور را در سال افزایش داد؛ رقمی حدودا بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته شورای فنی وزارت ارتباطات پیرامون «اقتصاد اشتراکی»، عنوان کرد: یکی از راهکارهای جدی ما برای برون‌رفت از محدودیت منابع مالی کنونی، اقتصاد اشتراکی که یکی از شاخه‌های اقتصاد دیجیتالی است، به حساب می‌آید.

آذری جهرمی افزود: از منظر مقررات‌گذاری مشغول کار روی این مقوله هستم و لذا درباره آن فعلا صحبتی نمی‌کنم اما اگر با مشکلی مواجه شوم حتما صحبت خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشالله بقیه اش هم سفید میشه ...

      پاسخ ها

      • محمد

        ایشالااااااااا

    • بدون نام

      ای کاش تمام مسولین مثل ایشون جوان و پرکار و قابل اعتماد بودند یک موی سفید ایشون می ارزه به تمام وزرای پیر و پاتل این دولت تزویر

    • بدون نام

      آخی گل پسر تازه وزیر شدی یعنی فیلتر تلگرام اینقده زحمت داشت که موهات سفید شد طفلکی چقدر غصه خورد وتلاش کرد تا تلگرام فیلتربشه

    • رضا

      اولاً ایشان نگفتند فیلترینگ، گفته ریجستری . ثانیه این طرح ریجستری یه طرح مافیایی هست که باعث ایجاد رانت و گرانفروشی شد در ضمن مردمو خیلی به زحمت انداخته مخصوصا این سامانه همتا

      پاسخ ها

      • هرچی سرمردم بیادبازکمه

        معلومه اطلاعات درموردرجیستری خیلی کمه عزیزم من خودم کارمندمخابراتم طرح رجیستری میدونی یعنی چه؟یعنی هنگام واردکردن گوشی دولت ازهمون مافیای که میگی ۴۰درصد پول گمرکی بگیره پس همون مافیا ازمردم اون ۴۰درصدبابالا بردن قیمت گوشی ازمردم میگیره...تواین وسط بازاون پول ازجیب مامردم میره درکل یعنی این مردم هستندکه مالیات یاعوارض پول گمرک راپرداخت میکنندنه مافیا؛دقت کرده باشیدمثلا یه گوشی ساموسنگ j7 proقبل طرح رجیستری یه میلیون تومان بود الان شده ۱میلیون ۹۰۰هزارتومان یعنی دوبرابر؛

      • بدون نام

        ریجستری رو میفهمیم پرفسور...بغیر از اون هم ایشون برای فیلترینگ تلگرام هم خیییلی زحمت کشیدن خب عوضش با حقوق نجومی که بهتون میدن خستگی از تنتون در میاد

      • هرچی سرمردم بیادبازکمه

        دوست عزیزمن یه کارمند ساده ام ماهی ۲میلیون حقوق میگیریم نه انتظارداری بعد۶سال تحصیل دردانشگاه شب وروز نخوابیدن درس خواندن این۲میلیون هم نگیرم حقوقهای نجومی واسه اون بالایهاست نه واسه ما کارمندساده ها

      • بدون نام

        کاربر ۱۳:۴۹هموطن عزیزم منظور من بشما کارمند ساده نبود منظور من آقای جهرمی وزیر ناارتباطات که حقوقهای نجومی میگیرند

    • مشتی

      پس سفیدی موی شما روی تجربه نیست روی قوصه خوردن است .اینترنت را بجای اول بر گردان تا موها سیاه بشه

    • سعید

      ریجستری باعث افزایش قیمت گوشی موبایل شد که در نهایت هدف پول گرفتن بیشتر از مرم بیچاره هست ، هر روز فک می کنن که چجوری میشه پول بیشتر گرفت .هدف فقط پوله همین

    • بدون نام

      پس چرا موندید. پول وقدرت و...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج