۷۲۹۹۹۴
۲ نظر
۵۰۲۳
۲ نظر
۵۰۲۳
پ

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

شمارش معکوس برای شروع جام‌جهانی ۲۰۱۸ در روسیه به کمتر از اعداد یک دست رسیده، به همین بهانه نگاهی داریم به قاب‌های ماندگاری که از جام‌های جهانی گذشته در خاطرها باقی مانده است.

مجله مهر : شمارش معکوس برای شروع جام‌جهانی ۲۰۱۸ در روسیه به کمتر از اعداد یک دست رسیده، به همین بهانه نگاهی داریم به قاب‌های ماندگاری که از جام‌های جهانی گذشته در خاطرها باقی مانده است.

انگلیس ۱۹۶۶

فینال این مسابقات میان انگلستان و آلمان غربی برگزار شد و در آن انگلستان با گلی که هنوز هم در صحیح بودن آن شک وجود دارد، اولین و تنها قهرمانی‌اش در جام‌های جهانی را جشن بگیرد. جف هرست در دقیقه ۱۰۱ و در حالیکه بازی به وقت اضافی کشیده شده بود، ضربه‌ای را به زیر تیرک افقی دروازه آلمان زد و معلوم نبود توپ واقعا گل شده یا نه! اما داور با کمی مکث گل را اعلام کرد و دیگر برای آلمان غربی دیر شده بود تا بتواند به بازی برگردد و در همین زمان گل چهارم را هم خوردند تا بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع انگلیس تمام شود.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

مکزیک ۱۹۷۰

در این سال که برزیل قهرمان جام جهانی شد، در بازی فینال که میان برزیل و ایتالیا برگزار شده بود؛ پله ۱۰۰ اُمین گل جام‌های جهانی را وارد دروازه ایتالیا کرد.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

آلمان غربی ۱۹۷۴

این دوره از مسابقات سال قدرت نمایی هلند با یوهان کرایف افسانه‌ای بود. او در زمین غوغا می‌کرد و در هر بازی چشمه‌ای نبوغش را به تصویر می‌کشید. در این دوره یوهان کرایف در مقابل برزیل و آرژانتین آن‌چنان خودنمایی کرد که هر دو تیم را با نتیجه‌های ۲ بر صفر و ۴ بر صفر به زانو درآورد. با این‌حال هلند در فینال حریف میزبان نشد و در رده دوم قرار گرفت.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

اسپانیا ۱۹۸۲

در مرحله نیمه‌نهایی این دوره از مسابقات یک اتفاق ناگوار و خطای ناجوانمردانه رخ داد. هارالد شوماخر دروازه‌بان تی ملی آلمان خطای بدی را روی باتیستان بازیکن تیم فرانسه انجام داد، خطایی که او را چند ماه در بیمارستان بستری کرد. این اتفاق باعث شد شوماخر در محافل ورزشی مورد انتقاد بسیار قرار گیرد.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

مکزیک ۱۹۸۶

مگر کسی هست که «دست خدا» را فراموش کند؟ در بازی میان انگلیس و آرژانتین در مرحله یک چهارم پایانی بود که بدون شک مارادونا بهترین گل انفرادی جهان را در این بازی به ثمر رساند. او همچنین گل معروف «دست خدا» را به انگلیس زد و با نتیجه ۲ بر ۱ آرژانتین برنده بازی شد. شاید تنها گل با دستی باشد که هنوز هم بعد از سالیان کسی مارادونا را مورد انتقاد قرار نمی‌دهد!

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

ایتالیا ۱۹۹۰

در مرحله یک هشتم پایانی کامرون با درخشش روژه میلا که دو گل تیمش را به ثمر رساند توانست کلمبیا را شکست دهد. اما شادی پس از گل روژه میلا و نوع رقص متفاوتی که انجام داد در خاطره همه باقی ماند.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

امریکا ۱۹۹۴

تراژدی این دوره از جام جهانی مرگ آندره اسکوبار بود. مدافع تیم ملی کلمبیا در بازی مقابل امریکا به اشتباه گل به خودی زد و همین گل دلیل حذف کلمبیا شد. ۱۰ روز بعد او را به ضرب گلوله کشتند.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

فرانسه ۱۹۹۸

در مرحله یک چهارم نهایی بازی میان هلند و آرژانین که رقبای دیرینه به حساب می‌آمدند، حساسیت آن را بیشتر هم می‌کرد. دنیس برکمپ در این بازی گلی بی‌نظیر را به آرژانین زد که هنوز هم تماشای فیلم آن برای هر فوتبال‌دوستی هیجان‌انگیز است.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

آلمان ۲۰۰۶

ایتالیا و فرانسه، فینال جام جهانی است و همچنین همه می‌دانند که برای آخرین بار است زین‌الدین زیدان را در جام‌جهانی و در لباس تیم ملی فرانسه به همراه بازوبند کاپیتانی می‌بینند. بعد از این بازی او از فوتبال خداحافظی می‌کند. بازی به وقت اضافه کشیده می‌شود، در میانه‌های زمین مارکو ماتراتزی از کنار زیدان رد می‌شود، زیدان چند قدم جلوتر می‌رود، برمی‌گردد و بنگ! با سر به سینه ماترتزی می‌زند. زیدان در آخرین حضورش در میدان با لباس تیم ملی فرانسه از زمین بازی اخراج شد.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

افریقای جنوبی ۲۰۱۰

در مرحله یک چهارم نهایی این دوره از جام جهانی اروگوئه با غنا بازی داشت.بازی ۹۰+۳۰ دقیقه نفس‌گیر بود که به تساوری ۱-۱ انجامید. اما حادثه جایی رخ داد که حمله روی دروازه اروگوئه بود، دروازه‌بان جلوتر توپ را دفع کرد، در برگشت ضربه‌ای که می‌رفت گل شود، با دست‌های سوارز برخورد کرد! دروازه‌بانی سوارز یک گل حتمی را از غنا گرفت و اتفاق عجیب‌تر زمانی افتاد که پنالتی همین هند که باعث اخراج سوارز هم شد، به تیرک افقی برخورد کرد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

برزیل ۲۰۱۴

در مرحله نیمه‌نهایی برزیل میزبان مقابل آلمان قرار گرفت، با اینکه انتظار می‌رفت برزیل بزرگ با استفاده از حق میزبانی بتواند قدرتمند مقابل آلمان ایستادگی کند، اما یک نمایش ضعیف از زردپوشان کافی بود تا آلمان ۷ گل به آن‌ها بزند و میزبان در کمال ناباوری و حسرت به بازی رده‌بندی برود. جایی که باز هم خوب بازی نکرد و بدون عنوان باقی ماند.

لحظات ماندگار جام جهانی در دوره‌های پیشین

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس چرا نقاشی؟

    • فاطی

      مرسی از نقاشیاتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج