هزینه ۸۳۵ میلیون دلاری چینیها در تبلیغات
۷ کمپانی چینی قرار است به عنوان اسپانسر جام جهانی، در روسیه تبلیغات داشته باشند.
خبرگزاری فارس: چین برای تبلیغات در جام جهانی روسیه مبلغ ۸۳۵ میلیون دلار هزینه کرده و در این بخش از کشورهای آمریکا و حتی میزبان بالاتر قرار گرفته است.
براساس گزارشات منتشر شده، برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، امریکا ۴۰۰ میلیون دلار و روسیه ۶۴ میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کردهاند که هزینه چینیها ۲ برابر بوده است.
۷ کمپانی چینی که بیشتر آنها الکترونیکی هستند در روسیه و در جام جهانی ۲۰۱۸ تبلیغات خواهند داشت و اسپانسر هستند. این در حالی است که ۸ سال قبل یکی شرکت چینی در لیست جام جهانی آفریقای جنوبی قرار داشت.
شرکت دالیان واندا که در سال ۲۰۱۶ با مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار قرارداد بسته اجازه دارد تبلیغات خود را در سالهای ۲۰۱۸، ۲۰۲۲، ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ داشته باشد.
دبیر کل فیفا در این خصوص اعلام کرده چین به عنوان یک اسپانسر نقشی مهم و اساسی در ارتقاء و جهانی کردن فوتبال داشته است.
ارسال نظر