جاباما
۷۳۰۳۲۸
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

مهمانی ۷۵ میلیون دلاری سعودی‌ها به افتخار ترامپ

در سفر ی که رئیس جمهور آمریکا و همسرش به اتفاق جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ به یک گردش تفریحی رفتند، سعودی‌ها یک مهمانی ۷۵ میلیون دلاری به افتخار ترامپ برگزار کردند و از او خواستند که روی یک صندلی شبیه به تخت پادشاهی بنشیند

خبرگزاری میزان: کتاب «آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف» روزنامه‌نگار آمریکایی است که ۵ ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شد.

نویسنده در ابتدای کتاب می‌گوید: «رویداد‌هایی که من در این صفحات شرح داده‌ام بر اساس گفت‌وگو‌هایی صورت گرفته‌اند که در یک دوره زمانی ۱۸ ماهه با رئیس جمهور و بیشتر اعضای ارشد کارکنان او (که تعدادی از آن‌ها چندین بار با من گفت‌وگو داشتند) و همچنان بسیاری از دیگری افرادی که کارکنان ارشد رئیس جمهور با آن‌ها صحبت کرده بودند، انجام شده است.

در بخشی از کتاب «آتش و خشم» - انتشارات تیسا - درباره «سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان» آمده است: کاروان موتوری ریاست جمهوری در جاده‌های خالی از سکنه ریاض از کنار بیلبورد‌هایی رد می‌شد که رویشان عکس ترامپ و پادشاه سعودی (پدر هشتاد ویک ساله محمدبن سلمان) نقش بسته بود و روایت «با هم پیروز می‌شویم» در زیر این عکش به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسید اشتیاق رئیس جمهور تا حدودی نشأت گرفته از یک اغراق بزرگ در توافقات حاصل شده پیش از سفر بود. ترامپ چند روز پیش از عزیمتش به عربستان به مردم می‌گفت: سعودی‌ها قصد دارند برای یک حضورنظامی کاملا جدید در قلمرو پادشاهی عربستان سرمایه گذاری کنند که حتی چه بسا جایگزین مقر فرماندهی آمریکا درکشور قطر شود. او می‌گفت:" «در این سفر بزرگترین پیشرفت درتاریخ مذاکرات اسرائیل و فلسطین حاصل می‌شود، یک رویداد تعیین کننده که تاکنون هرگز نظیرش دیده نشده است».

تفسیر ترامپ از همکاری‌های پیش رو با عربستان بسیار گسترده‌تر از توافقاتی بود که درحقیقت بین دوکشور حاصل شده بود، اما به نظر نمی‌رسد این موضوع احساس شوق و شادمانی رئیس جمهور را تغییر دهد.

سعودی‌ها خیلی زود مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار صرف خرید جنگ افزار‌های آمریکایی می‌کردند و قرار بر این شد که آن‌ها طی ۱۰ سال در مجموع ۳۵۰ میلیارد دلار سلاح از ایالات متحده خریداری کنند. پیرو این موضوع رئیس جمهور اعلام کرد: «با این قرارداد‌ها صد‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری درایالات متحده انجام می‌شود واین یعنی ایجاد شغل‌های بسیار زیاد در کشور». همچنین طی توافق حاصل شده در این سفر آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در کنار هم با پیام‌های افراطی خشونت آمیز مقابله می‌کنند. تامین مالی تروریسم را مختل می‌کنند و همکاری دفاعیشان را افزایش می‌دهند". به علاوه، آمریکا وعربستان سعودی یک پایگاه برای مبارزه با افراط گرایی در ریاض تاسیس می‌کنند. اگر با این اقدامات صلح به طورکامل در خاورمیانه تامین نمی‌شد طبق گفته وزیر کشورایالات متحده:" رئیس جمهور فکر می‌کند آرامش تا حدودی در این منطقه برقرار خواهد شد. رئیس جمهور قصد دارد با نتانیاهو درباره روند پیش روصحبت کند او همچنین می‌خواهد با رئیس جمهور محمود عباس درباره اقدامات ضروری برای موفقیت فلسطینیان صحبت کند".

همه چیز یک موفقیت بزرگ از جنس ترامپ بود. در این سفر رئیس جمهور آمریکا و همسرش به اتفاق جارد کوشنر و ایوانکا ترامپ به یک گردش تفریحی رفتند. همچنین سعودی‌ها یک مهمانی ۷۵ میلیون دلاری به افتخار ترامپ برگزار کردند و از او خواستند که روی یک صندلی شبیه به تخت پادشاهی بنشیند (هنگامی که رئیس جمهور از پادشاه سعودی نشان افتخار دریافت می‌کرد، در یک عکس دیده شود که به پادشاه تعظیم کرده است و این موضوع خشم جناح راست آمریکا را برانگیخت.)

از دیگر برنامه‌های این سفر فراخوانده شدن پنجاه کشور عربی اسلامی توسط سعودی‌ها برای حضور در نشست سران کشور‌های اسلامی - عربی بود تا مراتب دوستی شان را به رئیس جمهور آمریکا اظهار کنند. پس از این نشست دونالد ترامپ با دوستانش در آمریکا تماس گرفت و گفت: چقدر همه چیز ساده و آسان پیش رفت و چگونه اوباما به شکل ناموجه و مشکوکی همه چیز را به هم ریخته بود. ترامپ در گفت و گو با حمد بن عیسی ال خلیفه، پادشاه بحرین به او اطمینان خاطر داد:" مدتی است در منطقه کمی تنش وجود دارد، اما با روی کار آمدن دولت جدید دیگر تنشی درکار نخواهد بود".

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دردیدار با ترامپ با صلابت ظاهر شد و گفت: " شما یک شخصیت منحصر به فرد هستید که قادر است ناممکن‌ها را ممکن سازد".

رویکرد ترامپ به طرز چشمگیری در نگرش و راهبرد سیاست خارجی آمریکا تغییر ایجاد می‌کرد و تأثیرات آن تقریبا بلافاصله پدیدار شد. رئیس جمهور آمریکا بدون توجه به خط مشی سیاست خارجی با طرح زورگویی سعودی‌ها به قطر موافقت کرد. دیدگاه ترامپ این بود که قطر از گروه‌های تروریستی حمایت مالی می‌کرد، در حالی که هیچ توجهی به پیشینه مشابه سعودی‌ها در این زمینه نمی‌کرد. استدلال جدید ترامپ این بود که تنها برخی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان از تروریست‌ها حمایت کرده اند.) چند هفته پس از سفر ترامپ به عربستان سعودی، محمد بن سلمان در تاریکی شب محمد بن نایف ولیعهد عربستان را بازداشت و او را وادار کرد که از مقام ولیعهدی اش استعفا دهد و سپس این مقام را به نفع خودش مصادره کرد. ترامپ به دوستانش گفت که وی به اتفاق جارد کوشنر " مهره خودشان را در صدر قدرت قرار داده اند! "

پس از ریاض، تیم ریاست جمهوری با سفر به بیت المقدس با نتانیاهو دیدار کرد و سپس به دیدار محمود عباس در بیت اللحم رفت. ترامپ در پوشش طرف سوم معامله با قاطعیت بی سابقه‌ای به محمود عباس گفت" صلح و آرامش را به ارمغان خواهد آورد" پس از آن، رئیس جمهور برای دیدار با پاپ، رهبر مسیحیان به رم سفر کرد مقصد بعدی ترامپ بروکسل بود. او در این شهر به طور معناداری خطی میان سیاست خارجی با کشور‌های متحد عربی و سیاست "اول آمریکایی ها" ترسیم کرد.

از دیدگاه ترامپ، همه این مسائل به حیطه کار ریاست جمهوری مربوط می‌شد. او نمی‌توانست باور کند که موفقیت‌های چشمگیرش به بازی‌های سیاسی بزرگ تری تبدیل نشوند. استیو بانون، پریبوس و دیگر اطرافیان ترامپ متوجه شدند که او اخبار ادامه دار و رقابتی مربوط به جیمز کامی ومولر را به سادگی انکار می‌کند.

یک نقش شخصیتی ترامپ که دائماً در کمپین انتخاباتی‌اش به چشم می‌خورد و در دوره ریاست جمهوری اش نیز تاکنون دیده شده است درک نامطمئن او از پدیده‌های علت و معلولی است. تاکنون هر مشکلی که ترامپ ایجاد کرده به شکل مطمئنی با رویداد‌های جدید جایگزین شده است و این مطلب موجب شده ترامپ به این اطمینان برسد که همیشه یک داستان بد می‌تواند با یک داستان بهتر و چشمگیرتر جایگزین شود. او همیشه می‌توانست موضوع بحث را تغییر دهد. سفر عربستان و کمپین جسورانه ترامپ برای وارونه سازی روش معمول سیاست خارجی در گذشته دقیقا همین کار را محقق کرده بود. با این حال، رئیس جمهور همچنان ناباورانه خودش را در مخمصه موضوع اخراج جیمز کامی و انتصاب مولر می‌دید. به نظر می‌رسید هیچ موضوع دیگری نمی‌توانست روی این دو رویداد سرپوش بگذارد.

پس از پایان سفر عربستان سعودی، استیو بانون و راینس پریبوس درحالی که از مجاورت نزدیک با رئیس جمهور وخانواده اش در سفر خسته شده بودند راهشان را از کاروان ترامپ جدا کرده و به واشنگتن بازگشتند. اکنون وظیفه آن‌ها این بود که با بحران واقعی ریاست جمهوری که در غیاب کارکنان کاخ سفید شکل گرفته بود مقابله کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      کار خوبی

    • فریبا

      سلِام اینقدر نرین مکه پول بی زبون توحولقوم عربها نریزد وایر د شون نگیرد دارن خرج میکنن دیگه مردم عربستان همه مرف اند مثل مانیستند که افراد غنی وپولدار ۷بار وفامیل مشهدی داریم ۱۲ بار زنوشوهر رفتند مکه اخه چه خبره یک بار کافیه دیگه ما ارزو داریم یک بار بریم ولی پولشو نداریم خدا به انهایی که دارند برکت بده حسود نیستم شکر

    • فریبا

      وای

      پاسخ ها

      • وانک لاعلاخلق عظیم

        پولشون خرج کردند به ماچی کاری جز عربستان ندارید خرج کردند رفتند تفریح اینقدر خرج کردن بکنن چه ربطی داره به ما شما اگرراست میگید جلو اختلاسگران رابگبرند خوب بلدید ملت ایران را مراعات کنید مسئولین محترم گور پدر عربستان سعودی

    • بدون نام

      خوب مام به افتخار بشار پوتین واین و اون می دیم دیگهههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج