۷۳۰۴۶۱
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

قیمت‌های داغ در بازار آشفته خودرو

سردرگمی مردم در آشفته بازار خودرو هر روز بیشتر از قبل شده و در این میان سکوت مدیران خودروسازی‌ها هم به وخامت بازار دامن زده است. گویی بجز نظاره وضعیت موجود، راهکار دیگری نیست و فعلاً خودروسازها ترجیح می‌دهند با همدردی و توجیه، روزهای پر التهاب بازار خودرو را به شب برسانند.

روزنامه ایران: سردرگمی مردم در آشفته بازار خودرو هر روز بیشتر از قبل شده و در این میان سکوت مدیران خودروسازی‌ها هم به وخامت بازار دامن زده است. گویی بجز نظاره وضعیت موجود، راهکار دیگری نیست و فعلاً خودروسازها ترجیح می‌دهند با همدردی و توجیه، روزهای پر التهاب بازار خودرو را به شب برسانند. نوسان قیمت به موضوعی معمولی و عادی تبدیل شده است و هیچ نشانه‌ای از ساماندهی وضعیت بازار دیده نمی‌شود. گویا نوک پیکان نمودار افزایش قیمت، قصد ثبات و آرامش ندارد.

قیمت‌ها ساعتی شده است و فروشندگان خودرو تأکید می‌کنند قیمت‌ها برای همان ساعت و دقیقه‌ای است که اعلام شده است، بدین جهت اگر خواستید خریدی انجام دهید و شاهد رشد قیمت بودید تعجب نکنید چرا که خودرو هم مانند بازار دلار و طلا شده است.

خودرو هایمان را نمی‌فروشیم

خودروها را نگه داشتیم که اگر گران‌تر شد، ضرر نکنیم.این جمله یکی از مسئولان فروش نمایندگی‌های خودروسازی بود.وی به «ایران» گفت:خیلی از نمایندگی‌ها با آنکه خودروی مورد درخواست مردم را دارند اما حاضر به فروش آن نیستند چرا که قیمت‌ها بالاتر می‌رود. شبیه این جمله را از خیلی از نمایندگی‌ها شنیدیم. اکثر آنها می‌گفتند عرضه را متوقف کردیم و تا ثابت شدن وضعیت بازار هیچ خودرویی را نمی‌فروشیم.

زمان ثبت‌نام مشخص نیست

یکی از نمایندگی‌ها در پاسخ به این سؤال که ثبت‌نام خودروها چه زمان خواهد بود، به «ایران» می گوید: داشت: مشخص نیست که شرکت‌های خودروسازی چه زمان می‌خواهند محصولات خود را پیش‌فروش کنند اما آنچه که مسلم است تا چند ماه دیگر خبری از پیش فروش خودروها نیست و در مورد بعضی از خودروها، پیش فروش کلاً متوقف می‌شود. مسئول این نمایندگی گفت: اگر پیش فروش خودروها صورت نگیرد قیمت خودرو باز هم گران خواهد شد و به هیچ عنوان امکان ثبات قیمت‌ها نیست.

تغییر دوباره قیمت‌ها

در حالی که از وضعیت بازار و قیمت‌ها در حال پرس و جو بودیم، یکی از نمایندگی‌ها به ما گفت:شرکت‌های خودروسازی به ما تأکید کردند که فروش را متوقف کنیم چرا که قرار است برای دومین بار در سال‌جاری قیمت‌ها را بالا ببرند. اردیبهشت ماه بود که قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا گران شد. بدین جهت خیلی‌ها بر این تصور بودند که قیمت‌ها فقط یکبار در سال افزایش پیدا می‌کند. اما گویا خودروسازان با شرایط دشواری روبه‌رو هستند و برای برون رفت از آن می‌خواهند دست به دامن افزایش قیمت شوند.

خط تولید ساندرو متوقف می‌شود؟

خبر دیگری که در بازار خودرو شنیده شد، توقف خط تولید ساندرو است. یکی از فعالان بازار به «ایران» گفت: قرار است ۵ هزار ساندرو تولید شود و بعد از آن خط تولید این خودروی محبوب به خاطر تحریم‌ها متوقف می‌شود. بدین جهت قیمت این خودرو در حال افزایش است. این خودرو رکورددار قیمت است. وی ادامه داد: تقاضا برای خرید خودرو افزایش یافته و از آنجا که عرضه کاهش یافته است نمی‌توان بازار را مدیریت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تنها راه تحریم خرید خودرو است.

    • هادی

      ان شاء الله بزودی تمام خطوط تولیدتان متوقف خواهد شد، دوباره کمپین نخريدن خودرو های آشغال داخلی رو راه میندازیم، خودروسازان بی وجدان داخلی دارن فضا رو به عدم حمایت از تولید داخل سوق میدن

    • هادی

      ان شاء الله بزودی تمام خطوط تولیدتان متوقف خواهد شد، دوباره کمپین نخريدن خودرو های آشغال داخلی رو راه میندازیم، خودروسازان بی وجدان داخلی دارن فضا رو به عدم حمایت از تولید داخل سوق میدن

    • هادی

      ان شاء الله بزودی تمام خطوط تولیدتان قطع خواهد شد، دوباره کمپین راه میندازیم

    • مشتی

      تا زمانیکه عرضه نداشته باشد وترمز ایران خودرو و سایپا را‌بکشید از این بد تر هم میشه

    • بدون نام

      فقط یک راه بیشتر باقی نمانده و آن نخریدن خودرو است مخصوصا خودروهایی که فاصله قیمت کارخانه و بازار زیاد است

    • بدون نام

      فقط یک راه بیشتر باقی نمانده و آن نخریدن خودرو است مخصوصا خودروهایی که فاصله قیمت کارخانه و بازار زیاد است

    • شهروند

      عجب مردم بیعاری داریم سزای گرانفروش نخریدنه الحمدالله تعالی خودرو دست دوم کم نداریم یکسال نخرین تا ورشکست بشن درشو ببندن بلکه خودروی با کیفیت خارجی وارد شه

    • عباس

      خدایی شما خودتان و مردم مسخره کردید ماشین 20میلیون به ناحق گران میکنید بعد میاید جلسه میگیرد 5 تومان گرانتر شود نسبت به دوماه قبل تر بعد میاید مصاحبه میکنید ماشین ارزان کردیم یا ارزان میشود درحالی که باز این اربه های مرگ حداقل 5میلیون گرانتر کردید تف به آن ذات و شرف نداشته تان که خون مردم گرفتار را توی شیشه کردید یک ذره فکر مردم ندار نیستید فقط فکر پر کردن جیب شرکت های خودروساز (یا بهتر بگویم گاری ساز )هستید؟ اگر راست میگوید و حامی مردم هستید که نیستید؟ فقط دوماه ورود ماشین را برای مردم آزاد کنید تا این دزد های جیب مردم حساب کار بیاید دست شان

    • بدون نام

      خاااااک بر سر کسایی که ساندرو میرن میخرند 85 میلیون
      مطمئنا پوله باداوردست
      پوله زحمت نیست که ماشینه 40 تومانی رو 85 بخری
      خاااااک عالم بر سرتون بخدااااا
      حقتونه بدبختهای نفهم
      خاری و ظلت شایسته تمامتونه همتون که پولای مفت
      دستتون میاد و وارد بازیهای رانتخوارها و دلالها میشید
      نخرید تا بیان التماستون کنند قسطی بخرید به قیمت
      واقعیش
      الان ماشینهای چینی که مایع مسخره همه بود ببینید
      چه بازاری پیدا کرده
      بخدا الان چینیها همه ما رو مسخره میکننید تا چند وقت پیش نمیخریدند الان دوبرابر به التماس میخرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج