جاباما
۷۳۰۶۱۴
۱۲۷ نظر
۵۰۰۸
۱۲۷ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ: امیدوارم با ایران هم توافق کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در پی دیدار تاریخی‌اش با رهبر کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون برای خلع سلاح کامل هسته‌ای و از بین بردن پایگاه‌های موشک‌های بالستیک متعهد شده است. ترامپ ادعا کرد در توافق ایران باید بگویم ایران اکنون متفاوت تر از زمانی است که من از توافق خارج شدم. من امیدوارم که آنها بار دیگر به میز مذاکره بیایند و توافق کنند البته در حال حاضر فکر کنم برای چنین وضعیتی زود باشد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی در پی دیدار تاریخی‌اش با رهبر کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون برای خلع سلاح کامل هسته‌ای و از بین بردن پایگاه‌های موشک‌های بالستیک متعهد شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران ضمن توصیف کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به عنوان "دوستی نزدیک" گفت: امروز روزی تاریخی است. من از همه کسانی که برای امروز تلاش کردند و از کیم جونگ اون به خاطر این گام تشکر می‌کنم. دیدار من و کیم دیداری بی‌سابقه بود. ما در این دیدار مستقیم همدیگر را شناختیم و آماده آغاز تاریخی جدید و نگارش صفحه‌ای تازه در روابط آمریکا و کره شمالی هستیم.

ترامپ گفت: کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای و آغاز روابط جدید آماده است. ما در مقابلمان فرصتی استثنائی داریم و به جهان یادآور می‌شوم که پکیج جدیدی از صلح داریم.

وی افزود: کیم جونگ اون در این دیدار بر تعهدش برای خلع کامل سلاح در شبه جزیره کره تاکید کرد و این مساله امری قابل تحقق است. ما مساله‌ای که سال‌ها بدون حل باقی مانده بود، حل کردیم. مردم کره شمالی و کره‌ جنوبی در این مسیر سهم بسزایی دارند. امروز روز و لحظه‌ای عظیم و تاریخی و بشارت‌گر آینده‌ای روشن است.

ترامپ همچنین اعلام کرد که رهبر جوان کره شمالی برای نابودی پایگاه‌های موشک‌های بالستیک این کشور متعهد شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما مسیری را آغاز می‌کنیم که برای ما و همه جهان حائز اهمیت است.

ترامپ همچنین تاکید کرد که تحریم‌های کشورش علیه کره شمالی تا خلع سلاح هسته‌ای این کشور ادامه خواهد داشت.

در همین حال رئیس‌جمهور آمریکا گفت که به رهبر کره شمالی ویدئویی درباره فرصت‌های تاریخی این دیدار داده است.

در این ویدئو که قبل از آغاز کنفرانس خبری ترامپ برای خبرنگاران به نمایش درآمد تصاویری از جنگنده‌ها و توپ‌های جنگی به نمایش در آمد و گوینده اظهار می‌داشت دو راه بیشتر وجود ندارد، حرکت به جلو یا عقب گرد و سپس با تصاویری از رهبران دو کشور همراه بود.

ترامپ گفت که این ویدئو را به اون و مردمش هدیه کرده است. به گفته وی در این ویدئو آینده کره شمالی و پیشرفت‌های این کشور در صورت توافق با خلع سلاح به نمایش درآمده واین ویدئو خالی از تفسیرهای فنی بوده و بصورت مختصر نشان می‌داد کره شمالی در صورت موافقت به چه آینده درخشانی خواهد رسید.

وی گفت: معتقدم کیم جونگ اون از ان ویدئو خوشش آمد.

در ادامه کنفرانس خبری، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در مذاکرات امروز مساله حقوق بشر نیز مطرح شد یا نه، اظهار داشت: درباره پرونده حقوق بشر نیز با کیم جونگ اون گفتگو کردیم، پیش از این تمرکز ما موضوع برنامه هسته‌ای بود اما اکنون مساله حقوق بشر مطرح است و ما در زمان مناسب گام‌های بیشتری در این مسیر برخواهیم داشت.

وی هم‌چنین عنوان داشت که به مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی خاتمه خواهد داد، چرا که به این ترتیب آمریکا می‌تواند از هزینه مبالغ هنگفتی جلوگیری کند.

رئیس جمهوری آمریکا با این حال گفت: با کیم جونگ اون درباره حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی صحبتی نکردیم و نیروهایمان را برای تضمین امنیت کره جنوبی خارج نمی‌کنیم.

ترامپ هم‌چنین از رهبر کره شمالی به خاطر برداشتن "اولین گام شجاعانه در جهت یک آینده جدید و روشن" برای مردمش تشکر کرد.

ترامپ گفت که آماده آغاز تاریخی جدید و نوشتن فصلی جدید در روابط دو کشور است. وی تاکید کرد: گذشته هیچ وقت آینده را تعریف نمی‌کند.

به گفته رئیس جمهوری آمریکا "اون یک مرد بسیار باهوش و شخصیتی بسیار بزرگ و با استعداد است." وی هم‌چنین گفت که اون دعوتش برای سفر به آمریکا در سریعترین زمان ممکن را پذیرفته است و به زودی با یکدیگر درباره نتایج نشست امروز گفت‌وگو می‌کنند.

ترامپ در این کنفرانس خبری هم‌چنین از دانشجوی آمریکایی که در کره شمالی دستگیر شد و پس از استرداد به آمریکا به دلایل آسیب‌های وارده در زندان‌های کره شمالی جان باخت، یاد کرد و گفت: بدون مرگ "اوتو وارمبیر" این دیدار رخ نمیداد. باید بگویم که خون اوتو به هدر نرفته است.

رئیس جمهوری آمریکا هم‌چنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره جدول زمانی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی گفت: ما تحریم‌ها را متوقف نمی‌کنیم. خلع سلاح هسته‌ای زمانی طولانی می‌برد اما ما خیلی زود و در آینده بسیار نزدیک این روند را تحت نظر ناظران بین‌المللی شروع می‌کنیم و پس از خلع کامل سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره، تحریم‌ها لغو می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگارانی که پرسید فرق سند فعلی امضا شده میان دو کشور با اقدامات انجام شده توسط روسای جمهور پیشین آمریکا درباره کره شمالی چیست، گفت: در حال حاضر دولت، وزیر امور خارجه، ‌افراد و همه امور با گذشته فرق کرده است. اولویت‌های ما هم با اولویت‌های روسای جمهور قبلی تفاوت دارد؛ همانطور که ما مشکل کره شمالی را که به بزرگترین بحران تبدیل شده بود به این راحتی حل کردیم.

تاکید رئیس‌جمهور آمریکا بر اعمال «تحریم‌های بیرحمانه علیه ایران»

ترامپ مدعی شد که مشکلات زیادی از جمله مساله ایران به من ارث رسید. توافق هسته ای ایران بد بود. من از آن خارج شدم. تحریم‌هایمان را ادامه می‌دهیم تا رفتار ایران عوض شود.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد در توافق ایران باید بگویم ایران اکنون متفاوت تر از زمانی است که من از توافق خارج شدم. من امیدوارم که آنها بار دیگر به میز مذاکره بیایند و توافق کنند البته در حال حاضر فکر کنم برای چنین وضعیتی زود باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که «من فکر نمی‌کنم که آنها (ایرانی‌ها) اعتماد به نفس داشته باشند. امیدوارم که به مذاکره برگردند و درباره یک توافق واقعی مذاکره کنیم».

ترامپ گفت: امیدوارم بعد از اینکه تحریم‌های بی‌رحمانه ما علیه ایران اعمال شد، بیایند و بر سر توافقی واقعی مذاکره کنند.

او در بخش دیگری از این کنفرانس، باز هم به مواضع دولت قبلی آمریکا در قبال ایران تاخت و موضوع «تبادل زندانیان آمریکا و ایران» در دولت باراک اوباما را پیش کشید.

ترامپ، تبادل زندانیان و اقدام دولت اوباما در دادن «پول» به ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی را «رسوایی و فضاحت» خواند.

خبرنگاری دیگر از ترامپ درباره مانورهای نظامی آمریکا در شبه جزیره کره سوال کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «مانورهای نظامی بسیار پر هزینه هستند و ما پول بخش اعظم آنها را می‌دهیم. می‌دانم که هواپیماهای زیادی (در مانورها) هستند. خیلی پر هزینه است».

درباره امکان آغاز روابط دیپلماتیک و تبادل سفرا میان آمریکا و کره شمالی نیز ترامپ گفت: این مساله در آینده انجام خواهد شد اما پیش از آن اقداماتی برای انجام دادن وجود دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان و رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر اینکه ترامپ امتیاز زیادی برای دیدار با اون داد،‌ گفت: من باید بگویم که هیچ امتیازی ندادم. ما برای این دیدار شاهد تلاش‌های زیادی از سوی تیم خود بودیم. ما هیچ امتیازی ندادیم بلکه به امتیازهایی از جمله تعهد برای خلع سلاح هسته‌ای دست پیدا کردیم که دستاوردی عظیم است.

ترامپ همچنین بر تعهد کره شمالی برای بازگرداندن باقیمانده اجساد سربازان کشته‌ شده آمریکایی در جنگ کره پرداخت و ادامه گفت: به رسانه‌ها و کسانی که مدعی‌اند رئیس‌جمهور امتیازات زیادی برای این دیدار داده یادآور می‌شوم، قبلا مرتب شاهد آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی بودیم اما ماه‌هاست که خبری از این آزمایش‌ها نیست. کره شمالی قرار است پایگاه‌های هسته‌ای را تعطیل کند و این مساله در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد. کیم برای نابودی مراکز آزمایش موتورهای موشکی متعهد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر ترامپ بزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا شیفتگان ترامپ اولین قربانیان قحطی ناشی از تحریم ها و جنگ باشند .الهی آمین

      • بدون نام

        لعن بر پدرت

      • بدون نام

        درود به رهبر کره شمالی که عاقل شد

      • بدون نام

        درود بر ترامپ

      • بدون نام

        15:16
        چیزی که نداری درموردش نظر نده

      • بدون نام

        15:16
        تنها ترسوهای بزدل توهین یکنن

      • بدون نام

        15:23
        متمعن باش چاپلوسانی مثل تو اولین نفرن

      • بدون نام

        15:13
        چاپلوسانی مثل تو اولین نفرن

      • بدون نام

        15:13
        توکه نان چاپلوسی تومیخوری اولین نفرتویی وداری توغار از حقیقت به خودت میلرزی

      • بدون نام

        زنده باد ترامپ مردی به خدا مرد

      • بدون نام

        درود بر ترامپ

      • بدون نام

        بعد بهشون بگی عوام بدشون میاد. خب بابا شماها مصداق بارز عوام اید.هر کس از راه برسه می زنه تو سرتون و منفعت خودش رو بدست میاره.همیشه باید درود بفرستید بر این و اون .هه

      • بدون نام

        منم میگم درود
        به فکر منافع آمریکاست و آبادانی کشورش
        نه دزدی و ریا و اختلاس و باند بازی و ...........................................

      • بدون نام

        میدونی توافقی که میگه چیه. این که بشیم برده هرچی ارباب میگه چشم

      • نسیم

        کابر 47:23 الان چی هستیم؟ً

      • بدون نام

        الان روی پای خودمون ایستادیم و با عقاید خودمون زندگی می کنیم. البته اگه مسیولین وا ندن

      • بدون نام

        همین ترامپ بزرگ دستور داده تا تو رو توی آمریکا راه ندن

      • بدون نام

        درود بر ترامپ

    • جوان بی کار افسرده

      این هم آب سردی بر روح وپیکر نیمه جان برجام، اتفاقا با ترامپ میتونستیم به یک توافق عالی دست پیدا کنیم، توافقی نه مثل برجام، توافقی که درآن آمریکا سیستم های مالی وبانکیشو دراختیار ایران قرار میداد، ترامپ مطمئن باشید که قول وتعهدی بده بهش کامل عمل میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونوقت بايد از سيستم دفاعي و موشكي مون دست بكشيم و امريكاييها از مراكز نظاميمون بازديد كنن

      • بدون نام

        ترامپ عمل میکنه اما اونی که بعد از ترامپ میاد چی؟؟
        با هر رییس جمهور یه دوره مذاکره میریم؟؟

      • بدون نام

        بله کاملا عمل میکنه به هر قولی که میده هنوز جای قبلی ها درد میکنه البته

    • بدون نام

      جوجه رو آخر پاییز میشمارن

      حالا ببینید اگر کره مدینه فاضله شد ماهم به امریکا اعتماد میکنیم
      هنوز چندماه از برجام نگذشته زد زیرش

      پاسخ ها

      • مجید

        اگه کره هم مثل ایران زیر ابی نره همه چیز به خوبی پیش میره

      • بدون نام

        این از اول گفت برجامو قبول نداره کسی محلش نداد

      • محسن رحمانیان

        دوست عزیز مگه کره جنوبی مدینه فاضله نیست و یا ژاپن پیشرفته نیست کدام از متحدین آمریکا در فقر هست انگلیس فرانسه بلژیک ایتالیا اتریش سوئیس تایوان هلند سعودی قطر امارات آلمان.......کره شمالی هم میشه متحد آمریکا چون ایران نزدیک به اونجا نیست که مانع بشه.

      • بدون نام

        برجام سودی به لحاظ اقتصادی برای آمریکا نداشت. باید مستقیماً با خود امریکا مذاکره کنیم مثل کره شمالی. با این کار دیگه نیازی به باج دادن به 5 کشور دیگه نیست

      • ک

        ترامپ نزد زیرش مازدیم

      • بدون نام

        سازمان انرژی اتمی و اروپا میگن ایران نزده زیرش .تو کی هستی که همچین مزخرفی میگی؟

    • ناشناس

      انشالله به زودی صلح برتمام جهان حاکم بشه ...

    • بدون نام

      درود بر شهامت اون که متوجه شد جلوی ضرر رو از هرکجا بگیره منفعته.
      کره شمالی به سرعت و تا 5 سال آینده به کشور آبادی تبدیل خواهد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و اما ایران به کشوری بدبخت و بیچاره و عقب مونده تبدیل میشود :(

      • بدون نام

        بله کره شمالی آباد میشه چون دزد نداره مثل کشور ما

      • بدون نام

        مثل افغانستان تو همه چیزش پیشرفت کرد وقتی آمریکا اومد قبلا فقط تریاک داشت حالا ببینین چند نوع مواد مخدر تولید میکنه

    • بدون نام

      ترامپ خرفت . هیچ غلطی نمی تونی بکنی , ایران از واق واق خرفت کودن یانکی نمی ترسه , این مردک هرجا که صحبت میکنه از ایران هم حرف می زنه معلومه ایران حسابی حالش رو جا آورده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا که خوبم داره جولون میده واسه خودش و ایران گند زده

      • بدون نام

        بیچاره دیگه چی میخوای به سرمون بیاد همونای که ازشون دفاع میکنی بیت‌المال رو غارت کردن مگه ترامپ یه فکری به حالمون کنه خدا کمکش کنه

      • بدون نام

        آقا شما هم بیا آمریکارو تحریم کن. میدونی مثل چی میمونه؟
        مثل وز وز یه پشه در گوش یه گاو!
        توهم گنده بودن برتون نداره.
        ترامپ میخواست یه حرفی بزنه سه ماه قبلش مملکت ریخته بود بهم....

      • بدون نام

        چند گرفتی؟

      • بدون نام

        تو جیره خواری جز مردم نیستی

    • omid2

      یکی حرف میزنه و عمل میکنه.یکی هم مثل رییس جمهورای ما فقط بلدن حرف بزنن
      فینگیلی آمریکا
      شینگیلی اسراییل

    • بدون نام

      زنده باد ترامپ بزرگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمش گرم ترامپ اینقدر محبوبیت داره مخصوصا تو ایران

      • بدون نام

        ترامپ یه احمقه و قاعدتا هر جا احمق زیاد باشه طرفدار هم بیشتر داره .در ایران احمق بیشتر از همه جای دنیا هست چون اقدامات ترامپ منجر به قحطی و جنگ داخلی و حتی جنگ نظامی در ایران خواهد شد

    • بدون نام

      احسن بر ترامپ ورهبر واقعی!!!! مردم کره شمالی

    • بدون نام

      به قول حمید فرخ نژاد:
      ما چی میشیم؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        پس ماچی ؟

      • بدون نام

        بدبخت تر از دیروز :((

      • بدون نام

        لعنت برترامپ سگ زردامریکایی این بدان امریکا هیچ غلطی نمی تواندبکنددرودبرامام خامنه ای

    • بدون نام

      انشالله که ایران هم بجای جنگ دست دوستی با دنیا دراز کنه

    • بدون نام

      وارد دنیای سرگرمی و فانتزی هالیوودی شدیم .وایستا تا توافق بشه!

    • حسین

      توافق کردیم
      خودت رفتی

    • حسین

      توافق کردیم
      خودت رفتی

    • رضا کریم

      درودبرکره شمالی درودبرترامپ

    • بدون نام

      بر روح او روانت لعنت خوک کثیف

    • بدون نام

      فعلا اقای ترامپ هر وعده ای داده عملی شده مسه مسولان ما نیستن ک فقط حرف برنن اقا خواهشن عمل کنین

    • بدون نام

      مهم اینه که یه کشور مثل کره که هر روز به سمت نابودی بیشتر به خاطر بلندپروازی مسئولانش پیش میرفت الان امید به آینده بهتر برای مردمش وسرزمینش دارد از الان به بعد اگر طرفین مذاکره بر عهدشان بمانند نقطه عطفی در پیشرفت وآینده کره ثبت میشود احسن به شعور .که نبودش مایه نیستی و وفورش باعت افتخار است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل در "اگر"است ..که آمریکا قلدر است ترامپ سخن آخر گفته :ما هیچ امتیازی ندادیم و تحریم ها باقی میمانند تا نابودی کامل زیرساخت های هسته ای و موشک های بالستیک.خب بعدش در مورد حقوق بشر شروع میشه...ای کاش اون به حرفهای آقای قاسمی گوش میداد البته فکر نکنم اون تسلیم بشود

      • بدون نام

        از کره ی شمالی و این که بعد از جنگ حتی هنوز مرزهاش مشخص نشده اطلاع نداری مطمینم حتی نمی دونین سر چی با آمریکا مشکل داشته. استاد این هستیم که نظر بدیم در عین بی اطلاعی

      • بدون نام

        حالا مثل برجام نمیخواد جلو جلو ذوق کنید بزارید یه چند صباحی بگذره از قدیم گفتن جوجه رو اخر پاییز میشمرند

    • سعید

      ایران کره شمالی نیست ک زیر بار حرف ترامپ و امریکا بره عمرا

    • سعید

      امریکا میخاد غلدر بازی در بیاره ما اگه مسعولان خودمون ب مردم برسن نیازی ب امریکا و بیرون نداریم

    • بدون نام

      اگر برجام بد بود ترامپ خارج نمیشد قابل توجه همیشه دلوا پسان الانم برای هیچ نذاکره ای قابل اطمینان نیست ب دا نید

    • بدون نام

      همونطور ک گفته بود برجام یه توافق بد بود و خودش دوس داره به یک توافق جدید

    • مصطفی بادینی زاهدان

      کره منفعت ملتشو نگاه کرد ...اون وقت ما!!!!!!انشالله فشارا رو بیشتر کنن ماکه گشنه میخوابیم برامون فرقی نداره شاید فشارا سیر بخوابونمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدرس بدی برات غذا میاریم

      • بدون نام

        از جیب بابات میاری یا از بیت المالی که امثال تو شدن جیره خوارش

    • بدون نام

      دنیای امروز دنیای موشک نیست...دنیای گفتمان...اینک باید با اب طلا نوشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا اگه این چند تا موشک رو هم نداشتیم معلوم نبود الان چه بسرمون امده بود کمی فکر کنید اینها نابودی ما را میخوان نه عزت مارا الان ان زود قضاوت نکنید جوجه رو اخر پاییز میشمارن ازن سلاحهای اتمی کره رو که گرفت مثل لیبی میزنه زیرش وکشور رو از هرطرف مورد حمده قرار میدهد

      • بدون نام

        خودش که گفته بود حرف شو پس گرفت و الانم یه خنگم میفهمه دنیای موشکه همین اون با تهدید موشکی ترامپو نشوند رو صندلی

      • بدون نام

        موافقم عالی گفتی کاربر826

    • خدا

      درود بر رهبر کره شمالی .که حاضر شد بخاطر مردمش توافق کنه .یک وطن پرست واقعیه.و درجواب بعضی ازدوستان که فقط دوسدارن توهین وبی احترامی کنن همین اقای ترامپی که شما....خطاب میکنید اززمانی که رییس جمهور شده امار تورم وبیکاری رو به شدت پایین اورده و از نظر ضریب هوشی بسیار بالاست.خیلی خوبه ادم اگه نظر مخالفی داره فحش نده چون واقعااا نشونه ضعف میتونه باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط یه سووال چرا تو امریکا پس اینقدر مثل شما ازش تجلیل نمیکنند

    • فرزاد مخصوصی

      احسنت به ترامپ من اول فکر میکردیم آمریکا را به باد میده ولی کارنامه اشو میبینی جزوه بهترین هاست در آمریکا از تورم گرفته تا بیکاری تا مذاکرات خارجی اش نقطه قوتش هست نقطه ضعفش ثروتش کمتر شده اونم به نفع مردمش عالی هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوش بحال ترامپ تو امریکا اینقدر طرفدار میداشت مشکلی نداشت دیگه

    • بدون نام

      امیدوارم همه ۸۰ میلیون ایرانی اینقدر سبک مغز و کوته فکر نباشند که گمان کنند کره شمالی مدینه فاضله میشه. لیبی هم خلع سلاح شد، نزدیک ۲۰ سال از جنگ و اشغال افغانستان میگذره، یادمه آن موقع هم می گفتن آمریکا افغانستان را بگیره از ایران آبادتر میشه. بعضی انگار نمیخوان عبرت بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین واقعا درست گفتی میگفتن افقانستان اباد میشه وهم عراق الان ما با این همه تحریم واختلاس و....از کشورهای اطرافمون ابادتریم همچنین در بعضی از صنایع و پژشکی وعلمی از خیلی کشورها سر تریم

      • بدون نام

        افغانستان جنگه چون ی مشت مغز پوک صلح و ارامش مردمو بهم زدن،مشکل افغانستان سربازای خارجی ان؟ اگه افغانستان رو ترک کنن چی میشه؟

      • بدون نام

        چرا وقتی کارهای مثبتی میخاد انجام بشه امثال شماها از آمریکا وحشت میکنید نکنه از آقازاده هایی ؟؟؟!!!!

      • عطا

        سبک مغز خوتی، امثال شما نمیذارن افغانستان آباد بشه.

      • بدون نام

        بله جوجه رو اخر پاییز میشمارند یعنی اینقد ر که تو این سایت پیش بینی اینده شده کارشناسای جهانی نظر ندادند

    • mohammad

      ترامپ کل دنیا رو داره به سمت صلح پایدار جهانی پیش میبره.
      درود بر این بزرگمرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم که دارم خاورمیانه رو هر روز بیشتر از دیروز توی جنگ سوق میدم

      • بدون نام

        کجا زندگی میکنی یه خورده سرتو بکش بیرون اونوقت هر جا جنگه ترامپو میبینی

    • مشتی

      تو اگر مرد بودی زیر قولت نمیزدی پس از این به بعد به لبهات رژ لب بزن ودامن هم بپوش چون هوا گرم شده.

    • بدون نام

      باش تا صبح دولتت بدمد!

    • بدون نام

      امریکا غیر قابل اعتماد هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای کی غیر قابل اعتماد است؟
        مردم یا حکومت؟

      • بدون نام

        نه روحانی قابل اعتماده

    • بدون نام

      درووووود

    • بدون نام

      اون دلواپسایی که نمیفهمن. همین الان دو میلیون و پونصد ببری سکه بخری بهت نمیدن. چون از اینم گرونتر شده. درهم امارات شده 1920 تومن. نمیفهمین اینارو فقط بلدین برین تو خیابون پرچم آتیش بزنین و شعار مرگ بر این و آن بدین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارز و سکه گرون شده چون سیف عرضه و برنامه نداره نمی دونم چرا بانک مرکزی رو دادن دستش

      • بدون نام

        اینارو باید به دولت منتخب بگی نه به دلواپسان که از اول اینارو پیش بینی و هشدار داده بودند

    • بیطرف

      درود بر رهبر کره شمالی دانا..... چرا جنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شب دراز است و قلندر بیدار

    • بدون نام

      ای کاش...

    • کارمند

      زنده باد مرد بزرگ ترامپ.بیشتر مردم ایران هم امیدوارند این اتفاق زودتر بیفتد.قبل از اینکه خیلی دیر بشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما بیشتر مردم ایرانم چهارتا نظر دهنده این سایت اصلاح طلبند

    • بدون نام

      زنده باد به رهبران هر دو کشور که فقط به فکر مردم کشورشون هستن کره شمالی چند ساله دیگه مثله ژاپن پیشرفت میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افغانستان دوم میشه

    • a

      کره شمالی رفته سراغ بمب وسلاحهای کشتارجمعی هسته ی ما صلح آمیزاست
      اونایکه عاشق ترامپ شدن یه ذره به وطن وکشورخود غیرت وتعصب ندارن اگه ترامپ انسان خوبی است پس چرا اینهمه اسلحه های پیشرفته فروخته به کشورهای عربی وعربستان وهمسایه های ایران اونوقت میگه ایران نباید موشک داشته باشه!!!!
      ترامپ یه انسان احمق وکودنی است که باندانم کاریهاش معادلات وقانون سازمان ملل رابه هم ریخت بابت ایران هیچ غلطی نمیتونه بکنه دوره ی ریاست جمهوریش که تموم بشه مردم آمریکا باتیپا میندازنش بیرون میره جزء اونایکه یه دوره موفق شدن رئیس جمهوربشن اگه انسان خوبی نبود به کشورهای همسایه ی ایران اسلحه وموشک نمیداد وبه اسرائیل هم مثل ایران میگفت نباید موشک وکلاهک شیمایی داشته باشی لعنت برترامپ انسان روانی وعروسک خیمه شب بازی اسرائیل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلیل اینکه به کشور ما میتوپن چیه؟ دلیلش چیه که هر خارجی ای که ایران میاد میگه ایران چقد متفاوته با اون چیزی که میگن
        ....بنظرت چرا؟ ما مردم جنگ طلبی نیستیم ولی

      • بدون نام

        بجای اینکه عین طوطی باشی کمی از فکر خدا دادیت استفاده کن

      • بدون نام

        چی زدی؟

    • بدون نام

      ایران مثه افغانستان ولیبی نیست ایران دلسوز زیاد دا ره هم داخل هم خارج ولی سیاستهای غلطه که ایرانو به نابودی میکشونه جلویه ضر روهروقت بگیری منفعته درود بر رهبر فهیم کره

    • mohammad

      خدا لعنت کنه هرچی بی شرف و حیوان صفته
      چه ایرانی چه امریکایی
      گورباباتون جمیعا
      همه ارزو و ایندمونو به فنا دادن

    • بدون نام

      سفر توريستي به كره شمالي تابستان ٩٨،سواحل زيبا و بكر كره
      هتلهاي ٥ستاره ، امنيت و آسايش
      (البته به ايرانيا ويزاي تكي داده نميشود )

    • بدون نام

      ترامپ مسلما يك ادم با إيمان و حلال زاده است و خداوند به او قدرت و باور و نيرو ميدهد و ديگران در برابر او حقيرند و مسلما هر كس ديكر بود و يا در گذشته انها كه خواستند و نتوانستند مشكل كره شمالي را حل كنند و راه حلي بيايند،،،،ترامپ واقعا يك ذخيره الهي است كه خداوند او را نگهدار باشد ،،،،ولي من هراسان ان هستم هنوز كه دستهايي براي كشتن او قسم خورده هستند و او بدخواهاني دارد كه شاهد بوديم در غياب او عده اي در اين چند روزه به پا خواستند و به او فحاشي و مرگ و لعنت گفتند،،،،

    • بدون نام

      تا وقتی که دلواپسها هستند! این آرزو رو بگور خواهی برد. جنگ حتما ولی توافق هرگز

    • بی نام

      آمریکادیگه کی بچارها کهاین قدر ازش مترسین ایان خودش یپا حریف آمریکاواروپاست اگر از ایران نمی ترسید الانصدبر به ایران حمله کرده بودننترس ما امام زمانو داریم اونا ترامپ خرهما برندهایم شک نکنین

    • تایماز

      فعلا مسئولین محترم جیبشون پر نشده که بخوایم با دنیا دست دوستی بدیم

    • A 21

      بنظرم تو دنیا کسی از صلح و دوستی ضرر نمیکنه

    • بدون نام

      درود بر ترامپ بزرگ کاش ایران هم یک ترامپ داشت

    • بدون نام

      حیف که شما مردوم ایران قدر خودت مردومت دولت نظام ورهبرت راه نمیدانید مثلی کوه درموقابل زرگویان وشیطان های جهان استادن باید افتخار کونید وقته امریکاه درافغانستان حمله کرد بعضی شما ایرانی ها میگفتید وضع شماافغانها خوب میشه حالاه میبنید فقر ناامنی دااعیش انطهاری مهاجرتی صدها جیانت مشکلاترادرافغانستا به وجوداورده حالا امریکاه باکوره توافقکرده عاقبتشرا میبیند چه خاهد برسری کوره خواهت امد

    • بدون نام

      این اتفاق قطعا به سود مردم کره شمالی تموم میشه
      ولی اینکه به سود خود کیم جون اون تموم بشه بعید میدونم...
      چرا چون منطق دیکتاتوری پایدار نیست روزی فرو میریزه...
      ترس بعضیام از همینه وگرنه این اتفاق به نفع ملته.....

    • سرباز وطن

      انشاءالله هرچه زودتر به کوری چشم دشمنان ایران سفارت آمریکا در ایران و سفارت ایران در آمریکا

    • بدون نام

      آره دلسوز دلواپس دل رحم

    • بدون نام

      ترامپ شاید فقط شما مارا ازسختیهای زندگی نجاتمان کنی

    • بدون نام

      هر کشوری با امریکا دست دوستی داده پبشرفت کرده هر کشوری که مثل ما با روسیه دوست شده رو به مابودی میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون آمریکا نمیذاره کسی نفس بکشه مگه این که بشه بردش

    • عطا

      مهم گرسنگی مردم و بیکاری جوانها و تورم کمرشکن نیست مهم اینه که ما به قول آقای خاتمی تا میتونیم موشک تولید میکنیم و توی 5 کشور جنگ میکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه مسیولین بی عرضه نبودن این مشکلات نبود ربطی به آمیکا نداره

    • بدون نام

      مطمءنی باشید با توافق آر امم با ایران یعنی حذف کلیه وسایل تدافعی کشورمون و از فردای توافق هر روز در معرض تهدید بمباران خواهیم شد.
      اگر امروز با وجود بسیار از مشکلات منطقه هم در جریان دست درازی به ایران را ندارند ،وجود این چند موشک است.
      مرگ بر شیطنتهای آمریکا

    • بدون نام

      نظرات خوندم و فهمیدم اگه ترامپ بیاد به همه اینها تجاوز هم بکنه و بعد بگه من شمارو دوست دارم سریع میپرن بغلش که ترامپ دوست داریم

    • بدون نام

      تجربه تاريخي نشون داده كه ايران در لحظات آخر بعد از فشارهاي شديد مذاكره را ميپذيرد و توافق خواهد كرد البته هميشه ميذاره دقيقه آخر بعد از كلي فشارهاي اقتصادي ............

    • بدون نام

      وقتي روابطت با تمام دنيا و همسايگانت بد باشه يا خلع سلاحت ميكنند . يا انقدر تحريمت ميكنن تا نابودت كنند .
      پس اين وضعيت ناشي از بد بودن و اشتباه بودن روابط سياسي ايرانه
      يعني مقصر و علت اصلي خودمونيم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج