۷۳۰۷۵۵
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

سنگ‌اندازی جدید مخالفان روحانی در مسیر دولت

۵ ماه از حوادث دی‌‌ماه می‌گذرد و حالا رد پای مشهد در جنجالی تازه دیده می‌شود؛ آنطور که علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب مجلس خبر داده سرمنشأ موج پیامک‌های تهدید‌آمیز به نمایندگان در صورت تصویب لایحه FATF که در چند هفته خبرساز بوده، از شهر مشهد بوده است.

اعتماد آنلاین: تقریبا سرنخ همه اتفاق‌ها و اعتراضات یک سال اخیر را که دنبال کنی به یک جا ختم می‌شود؛ مشهد. از اعتراضات دی ماه که کشور را با بحران جدی مواجه کرد تا جنجال‌های هفته اخیر درباره تصویب لایحه الحاق ایران بهFATF که حالا خبر می‌رسد از یک اتاق فکر هدایت می‌‌شود؛ اتاق فکری در مشهد، شهر رقبای سیاسی حسن روحانی که پیاده‌نظام‌ها در تهران برنامه‌هایش را اجرا می‌کنند.

با بالا گرفتن اعتراضات مردمی در زمستان سال گذشته که جرقه آن از مشهد زده شده بود خبری به نقل از غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی منتشر شد که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، احمد علم‌الهدی را به دلیل «اقدام پشت ‌پرده او در تجمع مشهد» به‌شدت توبیخ کرده و گفته بود پرونده او را به دادگاه ویژه روحانیت ارسال می‌کند.

گرچه این خبر بلافاصله از سوی امام جمعه مشهد تکذیب شد اما مسئولان دولتی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود با کنایه‌ به کسانی که اعتراضات را به بهانه حمله به دولت کلید زده بودند هشدار می‌دادند دود این آتش تنها به چشم دولت نمی‌رود و همه را خواهد سوزاند. نمونه آن اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری بود که یک روز پس از راه‌پیمایی‌ها در مشهد، هشدار داد که «کسانی که بانی برخی اقدامات علیه دولت شده‌اند، بدانند دود اقدامات آنها به چشم خودشان می‌رود. وقتی حرکت سیاسی در خیابان شروع می‌شود، دیگران بر آن سوار می‌شوند و کسانی که آن حرکت را شروع کردند، پایان‌دهنده آن نیستند.»

روشن شدن جرقه اعتراضات از مشهد با شعارهایی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت حسن روحانی چیزی نبود که قابل انکار باشد؛ حتی علم‌الهدی در شکوائیه‌ای که برای دبیرشورای امنیت ملی نوشت شروع اعتراضات از مشهد را منکر نشده و هرچند باز هم از دولت انتقاد و گلایه کرده بود اما گفته بود در روز اول تجمعات مشهد در سفر سبزوار بوده است.

حالا ۵ ماه از حوادث دی‌ ماه می‌گذرد و این بار رد پای مشهد در جنجالی تازه دیده می‌شود؛ درحالیکه فرصت زیادی برای بررسی و تصویب لایحه الحاق ایران به FATF زمان باقی نمانده است و در صورت تصویب نشدن، ایران در لیست سیاه قرار می‌گیرد و به موجب آن ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در کشور افزایش می‌یابد، به نظر می‌رسد با هدایت از مشهد برای دو ماه به تعویق افتاده است.

از یک سو نصرالله پژمانفر، محمدجواد کریمی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدحسین حسین‌زاده بحرینی که همگی از مشهد راهی بهارستان شده‌اند جزء مخالفان تصویب لایحه الحاق ایران به FATF و از سردمداران جنجال‌های اخیر در مجلس‌اند، از سوی دیگر خبر رسیده که سرمنشأ موج پیامک‌های تهدید‌آمیز به نمایندگان در صورت تصویب این لایحه که در چند هفته خبرساز بوده، شهر مشهد بوده است؛ علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس این خبر را اعلام کرده و در توئیتر خود با تأیید نقش مشهد در به تعویق افتادن بررسی لایحه الحاق ایران به FATF نوشته است:‌‌ »از گزارش پیامکهای حاوی تهدید و توهین به نمایندگان در حضور دکتر لاریجانی مشخص شد مرکز طراحی و سازماندهی پیامک‌ها علیه نمایندگان و مجلس (با هدف رد لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم) شهر مشهد بوده است. حلقه اولتراافراطی که از کره شمالی برای ایران تصور بیشتری ندارند.»

محمدرضا تابش دیگر نماینده‌ای است که درباره سرمنشاء این پیامک‌ها اظهارنظر کرده و گفته که بعضی از شماره‌هایی که این پیامک‌ها را ارسال کرده تقریبا ثابت است و ظاهرا تشکیلاتی شماره نمایندگان هر استان را به همان استان مرتبط داده تا آنها این پیامک‌ها را ارسال کنند؛ تابش اما گفته که ممکن است به صورت کشوری هم این کار را انجام داده باشند اما اینکه این تشکیلات چه تشکیلاتی است، موضوعی است که وزارت اطلاعات باید آن را عنوان کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس هم امروز در جلسه علنی در پاسخ به تذکر علی ادیانی که نسبت به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان اعتراض کرده بود اعلام کرد هیات رئیسه این موضوع را پیگیری خواهد کرد. لاریجانی در واکنش به این اتفاق گفت: «ارسال پیامک تهدیدآمیز به نمایندگان ممکن است موجب شود نمایندگان نتوانند در موضوعات مختلف تفکر کنند لذا ما در هیات رییسه این موضوع را بررسی می‌کنیم که چطور شماره‌های نمایندگان در اختیار این افراد قرار گرفته و برای آن تمهیدی خواهیم کرد.»

حال باید منتظر ماند و دید نتیجه پیگیری‌های هیات رئیسه مجلس از پشت پرده پیامک‌های تهدید‌آمیز به نمایندگان منجر به افشای نقش رقبای مشهدی حسن روحانی در سنگ‌اندازی جدید برای دولت خواهد شد یا باید شاهد شروع جنجال‌آفرینی جدید دیگری از این شهر باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این افراد تشنه قدرت، جاه مقام با سوء استفاده از سادگی دلواپسها و همراه کردنشون برای خرابکاری . همیشه به انقلاب و ایران ضربه زدن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینها لابد همون سردسته های موسسات مالی اعتباری هستند که این همه به کشور ضرر زدند و محاکمه هم نشدند .واقعا فساد به مغز استخون رسیده

    • بدون نام

      ابن سنگ اندازی مخالفان باعث کند شدن بیشرفت دولت میشود و این مخالفان هیچ موقع به فکر مردم نبودن فقط دروغگو هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      همون سنگ اندازی مارابه روز انداخته ونابودمون کرده

    • بدون نام

      دولت زودتر به وضعيت بازارهاي ارز سامان دهد وگرنه دوباره فتنه شروع ميشه

    • بدون نام

      دولت نمیتونه به وعده هایی که به مردم داده عمل کنه حالا دنبال مقصر میگرده

    • بدون نام

      خدا لعنت کند هرکسی یا هر جریانی را که در کار دولت و مملکت خلل ایجاد کند که نتیجه آن ضرر مردم ایران را در پی داشته باشد .

    • سرباز وطن

      ننگ بر فتنه گران و خائنين به کشور و مردم و تندروها که باعث بدبختی مردم شده اند

    • بدون نام

      همه ضعفها در کشور مربوط به مخالفان روحانی است ودولت بسیار قدرت مند است منتها مخالفین اجازه نمی دهند دولت کار کند چون ظاهرا قدرتی بیشتر از رییس جمهور دارند پس حقوق ومزایایشان هم قطعا بیشتر است هههههه

    • بدون نام

      حسادت با بعضی از آدما چه میکند یعنی چون در کار زار انتخابات باختند مرتب چوب لای چرخ دولت میگذارند جواب خدا را با این همه مشکلاتی که ما داریم چه باید بدهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم ساده نباش دولت همه چیز مملکت را یکدست به دشمن تقدیم کرده است خدا همه مارا هدایت کند

    • بدون نام

      تصویب این لایحه=خیانت

    • بدون نام

      برنامه عین هقیقتاست

    • مشتی

      با این دولتی که نمیداند چه میکند همکاری درست نیست.

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست.

    • بیطرف

      دلواپسان جیب خود
      دلواپس مردم باشید و شرم کنید از جنجال سیاسی بپرهیزید
      بلکه خدا شما رو به راه راست هدایت کنه

    • بدون نام

      اقای جهانگیری مگرتاحالا بادیوارصحبت میکردید

    • .

      لعنت و نفرین مردم نثار این دلواپسان این افردشیفته ی قدرت وتشنه ی غارت خدادرهردو دنیا نیامرزدکسانی را که بخاطرشکست درانتخابات چوب لای چرخ دولت میذاره وباعث میشه بیشترانرژی وتلاش دولت صرف کارشکنی این افرادبشه وفشاراقتصادی ومیشعتی بر مردم بیشتربشه

    • سیاوش

      خدا از خائنین به ملت و به ایران نگذرد
      چرخ روزگار می چرخد و جز روسیاهی و درد نهانی چیزی برای خائنین باقی نخواهد ماند
      خدا حق ما مردم صبور و بی یاور را از خائنین بگیرد

    • احسان

      اینها دغدغه همه ی مردمه بیخود نچسبونیدش به مشهد !
      وقتی کلاه گشاد برجام سرمون رفت معلومه دیگه برا اف ای تی اف همه حساس میشن !
      این حرفای شما فقط برا تخریب منتقدینه تا کلا همه سکوت کنن و دولت و مجلس هر چی دلشون خواست انجام بدن !
      ولی کور خوندید ایندفعه دیگه ازون خبرا نیست !

    • بدون نام

      تو را به خدا فرافکنی نکنید مردم نان شب ندارند انشاء الله خداوند ماهیت شما را که امور مردم را در دست گرفتید و مردم را عذاب میدهید را روشن میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج