۷۳۰۸۸۸
۲۳ نظر
۵۰۱۰
۲۳ نظر
۵۰۱۰
پ

نان گران نمی‌شود

مقرر شده بود دولت برای قیمت نان، بعد از ماه رمضان تصمیم گیری کند که رئیس اتاق اصناف ایران از احتمال افزایش نیافتن قیمت نان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که دولت جبران عوامل موثر در قیمت نان را به افزایش نرخ آن ترجیح می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: مقرر شده بود دولت برای قیمت نان، بعد از ماه رمضان تصمیم گیری کند که رئیس اتاق اصناف ایران از احتمال افزایش نیافتن قیمت نان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که دولت جبران عوامل موثر در قیمت نان را به افزایش نرخ آن ترجیح می‌دهد.

از سال ۱۳۹۳ که قیمت نان تغییری نکرده بود، نانوایی‌ها و اتحادیه‌های صنفی‌شان نسبت به این مسئله انتقاد کرده بودند؛ چرا که به نظر آن‌ها عوامل مختلفی در هزینه تمام شده و قیمت نهایی نان تاثیرگذار است و تنها آرد و نان در این زمینه تعیین کننده نیست. لذا در آذرماه سال گذشته ستاد تنظیم بازار، نرخ نان را افزایش داد اما با دستور رئیس جمهور این مصوبه لغو و به نانوایی‌ها اعلام شد که قیمت‌ها به قبل برگردد. البته برخی نانوایی‌ها به بهانه‌های کنجد و دیگر افزودنی‌ها، قیمت‌های جدید را به حالت سابق برنگرداندند.

پیش از ماه رمضان دوباره مسئله افزایش قیمت نان مطرح شد و در این زمینه برخی از مسئولان از جمله رئیس اتاق اصناف ایران و مدیرعامل شرکت بازرگانی ایران اعلام کردند که تصمیم گیری برای افزایش قیمت نان به بعد از ماه رمضان موکول شده است. اما طی روزهای گذشته، هیات دولت مصوبه‌ای برای تعیین قیمت فروش گندم به نانوایی‌ها و صنف و صنعت گذراند که توسط اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهور - ابلاغ شد.

بر اساس مصوبه نهم خردادماه امسال به پیشنهاد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۳۶ الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت "قیمت فروش گندم موضوع یکی از بندهای تصویب‌نامه ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۹۳ کماکان برای نانوایی‌های یارانه‌ای به ازای هر کیلوگرم ۶۶۵۰ ریال و برای سایر متقاضیان از قرار هر کیلوگرم ۹۰۰۰ ریال (قیمت پایه عرضه در بورس کالا) تعیین می‌گردد. "

در این زمینه علی فاضلی - رییس اتاق اصناف ایران - به ایسنا گفت: هنوز هیچ گونه تصمیم و برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در هیات دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر وجود ندارد و پیش از این مقرر شده بود که تصمیم گیری در این زمینه به بعد از ماه رمضان موکول شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به مصوبه اخیر دولت که نرخ فروش گندم به نانوایی‌ها و صنف و صنعت افزایش نیافته است، آیا دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان دارد یا آنکه می‌خواهد نرخ قوت غالب مردم ثابت بماند و افزایش هزینه واحدهای صنفی تولیدکننده نان را از طریق دیگری مانند یارانه جبران کند؟ این گونه پاسخ داد که یقینا هزینه تولید نان فقط گندم نیست و عوامل دیگری مانند نرخ دستمزد، نرخ خدمات، حامل‌های انرژی و ... در قیمت نهایی نان اثرگذار است. به نظر می رسد دولت مایل نیست قیمت این محصول استراتژیک افزایش یابد و تمایل بیشتری به جبران کردن قیمت عوامل موثر در افزایش قیمت نان دارد که البته از سوی اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های صنفی مربوط به نان، پیشنهادهای بسیاری در این زمینه به دولت داده شده است که باید منتظر آن بمانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یا ابوالفضل پس حتما گرون میشه

    • بدون نام

      شماراخدا دست بردارید نان راگران نه کنید میوه گوشت ودیگزموادغذای گران شدصفره ها خالی شده فقط نان مانده یک باره جان مردم رابه گیرد تا دیگر قصه کرسنگی نه داشته باشند

    • بدون نام

      نان درهرجا نهبندان در خراسان جنوبی پنجاه درصد افزایش داشته

    • بدون نام

      کرون نمیشه .ولی هر روز کوچکتر میشه .

    • حسن

      عزیزم اگه نمی خوای گران کنی ،مگه ...که میگی نان گران نمی شود؟؟؟

    • بدون نام

      بفرمایید این را هم گران کنید اصلا تعارف نکنید حیا هم خوب چیزی است که شما معاف هستید

    • مهدی

      نه خواهشا یه حبابم اینجا درست کنید

    • مهاجر

      نه تورو خدا گرون کنید

    • الکی خوش فضول

      اینهم اشتباه بزرگ روی بقیه اشتباهات بایدنان راگران کنیدتاامثال ماکه غذایمان شده نان خالی پولمان به ان هم نرسدتابمیریم درنتیجه هم ماراحت می شویم وهم شما ازدست ماگشنه گداها بخداقسم بیست کارگرداشتم درتولیدپوشاک همه مالم راکلاهبرداران...بارکود به نان شبم محتاج شدم خداازباعث وبانیانش نگذرد

    • بی نام

      همه چیز بصورت دستوری و کنترل شده، آخه توی کدوم اقتصاد میشه به نانوایی یارانه داد؟ خب فساد و رانت و... همه جارو برای همین پرداختی ها برداشته!!!

    • بدون نام

      دلارچی ؟
      مسکن چی؟؟
      سکه چی؟؟
      شیر چی؟؟
      فلان و فلان و فلان........ چی؟
      خودتی بابا

    • عنقا

      دیگه چی میگی حاملهارا که ه نانوا بخشیدن دیگه مالیات نگیرن وهدستمزدم بالا ببرن البته نه لا افزایش دادن نان من نمیدونم من یکی که دیگه هیچی برام لذت بخش نیست هیچ کی رح نمیکنه به ادم حتی نانوا دولت عین خیالش نییت مهم نییت فقط باید به دیوار گفت

    • بدون نام

      نه تورو خدا گرون کنید این نانهای بی کیفیت رو

    • بدون نام

      بابادیگه خفه شیدبااین گران نمشودگران میشودبسه دیگه فقط گم شید؟؟؟؟

    • بدون نام

      قبلاً هم گفته بودید .
      تقریبا هفته یکبار اعلام می شود .

    • بدون نام

      گران نمیشه چون به نونوا گفتن از وزن کم کنید دوتا سنگگ به زور وزنش سیصد تا چهارصد گرم و نه حتی نیم کیلو هم نمیرسه .فقط به قیمت حساس هستند آقایان مسوول

    • مهدی

      بزودی سنگک در سایز کلوچه عرضه میگردد

    • بدون نام

      سلام اقا نانوا هم توی این مملکت زندگی می کنه مثل بقیه مردم نانوا هم کرایه خونه مید ه وسیله و وسایل برای امرار ماش نیاز دارن نانوا هم داره چهار سال همه چی رفته رو ولی نان همون قیمت چهار سال پیش دولت زورش ب نانواها رسید اگه راست میگه گوشت برنج روغن وسیله ها دیگه جاوش بگیر

    • تهرانی

      نانوا هم توی این مملکت زندگی می کنه چهارسال همه چی رقته رو ولی نان ن خدا رو خوش نمیاد دولت فقط زورش ب نانوایها رسیده

    • میرزای

      سلام اقا گرون کنین بلکه کیفیت نان درست بشه

    • کامبیر

      جریان کلاه قرمزی ودیوی توش هست این دولت سمبلش اونه!؟

    • کامبیر

      بهترین خبربرای ما اینه
      دولت وکابینه اش همگی استعفا کردند آخ چه حال میده

    • بدون نام

      خوب بریم دزدی..چی میشه مگه عاره؟؟...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج