۷۳۰۸۹۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

مشاور ترامپ مجبور به عذرخواهی شد

&#۰۳۹;پی تر ناوارو&#۰۳۹;مشاور عالی رئیس جمهوری آمریکا ناگزیر از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به دلیل اظهارات تند علیه وی که با واکنش های شدید رسانه ها آمریکایی و کانادایی روبه رو شد، عذر خواهی کرد.

خبرگزاری ایرنا:‌ 'پی تر ناوارو'مشاور عالی رئیس جمهوری آمریکا ناگزیر از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به دلیل اظهارات تند علیه وی که با واکنش های شدید رسانه ها آمریکایی و کانادایی روبه رو شد، عذر خواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، 'ناوارو' گفت: اجازه دهید تا صحبت هایم را تصحیح کنم. من از جملات بدی درباره جاستین ترودو نخست وزیر کانادا استفاده کردم که شایسه وی نبود. من می خواهم با تصحیح این سخنان، از وی عذرخواهی کنم.

به دنبال اظهارات ترودو درباره ترامپ، پی تر ناوارو گفته بود که جای نخست وزیر کانادا در جهنم است!

همچنین 'لری کودلو' یکی دیگر از مشاوران ارشد ترامپ، ترودو را عامل اصلی شکست گروه ۷ معرف کرد و گفت که وی از پشت به ما خنجر زد و به رئیس جمهور ترامپ خیانت کرد.'

نخست وزیر کانادا بعد از خروج ترامپ از این کشور، در نشستی خبری گفته بود که به ترامپ هشدار داده است از یک ژوئیه (۱۰ تیر) در اقدامی تلافی جویانه، تعرفه‌هایی سنگین روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

این اقدام ترودو، ترامپ را بر آن داشت که در هواپیمایی که با آن عازم سفر به سنگاپور بود دست به توئیت شود و امضای خود را از بیانیه پایانی نشست جی-۷ پس بگیرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود که تا آنجا را ترک کردم، به کنفرانس خبری برود و بگوید که «تعرفه‌های آمریکا توهین‌آمیز است» و او «زیر بار نخواهد رفت». بسیار ضعیف و فریبکارانه. تعرفه‌های ما نتیجه تعرفه‌های ۲۷۰ درصدی او بر محصولات لبنی است!

در بیانیه دفتر ترودو در واکنش به این اظهارات آمده است: نخست وزیر مطلبی نگفته است که پیش از این در گفت وگوهای علنی و غیرعلنی با رئیس جمهوری آمریکا مطرح نکرده باشد.

سران کشورهای اروپایی و کانادا ضمن انتقاد از شعار ترامپ «اول آمریکا» اعتقاد دارند که رئیس جمهور آمریکا فضای بین‌المللی را از گشودن یک جنگ تجاری به جنگ دیپلماتیک و تشدید تنش در سطح بین‌المللی سوق می‌دهد. در یک سال گذشته ترامپ به صورت مستمر متحدان اروپایی آمریکا را تحقیر کرده است و آنها را در فشارهای گوناگون اقتصادی، مالی قرار داده است و نادیده گرفتن مشورت‌های سیاسی آنها و اقدام‌های یکجانبه گرایانه روش کار ترامپ شده است که در عمل اروپا را تضعیف می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      تا برج شش دلار سقوط میکند وامپراتوری امریکا بعد از امپراتوری اروپا ویورو قرار می گیرد واولین حرف را طلا میزند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج