۷۳۰۹۳۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

جام جهانی ۲۰۱۸؛ مدعیان کفش طلا

جام جهانی عرصه ای است که هر بازیکنی آرزوی حضور در آن را دارد و همچنین همه بازیکنان آرزو دارند که در این رقابت ها گلزنی کنند.

متافوتبال: جام جهانی عرصه ای است که هر بازیکنی آرزوی حضور در آن را دارد و همچنین همه بازیکنان آرزو دارند که در این رقابت ها گلزنی کنند.

انگیزه دیگر بازیکنان برای حضور در رقابت های جام جهانی نمایندگیِ کشورهایشان در بزرگ ترین و معتبرترین تورنمنت جهانی فوتبال است. جایی که انتظارات از بازیکنان و تیم ها به اوج خود می رسد، هیجانی که با کلمات قابل وصف نیست. با این وصف هیجان انتخاب به عنوان بهترین گلزن مسابقات در چه حدی است؟ این هیجان حتما با ابزار موجود در این جهان سنجیده نمی شود. زدن بیشترین گل در مهم ترین تورنمنت جهانی ورزشی چه لذتی دارد؟

وقتی در مورد بازیکنان مستعد صحبت می کنیم می بینیم ستارگان زیادی هستند که لیاقت حضور در جمع بهترین ها را دارند. اما مدعیانی که در این مقاله از آن ها صحبت می کنیم کسانی هستند که در جلوی دروازه حریفان بسیار فرصت طلب بوده اند و در اکثر مواقع موفق عمل کرده اند:

5- کریس رونالدو (پرتغال / رئال مادرید)

وقتی صحبت از گلزنی باشد، مهار رونالدو یکی از سخت ترین کارهای جهان است. رونالدو فصل اخیر را اصلا خوب شروع نکرد اما با گذشت زمان موتور ستاره پرتغالی روشن شد و شروع به گلزنی کرد. عملکرد عالی رونالدو در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید را برای سومین بار پیاپی به فینال مسابقات رسانده و قهرمان رقابت ها کرد.

کریس رونالدو شاید در جام جهانی کارنامه موفقی ندارد اما با عملکردش در فصل اخیر (۴۳ گل در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷) نشان داده که این بار می تواند جایزه کفش طلای جام جهانی را به خود اختصاص دهد. در این بین تنها مشکل حضور رونالدو در همه دیدارها است، چون ترکیب تیم ملی پرتغال پر ستاره نیست در حالی که شاید رونالدو نتواند در همه مسابقات به میدان برود و این مسئله با توجه به اختلاف سطح رونالدو با سایر بازیکنان برای پرتغال دردسرساز خواهد بود.

4- هری کِین (انگلستان و تاتنهام)

بازیکن دیگری که نامش مترادف با گلزنی است کسی نیست به جز هری کین ستاره ای که انتظارات زیادی از هم تیمی هایش در جام جهانی دارد.

هری کین در مسابقات فصل اخیر ۲۴ بار برای تاتنهام گلزنی کرده است اما هری کین در جام جهانی روسیه اولین حضورش را در جام جهانی تجربه می کند و همه چشم ها به اوست. در واقع انگلستان با کاپیتانی به میدان می رود که یکی از بهترین گلزنان حال حاضر دنیا هم هست. هری کین یک مهاجم با دقت است که اغلب باعث آشفتگی مدافعان حریف می شود. از سوی دیگر هری کین هم دقیقا مشکل رونالدو را دارد یعنی همه مسئولیت های گلزنی بر روی دوش اوست.

هیچ کس نمی تواند این موضوع را رد کند که تیم ملی انگلستان در حال حاضر شرایط چندان مناسبی ندارد و عملکرد اخیر سه شیرها در مسابقاتشان این موضوع را به روشنی نشان می دهد، اما شاید حضور بازیکنانی چون مارکوس رشفورد و رحیم استرلینگ درست در پشت سر هری کین به ستاره تاتنهام کمک زیادی کند.

3- نیمار (برزیل - پاری سن ژرمن)

ستاره برزیلی خودش را برای مهم ترین تورنمنت جهانی فوتبال آماده کرده در حالی که تیم ملی برزیل مدعی جدی برای قهرمانی این دوره از مسابقات به شمار می رود.

قدرت برزیل در حال حاضر به نیمار محدود نمی شود، چون بازیکنانی مثل فیلیپه کوتینیو، گابریل ژسوس، داگلاس کاستا و ویلیان می توانند تنِ هر تیمی را بلرزانند. نیمار تاکنون ۵۳ بار برای پاری سن ژرمن گلزنی کرده و حتما با لباس تیم ملی برزیل در جام جهانی این شم گلزنی را دوباره نشان خواهد داد. نیمار فصل را بسیار خوب آغاز کرد، اما یک آسیب دیدگی بد موقع فصل را برای او تمام کرد و ستاره برزیلی برای بازگشت به شرایط ایده آل کار سختی خواهد داشت.

اما همه ما می دانیم که نیمار به مرز آمادگی لازم رسیده و می آید تا کار ناتمام چهار سال قبل را با برزیل تمام کند و آن کاری نیست به جز قهرمانی جام جهانی.

2- لیونل مسی (آرژانتین - بارسلونا)

لیونل مسی یکی از جدی ترین مدعیان کسب کفش طلای بهترین گلزن مسابقات است، ستاره ای که قدرت گلزنی او اغلب در سایه خلاقیت و مهارت های بی نظیر دیگرش قرار گرفته است.

شکی در این نیست که وظیفه تحقق آرزوهای آرژانتین بر دوش مسی است و با آمادگی و فرم فعلی مسی, عملکرد او در جام جهانی دیدن دارد.

لیون مسی در طول فصل اخیر درست مثل فصول دیگر عملکرد عالی برای کاتالان ها داشت و به دنبال تکرار همین عملکرد در جام جهانی دانست. لیونل مسی که عنوان قهرمانی جهان را برای رقابت با رونالدو در کارنامه اش کم می بیند، با هدف قهرمان کردن آلبی سلسته در جام جهانی روسیه پا به این رقابت ها می گذارد، هدفی که آرژانتین چهار سال قبل در آستانه رسیدن به آن بود.

این بار ستاره آرژانتینی بارسلونا با آمادگی و انگیزه بیشتر می تواند تیمش را راهی دیدار نهایی و سپس قهرمان جهان کند.

در حالی که آلبی سلسته به دلیل مصدومیت ها برای انتخاب ترکیب بیست و سه نفره مشکل داشت، لیونل مسی باید دوباره دست به کار شود و در جام جهانی جادو کند.

1- توماس مولر (آلمان - بایرن مونیخ)

مردی که برای مسابقات جام جهانی ساخته شده است. ده گل مولر در دو دوره از جام جهانی به خوبی نشان می دهد که چرا این بار هم او یکی از مدعیان اصلی کسب جایزه کفش طلا است. افتخاری او که در سال ۲۰۱۰ به آن دست یافت. با وجودی که از آن زمان تاکنون تغییر و تحولات زیادی در عملکرد توماس مولر اتفاق افتاده، ستاره آلمانی هنوز در جلوی دروازه حریفان یک بازیکن خطرناک است و در حالی که ژرمن ها با همه انگیزه خود می آیند تا از عنوان قهرمانی شان دفاع کنند، مهارت مولر در جلوی دروازه تیم های حریف برگ برنده ای برای آلمان خواهد بود.

تیمو ورنر در نوک خط حمله بازی می کند در حالی که مولر وینگر راست و مارکو رویس وینگر چپ است. در حال حاضر میروسلاو کلوزه بهترین گلزن جام جهانی است اما توماس مولر این فرصت را دارد تا در این دوره به او برسد. ۱۶ گل مولر در مسابقات فصل اخیر نشان از افت او در گلزنی دارد، اما این بازیکن برای میادین بزرگ ساخته شده و این شانس را دارد که دوباره کفش طلا را ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج