۷۳۰۹۵۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بازیکنانى که مسافر جام جهانی نشدند

تنها یک روز دیگر مسابقات جام جهانی فوتبال شروع می شود وحساسیتها به اوج خود رسیده است.

آی اسپورت: تنها یک روز دیگر مسابقات جام جهانی فوتبال شروع می شود وحساسیتها به اوج خود رسیده است. در این بین بازیکنانی که فصل درخشانی داشتند و به دلایلی نتوانسته اند به همراه تیم ملی کشورشان در این تورنمت معتبرجهانی حضور داشته باشند روزهای بسیار سختی را سپری می کنند. لروی سانه ستاره باشگاه منچستر سیتی که در لیگ برترانگلستان بعنوان بهترین بازیکن جوان این فصل انتخاب شد نمونه ای از چنین بازیکنانی است. اما در فوتبال ایران هم بازیکنانی هستند که به رغم درخشش در باشگاهاشان و حضور همیشگی در اردوهای تیم ملی نتوانستند مسافر روسیه شوند نگاهی می اندازیم به این بازیکنان و دلایل احتمالی و فنی کنارگذاشتن انان توسط کارلوس کی روش:

جلال حسینی کاپیتان باشگاه پرسپولیس و تیم ملی ایران که حذف او تمامی جامعه فوتبال را غافلگیر کرد. شرایط سنی حسینی شاید کافی باشد تا حذف او را توجیه کند. مدافع سی و هفت ساله فوتبال ایران به رغم درخشش در رده باشگاهی امادر یک سال گذشته حضور کمرنگی در خط دفاعی ایران داشت. پس از شروع بازیهای مقدماتی جام جهانی روسیه وبا نگاهی به ترکیب تیم ایران مشخص بود که کی روش از بین پژمان منتظری و جلال حسینی یک نفر را برای زوج مرتضی پورعلی گنجی انتخاب خواهد کرد. مصدومیت منتظری در مقابل چین در بازی رفت موجب شد تا حسینی شانس بیشتری در ترکیب داشته باشد اما در ادامه محمد انصاری در چند بازی زوج پورعلی گنجی شد تا مشخص شود جلال حسینی دیگر انچنان مورد اعتماد کی روش نیست. کی روش در مصاحبه های مختلف دلیل خط خوردن حسینی را تنها فنی می داند و با نگاهی به ترکیب بازیهای گذشته تیم ملی کاملا مشخص است که کی روش به دنبال جانشینی برای حسینی بود. شاید حسینی در بازیهای داخلی و یا حتی بازیهای لیگ قهرمان غرب آسیا که نسبت به تیمهای باشگاهی شرق آسیا کیفیت پایین تری دارد بازیهای خوبی را به نمایش گذاشته است اما بدون تردید کندی حسینی در چرخشها و عدم پوشش مناسب مدافعین کناری و مغلوب شدن در تقابل یک در مقابل یک از عوامل اصلی حذف او از تیم ملی است.

وریا غفوری مدافع راست استقلال و تیم ملی ایران که بدون تردید بهترین فصل فوتبالی خود را در استقلال پشت سر گذاشت. تاثیرگذاری غفوری در موفقیتهای استقلال غیرقابل چشم پوشی است. حضور مستمر این بازیکن در زمان حمله و قدرت گلزنی اش موجب شد تا استقلال پیروزی های حساسی را مدیون او باشد. وینفرد شفر برای اینکه غفوری بیشتر بتواند در حملات شرکت کند پست او را تغییر داد و این بازیکن به خط میانی منتقل شد. غفوری در بیشتر بازیهای استقلال بعنوان هافبک راست بازی می کرد و درخشش خوبی هم داشت. در تفکرات تاکتیکی کی روش مدافعین کناری نقش چندانی در حمله ایفا نمی کنند. در تاکتیک مورد نظر کی روش حفظ شکل دفاعی و پوشش مدافعین کناری در زمانی که توپ از سمت مقابل به روی دروازه می آید اهمیت بسزایی دارد. در فصل جاری غفوری در حمله بسیار خوب اما در دفاع متوسط عمل می کرد و همین موضوع موجب شد تا کی روش تصمیم دشواری را بگیرد.

با توجه به اینکه منتظری در سمت راست خط دفاعی توان بازی کردن را دارد و در جام جهانی گذشته هم در این پست بازیهای خوبی از خود به نمایش گذاشته بود کی روش نگاه ویژ های به این بازیکن داشت. منتظری در چند بازی گذشته استقلال دفاع راست بود و درخشش بسیار خوبی هم داشت.. منتظری در دفاع بسیار خوب و در پوششها عالی عمل می کند. با توجه به این موضوع کی روش به دنبال جانشینی بود که بتواند در صورت تغییر سیستم توانایی تهاجمی جانشین منتظری بیشتر از او باشد. در بین وریا غفوری و رامین رضاییان کی روش رضاییان را به غفوری ترجیح داد. رضاییان در ارسالها و ضربات سر بر غفوری برتری دارد و به همین دلیل کی روش ترجیح داد که با انتخاب منتظری با خاصیت دفاعی بیشتر و رضاییان با خاصیت تهاجمی بیشتر نوعی تعادل در سمت راست خط دفاعی بوجود بیاورد تا توانایی تغییر تاکتیکی را در جام جهانی داشته باشد.غفوری در دفاع از منتظری و در حمله از رضاییان ضعیف تر است و در مجموع از این دو بازیکن مدافع راست بهتری است اما برای تنوع تاکتیکی در این پست مناسب نیست.

کاوه رضایی مهاجم سرعتی و گلزن باشگاه شارلوا بلژیک که فصل درخشانی هم در لیگ این کشور داشت شاید می توانست یکی از مسافران جام جهانی باشد. اما رضایی در مقایسه با سردار آزمون بعنوان تک مهاجم فاقد توانایی های لازم در این پست است. قدرت حفظ توپ آزمون و هنر سرزنی اش به همراه شم گلزنی خوبی که دارد او را به رضایی برتری می دهد. رضا قوچان نژاد دیگر مهام ایران هم به دلیل تجربه خوبی که در بازیهای بین المللی دارد دیگر گزینه کی روش در جام جهانی است و به همین دلیل رضایی به رغم توانایی های کافی نتوانست مسافر روسیه شود

حسین حسینی دروازه بان باشگاه استقلال که رکورددار بسته نگه داشتن دروازه اش در لیگ برتر ایران است یکی دیگر از بازیکنانى است که می توانست مسافر روسیه باشد. بنظر می رسد به دلایلی غیر فنی این بازیکن از اردوی تیم ملی جا ماند.حسینی در مقاطعی با موضع گیریهای احساسی نشان د اد که برای حضور در تیم ملی هنوز به مرز پختگى نرسیده است. هر مربی برای انتخاب بازیکنان فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد و با آنکه حسینی از لحاظ فنی شرایط مناسبی داشت و مطمئنا مى توانست جزو مسافران روسيه باشد اما گریه او پس از مهار ضربه پنالتی مهاجم العین در لیگ قهرمانان باشگاهای آسیا نشان د اد که این بازیکن هنوز با رفتارهای حرفه ای آشنا نیست وشاید دلیل خط خوردن او نیز همین موضوع باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مورد دروازه بان حسین حسینی بایست گفت حقش رو خوردن و امیر عابدزاده رو بخاطر شهرت پدرش آوردن وگرنه کی امیر رو میشناخت! ؟؟

    • مجتبی

      احسنت چه متن پر باری !!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج