جاباما
۷۳۱۲۳۰
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

بازی زیرکانه «اون» در سنگاپور

یک خبرگزاری آمریکایی مذاکرات میان اون و ترامپ را در سنگاپور تحلیل کرده است و معتقد است رهبر جوان کره شمالی با دستی پر به کشورش بازگشت و به تمامی اهداف خود رسیده است.

خبرآنلاین: یک خبرگزاری آمریکایی مذاکرات میان اون و ترامپ را در سنگاپور تحلیل کرده است و معتقد است رهبر جوان کره شمالی با دستی پر به کشورش بازگشت و به تمامی اهداف خود رسیده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی تحلیل کرده است که دستاوردهای کیم جونگ اون در نشست با ترامپ بسیار زیاد و زیرکانه بوده است. به طوری که همسایگان کره شمالی (چین و روسیه) نیز خوشحال و بهرمند خواهند شد.

همه آن چیزی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی واقعا به آن در نشست بی‌سابقه با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیاز داشت، نگهداری زرادخانه هسته‌ای خود برای مدتی بیشتر و منتشر شدن عکس دست دادنش با دونالد ترامپ بود، برای آنکه نشان دهد او حقیقتا وارد صحنه جهانی شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در حالی که هیچگونه وعده محکمی برای کنار گذاشتن زرادخانه هسته‌ای به سختی به دست آمده خود ارائه نکرد، به عنوان یک مقام برابر در کنار رهبر قدرتمندترین کشور جهان ایستاد و نشانه‌هایی دریافت کرد مبنی بر اینکه در آینده مانورهای نظامی مشترک آمریکا - کره‌ جنوبی احتمالا برگزار نمی‌شود و با ستایش‌های رئیس‌جمهوری مواجه شد که سال گذشته او را به عنوان "مردک موشکی" مورد تمسخر قرار داده بود.

اگر او مجبور شده بود تحت فشارهای آمریکا مذاکره کند، مطمئنا چنین چیزی مشهود نبود.

همچنین مخالفان کمپین دیپلماتیکی که او اوایل سال جاری میلادی با همسایگانش به راه انداخت، با برگزاری این نشست به حاشیه رانده شدند.

همه این اتفاقات از جانب رهبر ۳۴ ساله‌ای انجام شد که او را خیلی جوان و بی‌تجربه برای آنکه برای مدت طولانی به کارش ادامه بدهد تلقی می‌کردند.

ترامپ از ابتدای نشست آنها کیم جونگ اون را با انبوهی از تحسین‌ها مواجه کرده و او را یک "فرد با استعداد که خیلی زیاد عاشق کشورش است" خواند.

با این حال مهمتر از آن ترامپ از این صحبت کرد که می‌خواهد به رزمایش‌های نظامی سالانه با کره‌ جنوبی - یک مطالبه مهم و طولانی مدت کره شمالی- پایان داده و به این ترتیب می‌تواند به کیم جونگ اون زمان زیادی برای حفظ سلاح‌های هسته‌ای‌اش بدهد و درخواست‌ها برای یک فرایند سریع و فوری خلع سلاح هسته‌ای با شانه خالی کردن و گفتن اینکه "این کار مدت زمانی طولانی نیاز دارد" جایگزین کرد. موفقیت این نشست قطعی نیست.

کره شمالی شاید حتی بیشتر از خود ترامپ خواهان این نشست بود و رهبر این کشور به شکل ملموسی عصبی بود.

کره شمالی بعد از آنکه شدیدا در مقابل درخواست‌های دولت ترامپ به منظور خلع سلاح هسته‌ای فوری خود ایستادگی کرد (مساله ای که یکبار ترامپ را وادار کرد موقتا این نشست را لغو کند) به یکباره لحن ملایمی را در پیش گرفت تا دوباره ترامپ را به سمت خود بکشاند.

کیم جونگ اون حتی برای آنکه این توافق را برای واشنگتن شیرین تر کند یک نمایش بزرگ در مقابل رسانه‌های خارجی برای تعطیل کردن محل مربوط به آزمایش‌های هسته‌ای خود ترتیب داد، سه زندانی آمریکایی را بازگرداند و از توقف یک جانبه آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب‌های موشک‌های دوربرد خود خبر داد.

با این حال به مجرد ورود کیم جونگ اون به سنگاپور در روز یکشنبه اعتماد به نفس کره شمالی پدیدار شد.

با وجود آنکه رسانه‌های دولتی این کشور به شکلی محتاطانه پوشش خبری نسبتا کمی درمورد این نشست در مقایسه با زمان قبل از آن به عمل آوردند اما بعد از آنکه رهبر کره شمالی با هواپیمای چارتر شرکت ایر چاینا به سنگاپور وارد شد به یکباره درهای خود را باز کردند.

در عین حال منتقل شدن رهبر کره شمالی با این هواپیمای چینی نشان می‌دهد که او از حمایت کامل همسایه قدرتمند و هم‌پیمان اقتصادی خود برخوردار بوده است.

تصاویر ورود رهبر کره شمالی به سنگاپور صفحه‌های روزنامه رسمی حزب حاکم را به خود اختصاص داده و در بخش‌های خبری تلویزیون غالب شد.

قدم‌زدن شبانه رهبر کره شمالی در سنگاپور در آستانه این نشست حتی جایگاه بزرگتری در رسانه‌های کره شمالی به خود اختصاص داد. در ویدئوهایی که از این بازدید پخش شد جمعیت ناظران مثل یک ستاره موسیقی از او استقبال کردند.

اخبار خود نشست سه‌شنبه شب در رسانه‌های کره شمالی گزارش شد.

تصویر دست دادن تاریخی او با ترامپ که سراسر جهان بازتاب پیدا کرد مطمئنا در صفحه اول شماره امروز (چهارشنبه) نشریه اصلی کره شمالی چاپ شده است.

به نظر می‌رسد که رهبر کره شمالی در مورد خلع سلاح هسته‌ای، مساله کلیدی این نشست موضعی قاطعانه اتخاذ کرده است یا شاید اینکه کسی او را در این مورد خیلی تحت فشار قرار نداده است.

با وجود آنکه این دو رهبر در بیانیه مشترک خود بر لزوم عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته‌ای تاکید کردند اما الفاظ به کار برده شده برای آن بسیار مبهم بود و چیزی بیشتر از وعده‌های قبلی کره شمالی در آن مطرح نشده است.

ادعای دونالد ترامپ درمورد اینکه کیم جونگ اون متعهد به این فرایند شده است باید در آینده بررسی شود. می‌توان فرض کرد که این برای کیم جونگ اون خوب بوده است.

او همچنین از ترامپ هدایای دیگری نیز دریافت کرد.

علاوه بر آنکه کیم جونگ اون توانست خودش را به عنوان یک شخصیت برابر و همچنین "یک رهبر عادی یک کشور عادی" نشان دهد، او حتی دست به اقدامات تبلیغاتی دیگری نظیر گرفتن عکس سلفی با وزیر خارجه سنگاپور زد که در توئیتر منتشر شد. (شبکه‌ای که مثل همه شبکه‌های اجتماعی دیگر در کره شمالی ممنوع است.)

هدف اصلی کیم جونگ اون از ورود به این نشست تضعیف حمایت‌ها از تحریم‌های تجاری بین‌المللی بود که مدت‌هاست جلوی برنامه‌های توسعه کره شمالی را گرفته‌اند. موفقیت او در این جبهه تقریبا سریع اتفاق افتاد.

مالزی که یکسال پیش روابطش با کره شمالی را بر سر مناقشه ترور برادر ناتنی کیم جونگ اون در فرودگاه کوآلالامپور قطع کرده بود، اکنون از آغاز دوباره این روابط سخن می‌گوید و همینطور چین نیز براساس گزارش‌ها در حال بررسی کاستن از محدودیت‌های تجاری کره شمالی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا چرندیاته مهمترین مساله درمذاکرات خلع سلاح هسته ای ونابودی زراد خانه اتمی وموشکی بود که بقول شما رهبرباهوش پذیرفت. دیگه ترامپ چی می خواست

    • بدون نام

      بعله عزیزان دل اون آقای اون خوب کاری کرد تاسلاح هسته ای نساخت وهستیش را با آن جوانی باآن تضمین نکرد بله رو نگفت نه مانند پیرهای پیرشده درمذاکره ما بدون هیچ دستاوری همه چی رودوستی تقدیم کردند وحالا تمنا آنچه خودداشته ایم زبیگانه ازشرق اسیا تاغرب اروپامیکنند

    • بدون نام

      امیدوارم ایران نیز همچون بازی زیرکانه در مقابل امریکا و سایر کشورهای جهان داشته باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج