۷۳۱۴۴۶
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

سرنوشت نامعلوم زن متهم به شوهرکشی

زنی جوان که مدعی ‌است شوهرش خودکشی کرده در دادگاه حاضر شد تا ۵۰ نفری که اولیای‌دم برای اجرای مراسم قسامه و اثبات گناهکاربودن او آورده ‌بودند، قسم بخورند که او شوهرش را کشته ‌است.

روزنامه شرق: زنی جوان که مدعی ‌است شوهرش خودکشی کرده در دادگاه حاضر شد تا ۵۰ نفری که اولیای‌دم برای اجرای مراسم قسامه و اثبات گناهکاربودن او آورده ‌بودند، قسم بخورند که او شوهرش را کشته ‌است.

این حادثه سال ۹۴ رخ داد و تحقیقات از آن زمان ادامه دارد. ماجرا از وقتی شروع شد که زنی با فریادهایش از همسایه‌ها کمک خواست و گفت شوهرش زخمی شده‌ است. بلافاصله با کمک همسایه‌ها اورژانس برای امدادرسانی بالای سر مرد جوان حاضر شد اما در همان زمان تکنیسین‌ها گزارش دادند قلب او ایستاده و نمی‌توان کاری برایش کرد. با این حال، مرد جوان را برای انجام آخرین تلاش‌ها به بیمارستان منتقل کردند. سپس عملیات احیا یک ‌بار دیگر روی این مرد آغاز شد، اما فایده‌ای نداشت و مرگ او تأیید شد.

در ادامه موضوع به پلیس گزارش شد. زن جوان در بازجویی‌ها ادعا کرد شوهرش خودزنی کرده است. او گفت: من و شوهرم خلیل هشت سال قبل در شهرستان با هم ازدواج کردیم و برای زندگی به تهران آمدیم. زندگی بدی نداشتیم اما چون بچه‌دار نمی‌شدیم اختلاف‌هایمان شدت گرفته بود. خلیل بی‌کار بود در این مدت من با خیاطی سعی کردم زندگی را بچرخانم. با وجود اینکه خانواده شوهرم من را به خاطر اینکه چهار سال از خلیل بزرگ‌تر بودم تحقیر می‌کردند، اما من فقط به خاطر اینکه شوهرم را دوست داشتم، زندگی کردم. حتی به‌خاطر او موضوع ناباروری‌اش را به کسی نگفتم چون در بین فامیل اعتمادبه‌نفسش را از دست می‌داد بااین‌حال خانواده شوهرم که فکر می‌کردند مشکل از من است، از شوهرم می‌خواستند من را طلاق بدهد.

کم‌کم با هم دچار اختلاف شدیم تا اینکه صبح روز حادثه او بر سر اینکه چرا برای صبحانه کره نخریده‌ام با من دعوا کرد و ناگهان به آشپزخانه رفت و با چاقو چند ضربه به سینه‌اش زد من هم وحشت‌زده از همسایه‌ها کمک خواستم. این زن پس از بازداشت به اتهام قتل همسرش در دادگاه محاکمه و به درخواست مادرشوهرش به قصاص محکوم شد، اما حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید نشد و قضات دیوان عالی کشور این پرونده را از موارد لوث تشخیص دادند و انجام مراسم قسامه را خواستار شدند. در جلسه‌ای که برای توضیحات دوباره برگزار شده ‌بود، اولیای‌دم همچنان اصرار کردند که زن جوان قاتل است. متهم همچنان مدعی شد که بی‌گناه است و شوهرش خودکشی کرده است.

زن جوان گفت: خلیل مدتی بود اعتیادش را ترک کرده بود، اما قرص مصرف می‌کرد. او هر بار به بهانه‌ای با من درگیر می‌شد. چون روز ششم عید جشن عروسی برادرزاده‌ام بود از شوهرم خواستم برای شرکت در جشن عروسی به شهرستان برویم، اما او بهانه‌گیری می‌کرد‌. همسرم چندبار نظرش را درباره رفتن به سفر تغییر داد و سر همین موضوع تا نیمه‌شب با هم درگیر بودیم. من صبح زود برای خرید از خانه بیرون رفتم‌. وقتی به خانه برگشتم برای خلیل صبحانه آماده کردم‌. او وقتی دید کره نخریده‌ام بار دیگر عصبانی شد. گفتم فراموش کرده‌ام کره بخرم، اما قبول نکرد. او می‌گفت قصد لجبازی داشته‌ام. همسرم همان‌موقع به آشپزخانه رفت و با کارد به سینه‌ خودش زد. من شوهرم را دوست داشتم و دلم نمی‌خواست به او آسیبی وارد شود.

حتی زمانی که متوجه شدیم مشکل باردارنشدن من به دلیل عقیم‌بودن شوهرم است، من این موضوع را به کسی نگفتم و از خانواده شوهرم هم پنهان کردم چون نمی‌خواستم او جلوی دیگران شرمنده و حرفی پشت‌سرش زده‌ شود. با اینکه خودم خیلی تحقیر می‌شدم و عذاب می‌کشیدم، اما هیچ‌وقت برای دفاع از خودم به خانواده شوهرم چیزی نگفتم. اعتیاد شوهرم و فشاری که خانواده‌اش به ما وارد می‌کردند، باعث شده‌ بود دچار مشکل شویم. ما با هم درگیر می‌شدیم اما آن‌قدر همدیگر را دوست داشتیم که هیچ‌کدام حاضر نبودیم از دیگری دست بکشیم.

در نهایت به اولیای‌دم ابلاغ شد که ۵۰ نفر از اقوام نسبی خود را که حاضر هستند در دادگاه شهادت دهندو اطمینان دارند زن جوان قاتل است، به دادگاه معرفی کنند در غیر این صورت متهم باید ۵۰ بار قسم بخورد که بی‌گناه ‌است و تبرئه می‌شود. اولیای‌دم قبول کردند مراسم قسامه را برگزار کنند. روز گذشته اولیای‌دم ۵۰ نفر را به دادگاه معرفی کردند تا قسم بخورند، اما همه آنها واجد شرایط نبودند به‌این‌ترتیب تعداد افراد حاضر به حدنصاب نرسید. از طرفی اولیای دم حاضر نشدند اجرای مراسم را به متهم واگذار کنند به‌این‌ترتیب قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد

      من خودم هفت ساله تویکی ازارگانهای نظامی استان تهران خدمت میکنم وپرونده های شبیه به اینم زیاددیدم.ولی یه چیزی خیلی خنده داره،اینکه پنجاه نفربیان قسم یادکنن که متهم قاتله ومرتکب قتل شوهرشده،مگه دیدن؟مگه اونجابودن؟خب خیلیابخاطراحساساتشون میان وبخاطرروابط فامیلی قسم میخورن ویه بدبخت روبه طناب دارنزدیک میکنن.زیاددیدم ناحقی رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت بهشرف و مردانگیت گل گفتی

      • بدون نام

        اگه 50نفرشاهدقتل بودن چرا جلوش نگرفتن. واقعاکه........

      • دروغگو

        این ذوش قسامه به نظر شخصی من از انصاف به دور است، اگر شخصی کشته شده و از طریق بازجویی تخصصی و دادستان های خبره قتل ثابت نشده، چون اقوام مقتول خونشان گرم است و بدون اینکه حتی خبر درستی داشته باشند پنجاه نفر قسم میخورند و طرف را که بسیار احتمال دارد قاتل نباشد به دار می کشند، بنظرم درست نیست فامیل من که سرباز بود و در آسایشگاه خوابیده بود که فرمانده و همقطاران تایید کردند ولی از طریق قسامه قصاص شد، جالب است بگم آن پنجاه نفر هرکدام بطریفی یا کور شدند یا فلج شدند یا پسر جوانشان الکی فوت شد یا دیوانه شدند و هرکدام بطوری جزای قسم دروغ را کشیدند اما اون که قصاص شد زنده نشد و زن و بچه های کوچک او با بدبختی زندگی کردند، پیشنهاد میکنم برای برادر خود هم که ندیدید هرگز قسم بیجا نخورید یک مثل هست که میگویند جزای قسم دروغ دیر گیر و شیر گیر است، پس قسم دروغ نخورید من به چشم خود دیده ام،

    • کوروش

      سوال اینجاست اگر پس از قسم خوردن و انجام قصاص مشخص شده زن بی گناه بوده ان پنجاه نفر چه میشوند

    • بدون نام

      هفته دوباراین خبرچاپ میشه ناظر جان بذارنتیجه گرفتی یه خبربده

    • بدون نام

      اگر که واقعا قتلی شده و این پنجاه نفر دیده اند اینان هم قاتل هستند زیرا به داد مقتول نرفته اند و فقط تماشا کرده اند

    • بدون نام

      حداقل ازین پنجاه نفر شاهد سه نفر میرفتن جلوی زنه رو بگیرن

      پاسخ ها

      • راز

        بگذاراین سری ماده گرگ هارقصاص شود.

    • رز

      بابا ولش کنید خانم بنده خدارو کشته که کشته مهم نیست خانمه راحت شد از دست ی گرگ روانی هار

    • نقی

      کورش وفرزاد وبقیه رفقا شرایط قسامه به راحتی نیست و تقریبامشروط هست به چند ماده تبصره، اما در مجموع قسامه واگذار کردن به خدا هست قسم خوردگان ،امااگر باادله خلاف قسم ثابت شود باز مجازاتی تعیین شده ....! میره تو بیست سال و....فراموشی!!! رو هوا هم نمیشه قسم بخوره یا باید شنیده باشه یا شاهد درگیری قبلی ......! اما این قبلا زاویه برخورد چاقو رو پزشکی قانونی از ناحیه مقتول رد کرده بود، پزشک قانونی گفت این زیر بار نمیره میگه خود زنی!

    • بدون نام

      ایران شدتگزاس دیگه جای زندگی نیست ببنیدبیکاری باعت احتیاط میش وحالا برین بودجه ومنابع کشورخر۱۶ملیون افغانی کنیدولی هم وطنمون بیکارباش ننگ برشمالعنت شماهامقصرین یاتل صابکارپیمانکارودولت ومسولین

    • دردمند

      مشکل ما ایرانیها اینکه وقتی با کسی شروع به زندگی میکنیم و شریک زندگی هم میشیم ولی متاسفانه باز برمیگردیم به خانواده و به قولی قریب پرستی که اصلا درست نیست ریشه تمام مشکلات همین است که در زندگی زناشویی قریب پرست هستیم و این زندگی به قولی به سردی و پاشیدگی میکشه چیزی که خودم الن دارم ده ساله باهاش دست و پنجه نرم میکنم نکنید تورو خدا هیچکی به فکر کسی نیست هیچ چیز و کسی مهمتر از خانواده نیست به قولی میگن خانواده نه خانوادگی .التماس تفکر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج