جاباما
۷۳۱۵۰۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

دو کره مذاکرات نظامی برگزار کردند

مقام‌های ارشد نظامی دو کره امروز (پنجشنبه) مذاکرات کم سابقه یک دهه گذشته خود را در روستای مرزی &#۰۳۹;پانمونجوم&#۰۳۹; موسوم به منطقه صلح دو کشور برگزار کردند.

خبرگزاری ایرنا: مقام‌های ارشد نظامی دو کره امروز (پنجشنبه) مذاکرات کم سابقه یک دهه گذشته خود را در روستای مرزی 'پانمونجوم' موسوم به منطقه صلح دو کشور برگزار کردند.

ریاست هیات کره شمالی را در دور تازه گفتگو‌ها 'آن ایکسان' برعهده دارد او پیشتر نیز از ژنرال‌های ارشدی بوده که در مذاکرات نظامی با کره جنوبی به ویژه در سال ۲۰۰۴ میلادی نقش مهمی ایفا کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز در بیانیه‌ای که خبرگزاری یونهاپ این کشور منتشر کرده است، برگزاری این گفتگو‌ها را بخشی از توافقات رهبران دو کشور در دیدار تاریخی آن‌ها در ماه آوریل دانست.

جزییات زیادی در باره این مذاکرات در دست نیست، اما کره شمالی بشدت خواستار توقف مانور‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکاست و احتمالا از این فرصت برای طرح موضوع استفاده می‌کند.

از طرف دیگر دو کشور بار‌ها در مناطق آبی درگیر شده اند و سواحل غربی دریای زرد بین آن‌ها بدون سرحدات مشخص برای دو طرف است و این باعث بروز درگیری‌هایی در گذشته شده است که در این نشست در باره آن رایزنی خواهد شد.

مساله حضور نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره و استقرار تسلیحات آن‌ها و بسیاری از مسایل دیگر مورد مناقشه نظامی، از موضوعات اجلاس است.

افزون براین دو کره موافقت کرده اند که به روابط خصمانه پایان دهند و بخشی از آن هم مربوط به خاتمه تحرکات نظامی خطرناک علیه یکدیگر است که در اجلاس راجع به آن بحث می‌شود.

این اولین بار است که در ۱۰ سال گذشته مقام‌های نظامی دو کشور برای کاستن از تنش‌های مرزی دو طرف مذاکراتی از این دست برگزار می‌کنند.

دو کره مذاکرات نظامی خود را روز پنجشنبه در یک ساختمان تحت کنترل کره شمالی در پانمونجوم برگزار کردند.

آخرین نشست مذاکرات نظامی میان دو طرف در دسامبر ۲۰۰۷ برگزار شد و پس از آن به دلیل تنش آلود شدن روابط دو کشور بر سر آزمایشات هسته‌ای و موشکی کره شمالی برگزار نشد.

قرار بود در ابتدا مذاکرات نظامی در ماه مه برگزار شود، اما همزمان با لغو مذاکرات دوجانبه سطح بالا در اعتراض به رزمایش نیرو‌های هوایی آمریکا و کره جنوبی توسط پیونگ یانگ، به تعویق افتاد.

ریاست هیات کره جنوبی که شامل ۵ نفر هستند برعهده 'کیم دو کیونگ' است که مسئولیت امور دو کره را در وزارت دفاع این کشور برعهده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دورود به شرف رهبر کره شمالی به فکر ملتش هست ...

    • بدون نام

      خدا میدونه تو این مدت چقدر به اون نسبت به ارمایشها هشدار دادم تا به نتیجه رسیدنقشه بعدی دو کره یه کشور خواهند شد مثل المان تو برنامه این مسئله هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج