جاباما
۷۳۱۷۱۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

۱۰ چیزی که ممکن است از جام ۲۰۱۴ فراموش کرده باشید

شاید فرم عالی خامس ، مصدومیت نیمار ، تحقیر برزیل توسط المان ، حذف زود هنگام اسپانیا و اتفاقات دیگری را فراموش کرده باشید بنابراین میخواهیم سری به گذشته بزنیم :

ورزش سه: شاید فرم عالی خامس ، مصدومیت نیمار ، تحقیر برزیل توسط المان ، حذف زود هنگام اسپانیا و اتفاقات دیگری را فراموش کرده باشید بنابراین میخواهیم سری به گذشته بزنیم :

ما در ادامه اتفاقات جذابی که ۴ سال قبل در برزیل رخ داد را مرور خواهیم کرد.

۱- تحقیر اسپانیا توسط هلند :

۱۰ چیزی که ممکن است از جام ۲۰۱۴ فراموش کرده باشید

بازی باید الان تمام بشه ، اسپانیا سعی میکنه توپ رو از دست نده . این جملات مارک لاورنسون ، گزارشگر بی بی سی بود ، در هنگامی که بازی در نیمه اول در حال تمام شدن بود ، ژابی الونسو ، تک گل لاروخا را در نیمه اول به ثمر رسانده بود . دیگو کاستا نیز چندین موقعیت خوب را از دست داده بود . داوید سیلوا و اینیستا نیز در تلاش برای چرخاندن توپ در زمین خودی بودند .


هلند دومین تعویض خود را انجام داد ، اینیستا بدون نگاه کردن به توپ ، پاس عمقی زیبایی را در پشت مدافعان به سیلوا رساند . سیلوا هم میتوانست ، دیگو کاستا را که در موقعیت دروازه خالی بود ، صاحب توپ کند اما به جای آن تلاش کرد تا با ضربه ای چیپ تماشایی دروازه را باز کند اما ضربه او به گل تبدیل نشد. ۹۰ ثانیه بعد ، رابین فن پرسی در دقیقه ۴۴ بازی گل برابری را به زیباترین شکل ممکن با سر به ثمر رساند . نیمه اول که تمام شد هیچکس فکر نمیکرد چنین اتفاقی بیافتد .... اسپانیا نیمه بعدی را ۵ بر ۱ به طرز تحقیر امیزی واگذار کرد.

۲- شیر های بی غرور در جنگل تکان خوردند :

الکس سانگ که تنها اسمش خشونت امیز نبود ، در سومین جام جهانی خود به دلیل ضربه با ارنج به ماریو مانژوکیچ کروات ، باز هم کارت قرمز گرفت و کار را برای کامرونی که با ۴ گل از کرواسی عقب بود ، سخت تر کرد . چه چیزی بد تر از این ؟


بله بد تر از این هم بود و ان هم دعوای بنویت اسو اکوتو و هم تیمی اش بنجامین اکوجو در تونل ورزشگاه بین دو نیمه بود تا این که با مداخله ساموئل اتوئو ، قائله پایان یافت . تحقیر آمیز است...

۳- انتقام برای رنه :

راجر میا ، دروازه بان تیم ملی کلمبیا در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا ، مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی بود تا این که ، فراید موندراگون ، دروازه بان تیم ملی کامرون ، با ۴۳ سال و ۳ روز در بازی مقابل ژاپن ، به عنوان مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی رسید ، اگر چه این رکورد امسال توسط عسام الحیدری ، با ۴۵ سال سن ، دروازه بان تیم ملی مصر شکسته می شود .

۴- گاز گرفتن منجر به موفقیت شد :

ایتالیا تنها به یک امتیاز نیاز داشت و اروگوئه به ۳ امتیاز تا همراه کاستاریکا به مرحله حذفی صعود کند ، در دقیقه ۷۹ که بازی بدون گل دنبال میشد ، سوارز سومین نفر را بعد از باکال و برنیزلاو ایوانوویچ ، یعنی جئورجیو کیه لینی را گاز گرفت. هم شماره ۳ ایتالیا و هم شماره ۹ اروگوئه به زمین افتادند ، سوارز دستش را به صورتش چسبانده بود و سعی میکرد نشان دهد که ان فقط یک برخورد بوده است . وقتی کیه لینی دوباره ایستاد و پزشک تیم سعی داشت شانه های او را ببیند ، نشانه گاز سوارز بر روی شانه ی او معلوم بود اما داور دستور به ادامه کار داد و اروگوئه در اخرین دقایق به طرز باور نکردنی با گل دیگو گودین صعود کرد ، درست است که سوارز بعد از ان ۹ بازی ملی را محروم شد اما به هر حال ایتالیا حذف شد.

۱۰ چیزی که ممکن است از جام ۲۰۱۴ فراموش کرده باشید

۵- اشک ها و لبخند ها :

هواداران تیم ملی انگلیس که برای سفر به برزیل اماده شده بودند ، پیش از رسیدن به برزیل باید بر میگشتند چراکه تیم ملی انگلیس تنها بعد از ۲ بازی در هم شکست و انها با تنها به دست اوردن یک امتیاز بد ترین نتیجه تاریخ خود در ادوار جام جهانی را به دست اوردند و تک گل ان ها را نیز وین رونی به ثمر رساند و به طرفداران تیم ملی انگلیس فقط غم و اندوه رسید .

۶- بحرمی سوییس را نجات داد :

بحرمی جام جهانی ۲۰۰۶ المان را تحمل کرده بود و حتی بد تر از آن در جام جهانی ۲۰۱۰ افریقای جنوبی را . اکنون سوییس در برابر اکوادور است و بازی ۱-۱ برابر . در دقیقه ۹۳ بازی ، هافبک زاده ی یوگسلاوی ، تکلی فوق العاده در مقابل مایکل ارویو اکوادوری بست تا از گل شدن پاس کات بک فوق العاده ای که به او رسیده بود ، جلوگیری کند . بحرمی که موهای بلوند و بلندی داشت چند دقیقه بعد باز هم همان حرکت را تکرار کرد تا از گل زدن تیم حریف جلوگیری کند . دقیقا ۱۹ ثانیه بعد از ان تکل ، هریس صفروویچ گل دوم سوییس را به ثمر رساند و سوییس را به پیروزی رساند.

۷- کوهی به اسم ناواس :

قطعا یکی از عوامل موفقیت کاستاریکا در گروهی فوق العاده سخت با حضور قهرمانان سابق جام جهانی در ان گروه ، حضور دروازه بانی مستحکم مانند کیلور ناواس بود که یک تنه تمام حملات تیم های قدرتمند را ناکام گذاشت و به بهترین بازیکن زمین در هر ۳ بازی تبدیل شد . او همچنین در مرحله بعد در مقابل برزیل با ۹۳ درصد سیو تمام تلاش خود برای حذف نشدن کاستاریکا را کرد که نشد .

۱۰ چیزی که ممکن است از جام ۲۰۱۴ فراموش کرده باشید

۸- جرم و اعتراف روبن :

همه دایو می زنند . اما هیچکس جرئت اعتراف به ان را ندارد به خصوص در جام جهانی ! این سخنان رود فن نیستلروی بعد از بازی روبن در مقابل مکزیک در مرحله یک شانزدهم بود که استادیوم بزرگ برزیل را مانند ترامپولین دیده بود !! من باید عذرخواهی کنم ، در نیمه اول من دایو زدم . وینگر هلندی به دایو های خود با توجه به سخنان مربی مکزیک اعتراف کرد .


روبن قطعا در نیمه اول به طور مشخص ۳ دایو زد که مطمئنا میتوانست باعث اخراج او شود اما او حتی یک تذکر هم نگرفت و سر انجام او در اخر بازی گل پیروزی را برابر مکزیک زد اما به چه روشی ؟ پنالتی !

۹- روبل های هدر رفته :

فابیو کاملو سرمربی وقت روسیه ، سالانه ۱۱.۲ میلیون روبل درامد داشت که بیش تر از ۲ برابر مقدار درامد مربیان حاضر در برزیل بود ، در امد او به قدری زیاد بود که گفته میشد او ۳ برابر یواخیم لوی قهرمان و هفته ای بیشتر از حقوق یک ساله مربی مکزیک درامد دارد !!!


اگرچه با این مقدار درامد ، او کاری از پیش نبرد و در نهایت روسیه بدون بردن حتی یک بازی گروهی ، حذف شد .

۱۰- تیم هاوارد همه چیز را سیو کرد !! :

اگر بازی بلژیک مقابل امریکا را دیده باشید ، متوجه یک نکته خاص می شوید که ان هم تیم هاوارد است ، او با انکه ۲ گل دریافت کرد اما عنوان بهترین بازیکن زمین را دریافت کرد ، او که با ۱۶ سیو توپ ، امار فوق العاده ای را ثبت کرد ، در نهایت هر چقدر هم تلاش کرد نتوانست مانع از گل خوردن تیمش شود و ۲ گل دریافت کرد .

مترجم : دانیال محمدی

منبع : فورفورتو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج