۷۳۱۷۴۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

آزادی بیش از ۱۰۴ هزار زندانی در سه دهه اخیر

مراسم گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد استان خوزستان شب گذشته با حضور مسئولان و خیران در اهواز برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: مراسم گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد استان خوزستان شب گذشته با حضور مسئولان و خیران در اهواز برگزار شد.

سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در این مراسم با اشاره به ۱۱۲ سوره بقره «بَلَی مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ آری هر کس که خود را با تمام وجود به خدا تسلیم کند و نیکوکار باشد پس مزد وی پیش پروردگار اوست و بیمی بر آنان نیست و غمگین نخواهند شد.» گفت: خیران مصداق این آیه خداوند در قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه این جشن گلریزان در اهواز یکی از ۴۰۰ جشن کشوری است، افزود: در سه دهه فعالیت ستاد دیه تعداد بیش از ۱۰۴ هزار نفر آزاد شدند. سال گذشته در تمام استانها ۱۰ هزار و ۶۷۹ نفر آزاد شدند. بدهی آنها ۹۷۲ میلیارد تومان بود که ۴۰ درصد با تلاش زیاد گذشت گرفتند.

جولایی با اشاره به اینکه تعداد ۴۴ هزار و ۶۲۰ نفر در ۵ سال گذشته آزاد شدند، گفت: تاکنون ۵۳ میلیارد تومان از ۲۴۳ جشن گلریزان سراسر کشور از مجموع ۴۰۰ جشن جمع آوری شده است؛ در استان خوزستان هم ۴۰ جشن گلریزان برگزار شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به قوانین پایه گذاری شده از سوی مجلس در جهت کاهش جرایم غیرعمد گفت: پس از تلاش زیاد ستاد دیه در رایزنی با دستگاه‌های ذیربط توانست بیمه شخص ثالث را به تصویب برساند. اکنون هم موارد دیگری را همچون اصلاح قانون چک، اصلاح قانون مهریه و نظامات مهندسی در دست داریم تا به کمک مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

وی عنوان کرد: تاکنون خیران استان فارس ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، خیران استان اصفهان ۶ میلیارد و ۶۳۲ میلیون، سی و یکمین جشن گلریزان کشور ۴ و نیم میلیارد تومان و از دیگر استانهای کشور رقمهای پایین تر جمع آوری شده است.

جولایی گفت: براساس اعلام سازمان زندانها ۱۸ هزار بدهکار غیرعمد در زندانهای کشور هستند که موارد آنها مورد بررسی قرار گرفته و با کمکها آزاد می‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اظهار کرد: ستاد دیه جهان شمول است. ما هموطنانمان در دیگر کشورها را هم که به جرایم غیرعمد در حبس بودند را آزاد کردیم. ستاد دیه به همه اقشار جامعه ایرانی اعم از مسلمانان ایرانی اهل سنت، هموطنان یهودی، هموطنان مسیحی و هموطنان زرتشتی کمک می کند. کمک اصلی در این راه فرهنگ سازی است. در مسئله مهریه باید این حرف نادرست که «مهریه را کی داده کی گرفته» منسوخ شود. مشکلات بسیاری از این موضوع به وجود می‌آید.

همچنین حجت‌الاسلام قدرت‌الله هاشم نیا مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان در این مراسم گفت: از جمعیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفری خوزستان ۳۰۹ نفر زندانی غیر عمد در استان داریم.

وی بیان گرد: گلایه از بعضی شرکتهای بزرگی داریم که در سطح کشور نامدار هستند اما آنچنان در میدان نیامدند. ما به دنبال آزادی زندانیانی هستیم که بی گناه و ناخواسته به زندان وارد شده‌اند و اصلا خطرناک نیستند.

همچنین حجت الاسلام سعید سعدی معاون دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد بی گناهان هستند که براساس یک اتفاق در زندان آمده‌اند، گفت: بر حسب مقررات قانونی ما موظفیم تضییقاتی را برای آنها در نظر بگیریم چراکه قانون به ما اجازه نمی‌دهد اینها بیرون باشند. در زندان افراد خطرناک و نامناسبی حضور دارند و این افراد بی گناه کنار افراد نامناسب قرار می گیرند. ما باید تلاش کنیم آنها را از این مهلکه نجات دهیم.

سعدی بیان کرد: یکی از راه‌های کسب وجاهت نزد خداوند تلاش برای دستگیری از دیگران است.

انتهای پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاکدل احمدی

      خیلی بده هر وقت بخوای آمار بدی بیای چند دهه رو یکجا بگی یعنی تا آمار خوب نشون بدی

    • داریوش

      همینطور اینهمه مردم را زندانی کردید و حالا چون زندانها پر و لبریز شده بود مجبورا ازاد کردید.

    • بدون نام

      حتما اراذل واوباشارو آزاد کردید تا به جون مردم بیفتند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج