جاباما
۷۳۱۷۹۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

زنگ خطر بحران جمعیتی در ایتالیا

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) با بصدا درآوردن زنگ خطر بحران جمعیتی در این کشور اعلام کرد که زاد و ولد در این کشور بطور بی سابقه ای کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) با بصدا درآوردن زنگ خطر بحران جمعیتی در این کشور اعلام کرد که زاد و ولد در این کشور بطور بی سابقه ای کاهش یافته است.

ایستات امروز افزود: کاهش زاد و ولد در ایتالیا برای سومین سال پیاپی ادامه یافته و شمار نوزادان در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴۵۸ هزار نفر رسید که از این تعداد ۶۸ هزار نفر از والدین خارجی هستند.

ایستات با یادآوری اینکه در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱۶ هزار نوزاد کمتر از سال ۲۰۱۶ متولد شدند ادامه داد: از سال ۲۰۱۵ میلادی شمار تولد نوزادان در ایتالیا به زیر ۵۰۰ هزار نفر در سال کاهش یافت. در سال ۲۰۱۷ مجموعا ۴۵۸ هزار و ۱۵۱ نوزاد متولد شدند که یک رکورد جدید از زمان وحدت ایتالیا محسوب می شود.

بر اساس این گزارش ، در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۲۰ هزار نوزاد کمتر از ۹ سال اخیر متولد شدند. کاهش شمار زاد و ولد در ایتالیا که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد همچنان ادامه دارد .

در ۵ سال اخیر شمار زاد و ولد مهاجران خارجی مقیم ایتالیا نیز کاهش یافته است در سال ۲۰۱۷ به حدود ۶۷ هزار نفر رسید (۱۴.۸ درصد کل نوزادان) که نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۱۲ هزار نوزاد کاهش یافت. شمار نوزادان خارجی در ایتالیا از ۳۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۰ میلادی به ۸۰ هزار نفر در ۲۰۱۲ رسیده بود اما در ۵ سال اخیر ۱۲ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی جمعیت ایتالیا نیز کاهش یافت و در روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ میلادی برابر با ۶۰ میلیون و ۴۸۴ هزار نفر اعلام شد که از این تعداد ۵ میلیون نفر (برابر با ۸.۵ درصد جمعیت ) مهاجران خارجی هستند. مجموعا در سال ۲۰۱۷ جمعیت ایتالیا ۱۰۵ هزار و ۴۷۲ نفر کاهش یافت.

این گزارش حاکی است که شمار مرگ و میرها به حدود ۶۵۰ هزار تن رسید که حدود ۳۴ هزار نفرکمتر از سال ۲۰۱۶ است.

در ایتالیا اتباع ۲۰۰ ملیت مختلف زندگی می کنند که نیمی از آنها اروپایی هستند. بیشترین تعداد مهاجران خارجی در ایتالیا از اتباع رومانی هستند (۲۳.۱ درصد) و به دنبال آن اتباع البانی (۸.۶ درصد) قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برعکس ایران که جمعیتش زیاد مهاجرگرفتن اولا بایدجهان اول باش وکم اب نباشی بعدشم ازکل جهان بگیری نه ازیه کشوربعدبش مثل فلسطین اشغالی

    • بدون نام

      آب به اندازه لازم دارند؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج