۷۳۱۸۴۸
۲۶ نظر
۵۰۰۳
۲۶ نظر
۵۰۰۳
پ

ادعای گوترش: موشک‌های شلیک شده به عربستان، ساخت ایران است

دبیرکل سازمان ملل نامه‌ای به شورای امنیت نوشته و در آن ادعا کرده که موشک‌های شلیک‌شده از سوی انقلابیون یمن به سمت عربستان، ساخت ایران بوده است.

خبرگزاری فارس: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای محرمانه به شورای امنیت، مدعی شد که بررسی بقایای موشک‌هایی که یمنی‌ها به عربستان شلیک کرده‌اند، نشان می‌دهد که بخش‌هایی از این موشک‌ها، ساخت ایران بوده است.

این خبر را رویترز به نقل از منبعی که ظاهراً به نامه‌های محرمانه سازمان ملل متحد دسترسی داشته منتشر کرده است.

در گزارش گوترش همچنین آمده که طراحی موشک‌های شلیک‌شده به سمت عربستان، بسیار شبیه «یکی از موشک‌های معروف ایرانی» بوده است.

این ادعا در متن گزارشی که دبیرکل سازمان ملل به مناسبت دومین سال اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه یمن نوشته، طرح شده و البته گوترش گفته نمی‌داند که آیا این تجهیزات و قطعات موشکی، از ایران به یمن رفته یا نه؛ در صورتی که این قطعات از ایران به یمن رفته باشد، تحریم مذکور نقض شده است.

جمهوری اسلامی ایران پیش از در نامه‌ای مستقیم، خطاب به گوترش گفته بود که این کشور «نه سیاست ارسال سلاح به یمن و یا ساخت تسلیحات در داخل این کشور را دارد و نه در پی چنین کاری رفته است.»

در گزارش دبیرکل همچنین به پهپاد مسلح کشف‌شده توسط نیروهای اماراتی و تسلیحات مکشوفه در بحرین هم اشاره و ادعا شده که هر دو مورد، نشانه‌هایی از «ساخت ایران» بودن دارند.

دبیرکل در گزارش خود نوشته: «در هر دو مورد، دبیرخانه سازمان ملل مطمئن است که بخشی از تسلیحات و تجهیزات مورد بررسی، ساخت ایران بوده است. با این حال مدرکی در دست نیست که این اقلام پس از ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ به یمن منتقل شده باشند.»

تاریخ مذکور، تاریخ شروع تحریم‌های تسلیحاتی یمن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر پدر گوترش لعنت

    • دلسوز ایران

      خبر بد اندر خبر بد.بابا اگه نمیتونین کشور رو اداره کنین بذارین برین تا یه نفر دیگه بیاد

    • بی نام

      مگه موشکهایی که عربستان به یمن میزنه ساخت امریکا والمان نیست،

    • بدون نام

      اخرش چی

    • ایرانی

      اقای گوترش میشه بفرمایید موشکهایی که ازعربستان به سمت یمن پرتاب میشه ساخت کجاست...اقای موشک شناس؟؟ممکنه بفرمایید بمب های شیمیایی که زمان جنگ برسر رزمندگان ایرانی فرود میومد ازکجا وساخت کدوم کشور بود؟؟اخه مرتیکه چرا فقط ... قضاوت میکنی؟؟خودت اینکاره ای ..مگه میشه ندونی؟؟

    • بدون نام

      تو چقدررشوه گرفتی

    • رفیعی نسب

      شما خوبی چی میگی موشک روانه میکنه نه بابا از کی تا حالا

    • بدون نام

      واقعا. که اگر قضیه صحت داشته باشه بدجور ی تحریم خواهیم شد

    • نیلوفر

      اگر مال ایران باشه نوش جون عربستان

    • اکبرشهریاری

      هواداری ازترامپ برای تحریم پس چرا ترامپ محکوم نکرد برانفض تعهد

    • بدون نام

      اقای گوترش و ملت عربستان من ب عنوان یک ایرانی از همتون عذر خواهی میکنم ما طالب جنگ با هیچ کشوری نیستیم بلکه طالب روابط دوستانه با تمام کشورها هستیم . خونواده من منو اینجور تربیت کرده باقی رو نمیدونم

    • بدون نام

      چک رو جلوی دوربین از عربستان دریافت کرد دیگه! حالا وقتشه پرونده سازی کنه .به نظرم این سازمانهای بی خاصیت رو باید تعطیل کنند هر کس زورش چربید کشورگشایی کنه.والسلام

    • بدون نام

      عربستان هر روز یمن رو به خاک و خون میکشه،اما همون اول باید تسلیم میشدن،شانسی ندارن.بیچاره مردم و اون هایی که جونشون رو از دست دادن.
      این گزارش گوترش،در آینده در کمپین "دیو سازی" از ایران به کمک اسرائیل و یاران خواهد اومد.
      نمی دونم...

    • بدون نام

      خوب باشه،همه سلاح می‌فروشند،شاید ما هم فروخته باشیم

    • سرباز ۴۰۲سومار

      آقای دبیر کل سازمان ملل متحد خودش قطعات موشکهای بالستیک یمنی و قطعات پهپاد یمنی رو دیده و یا بازرسین سازمان ملل متحد کارشناسی کردن که آلان میگوید موشک و پهپاد ایرانی بوده است و از کجا معلوم رژیم اشغالگر قدس از روی موشکهای بالستیک ایران کپی برداری نکرده باشد و به یمن داده باشد بخاطر اینکه اسرائیل غاصب به یمن نزدیکتر از ایران هست وبخاطر اینکه کشور مان را درگیر این مسائل کند این کار راکرده باشد دوم اینکه چطور ممکنه که یمنی از همه طرف محاصره هست و نمیتوان کمک داروی کرد کسی بتواند موشک های بالستیک روببره مگر اینکه از خود محاصره کننده ها و متحدانشان یکی باشد واخر اینکه اگر می‌توانستیم به مردم مظلوم یمن کمک بفرستیم حتمی این کار را میکردیم و ترسی ازتهدید کسی رو نداشتیم وقتیکه چند کشور با فرماندهی عربستان سعودی و کمک های آمریکایی ها دارند کودکان و نوجوانان یمنی رو با انواع و اقسام سلاح های پیشرفته و کشتار جمعی سلاخی می کنند و مسئولین سازمان‌های بین‌المللی کک شان نمیگزه وظیفه هر انسان آزاده ای هست که به کمک مردم مظلوم یمن برود که حیف ما دستمان بسته و از توان مان خارج است و نمیتوانیم کمکی بکنیم

    • احمدرضاشیری

      می شه بگید موشک های عربستان ساخت کجاست؟

    • حمید وفا

      ساخت ایرانه خب باشه چی شده حالا !؟مگه بمبهای شیمیایی ساخت المان موشکهای اگزوست فرانسه میگهای فرانسوی سلاحهای امریکایی و روسی که تو جنگ هشت ساله علیه ایران استفاده شد کسی گفت ساخت شماست ساخت فلان جاست مگه جامعه ی ملل ککش گزید ؟!شما سیاستمدارا یه عده ... هستید که بخاطر منفعت خودشون به چیزی دیگه ای اهمیت نمیدین گوترش لعنتی

    • بدون نام

      چرا فقط ایران متهم می کنند ایران کشور مسلمانی است کشتار خلاف شرع می داند حیف جلوی گرانی نمی گیرند چرااسراییل آمریکا حامی تروریست هستند ایشون کاری ندارند

    • بدون نام

      ما باید در پاسخ به این یاوه گویی مقر سازمان ملل را موشک باران کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      بیا اونوخت میگن چرا برجام رو بهم زدن

    • علی رحیمیان

      بازهم عربستان رشوه دادبه گوترش

    • بدون نام

      زمان جنگ با عراق به یک تاجر فرانسوی گفتم عراق، موشک‌های فرانسوی بر سر مردم ما می‌ریزد. گفت: آنها خریدارند و ما فروشنده. در همان زمان هر دو کشور تحت تحریم فروش سلاح بودند.

    • بدون نام

      مگرسلاح هایی که عربستان بکارمی بردساخت خودشه هرکس ازجایی می خردماهم شایدبفروشیم همه فروشنده هاازجمله خودشان رامحکوم کنندماهم یکی مثل انها

    • بدون نام

      نه باباخودشون باپیت حلبی درست کرده اند،

    • بدون نام

      پس دلارهای سعودی که به سازمان ملل داده شد کار خودش را کرد واقعا باعث تاسف است ! و اشتباه است امید بستن به چنین سازمانهائی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج