۷۳۱۹۵۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مهم‌ترین بازی ایران و کی‌روش

تيم ملى فوتبال ايران در اولين ديدار خود در جام جهانى روسيه مقابل مراكش قرار مى گيرد.

آی اسپورت: تيم ملى فوتبال ايران در اولين ديدار خود در جام جهانى روسيه مقابل مراكش قرار مى گيرد. اين ديدار براى مربيان هر دو تيم شرايط خاص خود را دارد. رنار با تيم ملى فوتبال مراكش به دنبال جايگاهى در فوتبال اروپاست در حاليكه كارلوس كى روش قبلا جايگاه خود را در بين مربيان معتبر دنيا تثبيت كرده و در اين بازى به دنبال تاريخ سازى در فوتبال ايران است و می خواهد بعد از بیست سال دوباره ایران را در جام جهانی پیروز کند. تمامى منتقدان كى روش معتقدند كه با حضور كى روش نتايج ايران هيج تغييرى نكرده و كى روش نيز به مانند ديگران در جام جهانى گذشته تنها موفق به كسب يك امتياز شده است.كى روش مى داند كه با پيروزى مقابل مراكش تمامى منتقدان خود را خاموش مى كند.

از نگاه ديگر پيروزى در ديدار اول و در مهمترين تورنمنت جهانى فوتبال مى تواند به ايران كمك كند تا با روحيه اى مضاعف مقابل اسپانيا و پرتغال قرار بگيرد و با كسب يك مساوى و چهار امتياز نه تنها ركورد امتياز خود در جام جهانى را بشکند بلكه به صعود از گروه خود نيز اميدوار شود. موضوعى كه مى تواند كى روش را براى هميشه در تاريخ فوتبال ايران ماندگار كند. از طرف ديگر شكست در اين ديدار به منزله حذف زود هنگام و عدم كسب هيچ امتيازى در جام جهانى است كه براى كى روش و فوتبال ايران فاجعه محسوب مى شود.

ترکیب احتمالی:

از نظر فنى ايران تا آنجا كه توانسته تمامى برنامه هاى تاكتيكى خود را پنهان كرده است اما با شناختى كه از كى روش داريم او مربى محافظه كارى است كه در تمامى شرايط ابتدا به دنبال بسته نگه داشتن دروازه تيمش است و به همين دليل ايران احتمالا با سيستمى بسته در اين ديدار به ميدان مى آيد. با این مقدمه سراغ ترکیب احتمالی ایران برای بازی امشب می روم

دروازه بان: عليرضا بيرانوند مرد اول دروازه ايران است كه بايد مراقب شوتزنى هاى حكيم زيش باشد چرا که هافبك آژاكس بازيكن فوق العاده شوتزنى است.

خط دفاعى: ميلاد محمدى، مرتضى پورعلى گنجى، روزبه چشمى و رامين رضاييان چهار مدافع ايران مى باشند. با توجه به غيبت اشرف حكيم مدافع رئال مادريد در اين ديدار شايد منتظرى گزينه مناسب ترى در دفاع راست باشد اما با حضور اشرف حكيم حتما بايد بازيكنى سرعتى مقابل او قرار دهيم و رضاييان در چنين شرايطى گزينه مناسبى است.

خط ميانى: اميدابراهيمى و احسان حاج صفى دو هافبك دفاعى ايران مى باشند. ابراهيمى و حاج صفى به هيچ عنوان نبايد فضاى جلو خط دفاعى را ازدست بدهند و این فضا را به زيش و بلهندى و بوسفا دهند.

در سيستم ١-٣-٢-٤ ايران نقش سه هافبك تهاجمى در ايجاد خط دفاعى دوم و جلوتر از خط دفاعى چهارنفره مدافعين بسيار حياتى است. مهدى طارمى و عليرضا جهانبخش بايد مراقب كانالهاى بين مدافعين مركزى و كنارى باشند و اجازه ندهند تا حمزه مندى و يا امين حريت به همراه زيش در اين فضاها صاحب توپ شوند. شخصا وحيد اميرى را در اين ديدار به طارمى ترجيح مى دهم و اعتقاد دارم نوع بازى او بيشتر مى تواند به تيم ملى كمك كند. قدرت دوندگى و در اختيار بودن او در اجراى تاكتيك تيمى خصوصا در دفاع بيشتر مى تواند به تيم ملى كمك كند.

در جلو اين خط دفاعى مسعود شجاعى نقش تعيين كننده در تنظيم آهنگ بازى دارد. شجاعى در حفظ توپ مهارت دارد اما در زمان دفاع بستن فضايى كه بازيكنان مراكش نتوانند براحتى جريان بازى را تعويض كنند بسيار مهم است. شجاعى بايد مراقب كريم الاحمدى هافبك دفاعى مراكش باشد كه كمتر بازى او به چشم مى آيد اما نبض تپنده تيم ملى مراكش است

مهاجم: بدون ترديد سردار آزمون بهترين گزينه ايران در سيستم تك مهاجم است كه با قدرت حفظ توپ خود زمان لازم را براى اضافه شدن جهانبخش و طارمى فراهم مى كند.آزمون به همراه پورعلى گنجى و چشمى و حتى رضاييان مى توانند در ضربات ايستگاهى دروازه اين تيم را تهديد كنند.

موضوع مهم در اين ديدار حفظ نظم و انضباط تيمى در زمانى است كه ايران صاحب توپ نيست. در اين صورت مراكش توانايي باز كردن دروازه ايران را ندارد و با حضور جهانبخش، آزمون، طارمى و يا حتى اضافه شدن اميرى ايران مى تواند به پيروزى هم اميدوار باشد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج