۷۳۲۲۵۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

رئیس جمهور ایتالیا، عید فطر را تبریک گفت

سرجو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا روز جمعه به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان در پیامی عید سعید فطر را به مسلمانان مقیم این کشور تبریک گفت.

خبرگزاری ایرنا: 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهور ایتالیا روز جمعه به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان در پیامی عید سعید فطر را به مسلمانان مقیم این کشور تبریک گفت.

رئیس جمهوری ایتالیا با تاکید بر اینکه قانون اساسی این کشور به آزادی مذاهب و احترام به فرهنگ ها و ادیان مختلف برای تضمین یک جامعه صلح آمیز و با ثبات دموکراتیک و متحد اهمیت می دهد، افزود: رمضان معرف یک ماه مقدس و لحظات تامل و دعا و جشن برای مسلمانان است.

ماتارلا افزود: من به تمام شهروندان ایتالیایی مسلمان و همچنین مسلمانان میهمان و مقیم در کشورمان عید فطر را صادقانه تبریک می گویم.

رئیس جمهوری ایتالیا گفت: گسترش وقایع افراطی گرایی، خشونت و بی صبری در جهان که گاهی با انگیزه های مذهبی بوقوع می پیوندد، نیاز به یک تعهد مجدد و راسخ برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و فراگیر دارد و نیاز است تا همه با هم در این جهت کار کنیم.

امروز (جمعه) مساجد و مراکز اسلامی در سراسر ایتالیا شاهد برگزاری مراسم عید سعید فطر بود و مسلمانان پس از یک ماه عبادت و روزه داری مراسم عید فطر را برگزار کردند.

حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسلمان در ایتالیا زندگی کنند که معادل ۴ درصد جمعیت این کشور است. اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در این کشور است و حدود یک میلیون تن از مسلمانان شهروندی ایتالیا راکسب کرده اند.

اغلب این مسلمانان از اتباع کشورهای مغرب، آلبانی، بنگلادش، پاکستان و مصر هستند. اکثر مسلمان ها در شمال ایتالیا و در استان های لومباردیا، امیلیا روننیا، ونتو و پیه مونته زندگی می کنند. شمار مسلمان در ایتالیا رو به افزایش بوده و تخمین زده می شود که تا سال های آینده به ۶ الی ۸ درصد جمعیت ابن کشور برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی ممنون سرجیو.

    • عشقی

      آفرین به شعورش.
      حالا صدا و سیمای ما جونش درمیاد عید مسیحی ها یا کریسمس تبریک بگیره و جشن بگیره.
      خوراکشون عذا گرفتنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج