۷۳۲۳۵۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روز فوتبالی در سازمان ملل

سازمان ملل متحد به دعوت روسیه که میزبانی جام جهانی فوتبال را بر عهده دارد، شاهد روزی فوتبالی و حضور مقامات ارشد این سازمان با لباس تیم ملی فوتبال کشورشان بود.

خبرگزاری ایرنا: سازمان ملل متحد به دعوت روسیه که میزبانی جام جهانی فوتبال را بر عهده دارد، شاهد روزی فوتبالی و حضور مقامات ارشد این سازمان با لباس تیم ملی فوتبال کشورشان بود.

با فرا رسیدن روز افتتاحیه بازی های جام جهانی فوتبال در روسیه، نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد دو برنامه فوتبالی تدارک دید.

در برنامه نخست که همزمان با افتتاحیه بود، از کشورهایی که تیم ملی فوتبال آنها توانسته اند به این رقابت ها وارد شوند، خواست تا با لباس تیم ملی در طبقه دوم سازمان ملل حضور یابند.

ابتدا واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل متحد که لباس فوتبال کشورش را پوشیده بود سخنان کوتاهی ارائه داد و برای همه تیم های حاضر در جام جهانی آرزوی موفقیت کرد.

سپس نمایندگان همه کشورها از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنار آرم این دور از رقابت ها ایستادند و با ژست هایی که معمولا تیم های فوتبال عکس دسته جمعی می گیرند، در برابر دوربین های رسانه ها ظاهر شدند و عکس های یادگاری گرفتند.

با شروع شدن نخستین بازی، یعنی بازی روسیه-عربستان، نمایندگان روسیه، قزاقستان، مغرب، عربستان سعودی و میروسلاو لایچاک رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقابل تلویزیونی که این مسابقات را به صورت مستقیم پخش می کرد، این رقابت را دنبال کردند.

نخستین گلی که روسیه وارد دروازه عربستان کرد با هیجان نماینده روسیه روبرو شد که تا این زمان مسایل مهم جهانی به خصوص بحران های منطقه ای از زبان و رفتار وی شنیده و دیده می شد. هیجانی که با لبخند تلخ نماینده عربستان مواجه شد.

با پایان یافتن این بازی، شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست غیرعلنی را درباره مساله مهم یمن و تجاوز بی رحمانه ائتلاف سعودی به بندر الحدیده برگزار کرد و پس از آن، نبنزیا با همان لباس ورزشی در محل کنفرانس خبری شورای امنیت حاضر شد و بیانیه ای کوتاه در ابراز نگرانی از این حملات را قرائت کرد.

این پایان روز فوتبالی سازمان ملل متحد نبود و در برنامه ای دیگر، در خواست شد تا پیش از نشست عصر این شورا که درباره وضعیت کشور مالی برگزار می شد، ۱۵ عضو این شورا، لباس تیم فوتبال کشورشان را بپوشند و در سالن این شورا حضور یابند.

ابتدا نماینده روسیه با در دست داشتن توپ فوتبال با آرم جام جهانی روسیه وارد شد و پس از آن، نمایندگان هلند، کویت، سوئد و قزاقستان وارد شدند.

این سفرا که سرنوشت امنیت و صلح جهانی را با بله یا خیر گفتن رقم می زنند، در حال یکی به دو کردن توپ بودند که نماینده فرانسه، لهستان، انگلیس، ساحل عاج و گینه استوایی هم به آنها پیوستند.

میروسلاو لایچاک رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل که همزمان وزیر خارجه اسلواکی هم هست، لباس تیم ملی فوتبال کشور را به تن کرد و به این جمع اضافه شد.

آنتونیو گوترش با در دست داشتن سوت داور مسابقات، سوت زنان وارد شد که خنده حضار و نمایندگان را به همراه داشت و نماینده آمریکا هم آخرین نفری بود که به این جمع اضافه شد.

۱۵ عضو شورای امنیت که اکثریت آنها شماره ۱۰ را به تن داشتند، به همراه دبیرکل پرتغالی و رئیس مجمع عمومی در کنار هم ایستادند و عکس یادگاری گرفتند. در همین حین، نبنزیا توپ را به بالا پرتاب کرد و گوترش هم کارت زرد را جیب خود در آورد.

دبیرکل پرتغالی سازمان ملل در زمان گرفتن عکس، پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و با نشان دادن شماره ۱۰ با این دوره از مسابقات جام جهانی همراه شد.

پس آن، برخی از اعضا با همین لباس ها پشت میز شورای امنیت قرار گرفتند و نماینده روسیه در حالی که توپ فوتبال را در مقابل خود قرار داده بود، به شوخی گفت حالا زمان رای گیری قطعنامه است، موافقان دست های خود را بالا ببرند.

گرفتن همزمان توپ فوتبال در دست چپ و چکش جلسات شورای امنیت در دست راست، دیگر سوژه ای بود که نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل در قاب دوربین های عکاسان رسانه های جهان ثبت کرد.

با پایان این روز، سازمان ملل برای عید فطر و آخر هفته سه روز تعطیل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج