۷۳۲۶۷۱
۱۲ نظر
۵۰۱۳
۱۲ نظر
۵۰۱۳
پ

احتمال افزایش قیمت داروهای وارداتی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بر اساس تفاهم سازمان غذا و دارو و سندیکاهای داروسازی قیمت داروهای تولید داخل فقط ۹درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری فارس: بهروز بنیادی در واکنش به انتشار خبری از سوی رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان داروی انسانی مبنی بر اینکه صنعت دارو به شدت مشکل کمبود نقدینگی دارد و زمان تسویه مطالبات از ۷۰ روز به ۳۰۰ یا ۴۰۰ روز رسیده است در تایید آن گفت: آخرین پرداختی به شرکت‌های تولیدکننده دارو در اواخر سال ۹۵ صورت گرفته است، ضمن اینکه کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه تحقق مطالبات این قشر تلاش زیادی داشت، کما اینکه در سال گذشته جلساتی با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و صنایع داروسازی برگزار کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه نتیجه این جلسات برای پیگیری مطالبات شرکت‌های دارویی رضایت بخش بوده است ادامه داد: البته سه هفته قبل نیز جلسه‌ای را در کمیسیون تلفیق بودجه با حضور این افراد برگزار کردیم که نشان می‌داد رئیس انجمن توزیع دارو برغم اینکه با تاخیر مطالباتشان را دریافت کرده‌اند، اما از میزان دریافتی این حوزه راضی بود.

وی با اشاره به تاثیر نوسانات نرخ ارز در وضعیت بازار دارو اظهار کرد: این موضوع نگران‌هایی را در حوزه دارو ایجاد کرده است که البته دولت نیز تصمیم گرفته است تا این تغییر نرخ ارز را در قالب تامین اعتبارات مورد نیاز بیمه‌ها و افزایش قدرت پرداخت آنها جبران کند.

تامین سلامت مردم باید در اولویت تخصیص اعتبارات لازم توسط دولت قرار بگیرد

بنیادی تاکید کرد: بی‌تردید مسئولان صنعت دارو این حق را دارند که نگران تاثیر افزایش نرخ ارز بر وضعیت بازار دارو باشند، ضمن اینکه رفع این نگرانی هم باید توسط دولت و پیگیری‌های کمیسیون بهداشت مجلس صورت بگیرد و هرچند در شرایط کنونی از نظر تامین منابع مالی تحت فشار قرار داریم، ولی باید اولویت‌بندی شود و این منابع در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد، چرا که قطعا همیشه باید سلامت مردم در اولویت قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد افزایش قیمت دارو تحت تاثیر افزایش نرخ ارز یادآورشد: قرار بود قیمت دارو برحسب تفاهمی که سازمان غذا و دارو با سندیکاهای داروسازی داشتند تا ۹درصد افزایش یابد، ضمن اینکه برخی داروهای وارداتی هم ممکن است افزایش قیمت بیشتری نیز داشته باشند که مشکل تهیه این داروها هم باید در قالب کمک بیشتر به بیمه سلامت برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خانه ملت گفت: اگر داروخانه‌ای در این زمینه تخلف کند و قیمت داروهای تولید داخل را بیشتر از ۹درصدافزایش دهد، قطعا سازمان‌های غذا و دارو، بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی موظف به رسیدگی و برخورد با متخلفان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد مخصوصی

      خجالت بکشید. گناه مریضا چیه بخاطر تحریم مردم باید از دارو گرفته تا ماشین گرون خرید کنند نخاستیم هسته ای

    • بدون نام

      گرانتر که خیلی شده بعضی دوبرابر شده شما ظاهرا یا خبر نداری یا منظورت اینه که بازم دوبرابر میشه واقعا که شماها استاد گول زدن مردمید باید واسه شیطان کلاس اموزشی بذارید

    • شهین سیفی

      بگو حتمی چرا با ما بازی میکنی ما چشم وگوش مون پره

    • مهران

      مگردارو با ارز دولتی وارد نمیشه که میخواد گران بشه پس مردم ببینند تمام گرانیها را دولت رقم میزنه مردم را بیچاره کرده دست از بیماران هم بر نمیداره

    • رفیعی

      خب بدهی رابدن اخه برای گسایی که مریضن اصلا فکر انها رانمیکنید شما دل ندارید بعدا میگن فرمول داریم اخه ادم اینقدر با اعصاب مردم بازی میکنه

    • ش

      قرصی رو که تا 2ماه پیش میخریدم 25 تومن برای 10عدد الان اصلا گیر نمیاد بعد از کلی گشتن تو داروخانه های کرمان به قیمت 40 تومن تونستم بخرم تازه شانس آوردم که پیدا کردم . چندتااز قرصای دیگه هم تا 20درصد گرونتر خریدم اونوقت شما میگید تازه میخواد 9درصد گرون بشه . خیلی مسخره است

    • ir motori

      از این بدترهم میشه

    • علی

      این نیکبخت رو اگه کسی دید بهش بگه این حقوق بازنشسته ها قبل عید فطر چی شد که وعدش رو داده بود.دروغگو دشمن خداست .اینو شما به ما یاد دادین شایدم دروغ باشه کسی چه میدونه.

    • بدون نام

      از حسن روحانی باید بپرسن چیزی برا گرونی جا گذاستی که داروی مردم رو میخوای گرون کنی مجوز بده من خودم دارو خارجی با نرخ بسیار پایین بدم مردم عزیز

    • محمود

      یدفه بگید بمیریم راحت

    • مهدی مقامی زاده

      جووووووونم گرونی جووووونم مسولین دلسوز

    • شنبه

      چرادروغ می گیدمن هرماه انسولین می گیرم ،این ماه گرفتم دقیقاًدوبرابرشده ،خدالعنت کنه دروغ گورا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج