جاباما
۷۳۲۷۲۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حراج کلاه «ناپلئون» بعد از ۲۰۰ سال

کلاه دولبه که ناپلئون در نبرد معروف «واترلو» به سر داشت حالا ۲۰۰ سال پس از مرگش به حراج گذاشته می‌شود.

خبرگزاری فارس: به نقل از فرانس پرس، کلاه دولبه که ناپلئون در نبرد معروف «واترلو» به سر داشت حالا ۲۰۰ سال پس از مرگش به حراج گذاشته می‌شود.

ناپلئون عادت داشت کلاه دولبه سر کند تا اینکه از کلاه‌های نوک‌دار در جلو و عقب استفاده کند و همین نوع کلاه او را از مسافت‌های خیلی دور در نبرد برای همه قابل شناسایی می‌کرد.

نکته جالب اینکه طی ۱۵ سالی که ناپلئون بناپارت در راس قدرت بود حدود ۱۲۰ کلاه دولبه بر سر گذاشت که همه توسط کلاه‌دوزان فرانسوی موسوم به «پوپارد» دوخته می‌شدند. در حال حاضر از آن تعداد کلاه تنها تعداد اندکی در موزه‌ها موجود است که اصالت آن‌‌ها متعلق به ناپلئون بُناپارت است.

حراج کلاه «ناپلئون» بعد از ۲۰۰ سال

اِتیَن باسِک مسول حراجی لیون فرانسه در مورد این کلاه گفت:"این کلاه از جنبه تاریخ مرتبط و نیز اندازه سر ناپلئون، اصالت آن را تایید می‌کند. هرچند محل تولید این کلاه به درستی مشخص نیست لیکن اسناد مربوط به این کلاه که در جنگ واترلو سال 1815 به صورت غنیمت جنگی به یک سرهنگ هلندی رسیده موجود است.

چهار سال پیش کلاهی شبیه کلاه ناپلئون که دارای دو لبه در طرفین بود مربوط به خاندان سلطنتی موناکو در یک حراجی به مبلغ 1 میلیون و 900 هزار یورو معادل 2 میلیون و 200 هزار دلار به «هاریم» مالک شرکت بزرگ محصولات غذایی و کشاورزی کره جنوبی فروخته شد.

در حراجی که پس فردا دوشنبه برای این کلاه برگزار خواهد شد انتظار می‌رود این کلاه به مبلغ 30 تا 40 هزار یورو به فروش برسد و قیمت نسبتا پایین این پیش‌بینی به دلیل عدم نگهداری مناسب و آسیب‌هایی است که به این کلاه وارد شده و در بسیاری بخش‌ها خوردگی و خشکی جنس چرم آن به چشم می‌خورد و بصورت مناسب از آن نگهداری به عمل نیامده است و همین باعث پایین آمدن قیمت پیش‌بینی فروش ْآن می‌گردد. با این وجود همیشه رقم‌هایی بسیار بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان در حراجی متعلقات ناپلئون پرداخت می‌شود.

در ماه نوامبر گذشته یک برگ از جنس طلا که برای روی تاج ناپلئون در سال 1804 کار شده بود تنها با وزن 10 گرم در یک حراجی به مبلغ 625 هزار یورو به فروش رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج